/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
nokia 3310 til 3315
Fra : finvej
Vist : 456 gange
70 point
Dato : 26-02-03 12:35

jeg har en 3310 som der ikke er simlock men som jeg gerne vil lave til en 3315 hvad udstyr skal jeg bruge og hvad er forskellen mellem de 2
Hilsen Finvej

Kommentar
Fra : phil

Dato : 26-02-03 12:58

forskellen er softwaren. Du kan, hvad der er ekstra her :
http://www.danskunlock.dk/software.htm

Hvis du selv vil, skal du have et kabel og software. Kabel kan du købe hos :
http://www.thansen.dk

Software kan jeg sende dig.

Kommentar
Fra : finvej

Dato : 27-02-03 13:36

Til Phil
Det er et datakabel som jeg skal have fat i. Kan den også bruges til at låse andre 3310 op
med.
Finvej

Accepteret svar
Fra : johs

Modtaget 70 point
Dato : 06-03-03 16:09

Hej her er en VEJLEDNING..på unlock og opgradering af 3310.
Hvis du mangler programmerne kan jeg sende dem .

Unlock af Nokia DCT3

3210,3310,3330,3350,3390,3410,5110,5210,5510,6110,6150,6210,6250,7110,
8210,8250,8290,8850,8890,9000,9110,9210

-----------------------------------------------------------------------

1. Anskaf dig et datakabel.
Det kan blandt andet købes hos www.thansen.dk og www.mobilkabler.dk (det billigeste )

2. Find følgende program: Eeprom tools v3.1
Du finder det på siden: http://www.gsmschwantz.com/page.htm

Programmet er zippet. Pak det ud, sådan at du også har programmets underbiblioteker med.

3. Tilslut kablet til telefonen.
Du skal have et sim-kort i telefonen.
Tænd for telefonen og indtast din pinkode, så den er klar til normalt brug.

4. Kør programmet. (Eeprom tools v3.1)

Klik på hængelåsen... ( Reset SP lock. )

5 Nu skulle telefonen være låst op. Du skal være opmærksom på, at telefonen godt kan finde på at genstarte en enkelt gang.
--------------------------------------------------------------------------------

2. Konvertering fra Nokia 3310 til 3315:

--------------------------------------------------------------------------------

Ved konvertering får du følgende ændringer:
Brug ringetoner som SMS-tone.
Automatisk tastaturlås (f.eks. efter 30 sekunder - valgfrit).
Skift profil på et bestemt tidspunkt af dagen. F.eks. lydløs fra kl. 23.
Billedredigering - et tegneprogram hvor du kan tegne dine egne billedbeskeder.
Clipart (til brug i Billedredigering)
Slet alle SMSer på een gang.

Bemærk: Din software skal være fra mindst version 5.57 (5.47)
Du kan se, hvilken version du har ved at skrive *#0000#

Anvend punkterne 1. til 3. i ovennævnte vejledning ved unlock.

Find følgende program: KNOK Phoenix b1.
Du finder det på siden: http://www.gsmschwantz.com/page.htm

Vælg din telefonmodel i listen - NHM-5 (3310).
Vælg Phone Settings -> Convert 3310 into 3315.
Klik herefter på Phone Settings -> Quick set Faid.

Nu skulle telefonen indeholde de samme faciliteter som 3315.
Telefonen kan godt finde på at slukke en enkelt gang eller 2 efter denne operation er udført, men når den har gjort det, er den klar til brug.
--------------------------------------------------------------------------------

Mvh. johs
www.nielsen.esenet.dk

Godkendelse af svar
Fra : finvej

Dato : 04-02-07 16:50

Tak for svaret johs.