/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
coarse angling ??
Fra : lino
Vist : 701 gange
15 point
Dato : 01-10-01 17:16

hej,
er der nogen sprogkyndige, der læser med her, der kan svare mig på hvad hhv.
"coarse and sea angling" skal betyde?
min tysksprogede kollega foreslår "Küsten- und Hochseeangeln", altså fiskeri ved kyst og på hav - men jeg kunne forestille mig, at der faktisk er tale om "ferskvands- og havfiskeri"?
Hvad si'r de kloge hoveder?
På forhånd tak for hjælpen
L

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 15 point
Dato : 01-10-01 23:19

Coarse angeling er fiskeri i Søer samt Åèr. Angeling betyder faktisk Lystfisker
Seeangeling er Fiskeri fra Strand-bredder ,-og eller --altså Havfiskeri

Hilsener
PARKENSS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-01 22:03

Jeg mener at 'coarse angling' er medefiskeri efter fredfisk i ferskvand.
'Sea angling' er ganske rigtigt havfiskeri.
MVH SF
"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vI%t7.37$%D3.8183@news000.worldonline.dk...
> hej,
> er der nogen sprogkyndige, der læser med her, der kan svare mig på hvad
> hhv.
> "coarse and sea angling" skal betyde?
> min tysksprogede kollega foreslår "Küsten- und Hochseeangeln", altså
> fiskeri ved kyst og på hav - men jeg kunne forestille mig, at der
> faktisk er tale om "ferskvands- og havfiskeri"?
> Hvad si'r de kloge hoveder?
> På forhånd tak for hjælpen
> L
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-01 06:12

On Mon, 01 Oct 2001 15:16:01 GMT in <news:dk.fritid.lystfiskeri> lino
wrote:

>hej,
>er der nogen sprogkyndige, der læser med her, der kan svare mig på hvad
>hhv.
>"coarse and sea angling" skal betyde?
>min tysksprogede kollega foreslår "Küsten- und Hochseeangeln", altså
>fiskeri ved kyst og på hav - men jeg kunne forestille mig, at der
>faktisk er tale om "ferskvands- og havfiskeri"?
>Hvad si'r de kloge hoveder?
>På forhånd tak for hjælpen

"Coarse fishing" betyder fiske efter alla sorters fiskar utom laxfiskar
oavsett fiskemetod, dvs både mete och spinnfiske.
"Game fishing" betyder fiske efter laxfiskar.
"Sea angling" betyder havsfiske, dvs fiske i saltvatten.