/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pladearbejde / rustarbejde
Fra : fred10000
Vist : 1791 gange
40 point
Dato : 31-03-08 22:21

Er der ikke én i dette forum, der kan lave lidt pladearbejde i bunden af min gamle Mercedes (1977) uden at det koster mig en formue ?

Det er ikke-bærende dele, nærmere bestemt (1) de bagerste inderskærme, (2) en del af bunden foran og (3) bunden ved bagagerum.

Det behøver ikke være kønt, da jeg ikke skal kigge på det - den skal bare kunne gå igennem syn. Det er synshallen, der har påpeget ovenstående.

Alternativt: Er det realistisk at man selv kaster sig ud i den slags reparationer? Jeg har aldrig prøvet at svejse og har intet værktøj, men det kan jo lejes.

Mvh Frederik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 22:40

Nej tak sur gammel bil

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-03-08 22:56

Hvad med å starte med og fortælle hvor i værden du bor? Eller betyder det ingen ting for dig hvor pladesmeden er?
alimak

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 01-04-08 09:43

Tag en snak med din lokale mekaniker. Få et tilbud. Så har du en ide om, hvad der skal laves, hvordan og hvad det vil koste inklusive moms og materialer. Så er det udført håndværksmæssigt og fagligt korrekt. Har set et par stykker der ville spare penge på, at lave det selv.
Frimærke lapperier, der er dårligt udført og ikke kan synes.
Så ryger besparelsen, og det tager meget længere tid, at skulle lave det om.

Kommentar
Fra : fred10000

Dato : 01-04-08 12:55

Jeg bor i København, så det ville rarest, hvis en hjælpende hånd ikke boede fx i Jylland.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-08 13:56

Du kan køre på gør det selv i Sydhavnen og tale med en af der der går rundet derude.
men det er ikke alle der erlige gode til at lave sli ting.

Men en MB far 77 har vis rimelig tykke plader, så der skulle være muligheder for at lave noget der holder.

Ellers er da der mange forskellige små værksteder find et i nærheden af dig og få en pris på at lave det.

Hvis det skal synes skal det være håndværmsmæssigt korrekt udført, hvorfor ikke lavet det kønt, det koster det samme....

Vh Ben

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 40 point
Dato : 01-04-08 14:05

Du kan ikke klare det selv, det kræver års erfaring at udføre rustarbejde. Jeg vil foreslå at du med
synsrapporten henvender hos et omsynsværksted, som udfører arbejdet og efterfølgende har autoritet til at godkende den. Find nærmeste omsynsværksted i Google. Mvh. K.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-04-08 19:31

Tager du en tur i sydhavnen på gør det selv værkstedet så er det flere pærkere der vil lave din bil. Sist jeg var der var det 3 som kastet sig over mig og ville lave min bil. Jeg ved ikke hvad de tager men det var billig sagde de.
alimak

Kommentar
Fra : erling4401

Dato : 01-04-08 19:41

Skrot den !!!!!!!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : fred10000

Dato : 08-04-08 17:46

Tak for svaret kogalejy.