/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Billig pigecykel - 26 tommer
Fra : PeterPeter
Vist : 5981 gange
100 point
Dato : 31-03-08 01:54

Hej Alle
Jeg skal ud og købe cykel til min datter, det skal være en 26 tommer.

Hun cykler ikke så meget, så jeg søger en billig - men ny cykel.
Hun vil gerne have en Kildemoes, men hvis der er nogle lige så gode - men billigere - så køber jeg sådan en !!!
Jeg ønsker IKKE at købe en brugt en !

Jeg kan ikke give over 2000 kroner for den !!

Er der nogen der har nogle gode links til billige cykler / eller andre gode erfaringer ??

På forhånd tak og Fortsat god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-03-08 02:01

Vi har inden for det sidste år købt to cykler i den størrelse.
En i bilka til ca 1000,- den kører sådan set udmærket, men ruster en del.
En i biltema, Yosemite, til 1200 - 1400, den er væsentlig pænere og kører fint, den vil jeg ikke tøve med at anbefale.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-03-08 02:04

Den vi købte var denne:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=131024

Det er egentlig en drenge model, men piger kører vist også på den model

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-03-08 02:49

Biltema har også en pige-model:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=758&iItemId=139079

Bemærk at den er med indvendige gear og den har kun 3.
Om man kan lide indvendige gear eller ikke er nok en smagssag, jeg har ikke haft nogen videre problemer med udvendige gear, og mine børn vil gerne have MANGE gear.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 03:00

Du kan ikke få Kildemoeskvallitet til en trediedel af prisen så hvoffor ikke købe en brugt ?? Jeg handler og laver cykler indenfor brugtmarkedet og en "brugt som ovennævnte "kan jo være i aldeles god stand ,da dem der bliver skiftet i dag ikke er på grund nedslidning ,men ligeså tit pga. ny mode farve ol. (for mange penge )

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 31-03-08 05:06

hvor mange CCM

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-03-08 07:36

GREENFIELD 26´´ SUSP. 24 GEAR

MTB med fuld suspension

• 24 gear SRAM/shimano altus bagskifter
• Affjedring i sadel, forgaffel og stel
• V-bremser Kr 1.495,00
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8627&Grp=&n=40100

Bilka har også flere billige se her

http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/ForceFrame?readform&redirect=http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf/web/0540E3188A1C5F7CC12571FE002BB094?OpenDocument

Håber du finder den helt rigtige, der passer både til pengepung og datteren

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-08 08:18

Jeg har selv 3 børn og har prøvet både den dyre og lidt billigere løsning - både til os børn og også voksne. De dyre cykler som MBK og Kildemose, Avenue mv. er langt nemmere at træde for både børn og voksne samt bedre holdbarhed - så jeg ville klart anbefale at investerer i et af de gode mærker.
Til det skal det siges at vi her i marts måned valgte at købe en MBK 20" cykel til min datter som blev 6 år - det var godt nok en 07 model men så kostede den 2300 med lås og kurv imod 3300 hvis det var 08 modellen. Vi købte den hos cykelsmeden i Glostrup. Jegt gjorde simpelthen det at jeg søgte på nettet efter samtlige cykelforhandleren inden for den afstand jeg nu gad kører og skrev til dem at jeg søgte en cykel, så og så mange ", de mærker der kunne komme på tale, mit prisbudget samt at det godt måtte være sidste års modeller...
Nu kan jeg se at du søger en i 26" og her er nyprisen mere end på en 20" så jeg tror det kommer til at knibe med at få en til 2000 kr - især hvis det også skal være med lås og kurv --- men prøv at skrive nogle mails rundt... det kan godt svare sig og give pote i sidste ende og hvad har man at miste??

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 31-03-08 08:25

Her er nogle links med cykler på tilbud som du evt. kan kigge på som også er i den korrekte prisklasse- og det kan faktisk lade sig gøre at få en kildemose i den prisklasse.

http://www.stcykler.dk/kildemoes.asp?strMenu=Kildemoes

http://www.cykelbutikken.eu/product.asp?product=1175&sub=2

http://www.bikeshop.dk/Cykler/Juniorcykler.html

søg google cykel, 26", tilbud... så kommer der en masse links du kan kigge på og evt. finde et godt tilbud du kan bruge

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 31-03-08 09:28

Kære alle
Tusind tak for jeres mange gode svar...
Min kone og jeg kigger på det - Skal nok vende tilbage senere med hvad vi valgte

Tak - og fortsat god Mandag

/Peter

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-08 11:42

gå dog hen til cykelhandleren og sig: Jeg skal have en kildemoss - du får 2000 kr nu resten - så og så meget hver den første. Så bliver alle glade.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 11:45

Hvis du ikke lie finder en så kontakt mig i pm så kan jeg sende et par digitale oploads.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 31-03-08 11:56

man kan sagtens får en kildemose på tilbud til 2000 kr. på tilbud - jeg har også sendt et par links - det er bare at google og ellers at skrive til diverse butikker - søger man længe nok og er ihærdig nok i mails kan man næsten altid få det til den pris man ønsker... det samme gælder tv, anlæg, hårdehvide varer mv.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-08 12:14

Ja Maler - fidusen, kender også fidusen med at handle, på ægte jysk. Det er længe siden jeg har købt cykler; men husker det nok: "Du får 2000 kontant - hvad så"? - "Jamen så - OK"

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 31-03-08 17:39

Jeg har ladet mig høre at Rockycykler, som sælges i Kvickly i virkeligheden er Kildemoescykler bare i 2. sortering. Nogen der ved det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 21:50

Wibbi Den holder sku ikke Så skulle anden sortering altså være nogle med helt andre dele på (altså de dårligste på markedet )

Kommentar
Fra : HansenHimself

Dato : 01-04-08 10:50

Jeg arbejder i Harald nyborg. de er fine nok så længe at du ikke køber en greenfield. køb en af de andre. der er kun greenfield cykler på hjemmesiden http://www.harald-nyborg.dk/listproduct.asp?page=1&Product=Greenfield&Grp=&n=40100 men i butikken er der os et andet mærke som laver nogen gode cykler.

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 22-05-08 22:50

Tak for svaret maler-fidusen.