/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken skal jeg vælge??
Fra : lise30
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 30-03-08 13:22

Jeg skal til at investere i en ny extern harddisk.... og kunne godt bruge noget gode råd.
Den skal være på 500 GB og skal hovedsaligt bruges til at lagre film og musik!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-08 13:31

Seagate / Maxtor / Samsung ................... har jeg ingen problemer med. (dog har jeg dem kun på 200 GB)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-08 13:46

Ingen tvivl fra min side, har selv en af disse, lydløs og hurtig, pæn og bliver ikke varm:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404245
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-08 13:57

Vælg en med egen strømforsyning, ellers kan du få problemer med at usb stikket ikke kan levere den nødvendige spænding, for eksempel denne superbillige og alligevel med en rimelig buffer størrelse: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406537

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-08 14:33

Køb du bare ALDI´s den billigste - de er ganske udmærkede

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-03-08 14:36

LaCie er mit valg. Har har en 50Gb , der fungerer perfekt - min svoger har også en.
Den kan jeg kun anbefale - og så er den rimelig billig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-03-08 15:54

Alle harddiske er gode idag og som andre også nævner vil jeg gå efter en med egen strømforsyning. Derefter vil jeg vælge ud fra pris og udseende. Lad vær og tænk på kvalitet for der vil du ikke kunne se og mærke væsentlig forskel.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-03-08 17:41

og dog Fijala! Både jeg og flere andre jeg kender har haft problemer med Maxtors One Touch HDD. Jeg måtte have en ombyttet på garantien og med en månedsventetid
Den LaCie (og selvfølgelig også andre) som jeg har fungerer godt og har egen strømforsyning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-08 18:00

Og selvfølgelig kan man også være uheldig med en Lacie, det kan man uanset om det er det ene eller anden mærke, sørg for at du har mulighed få at få varens byttet hurtigt hvis der er problemer, diskutioner om det eller det mærke kan være endeløse, enhver vil vel anbefale den som man selv har og er tilfreds med, at en anden bruger så har haft en uheldig oplevelse med det mærke og synes det er noget L - - -, køb din nye harddisk i en butik hvor du har tillid til service og hurtig ekspedition af klage sager, det er det der kan betyde noget uanset hvilken mærke du vælger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-08 18:31

Selv en Mercedes kan gå i stykker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-08 18:34

Tja - jeg har en "blue Tinum" ekstern harddisk holder fra Aldi og det er med strømforsyning.
I den har jeg så proppet en Seagate Baracuda på 200 GB. Den har kørt et par år nu. (7 9 13)
Det grej som skal styre harddisken holder som regel - men det er godt at have en harddisk af en god kvalitet inde i kassen.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-03-08 18:49

Jamen vi har jo alle mere eller mindre ret i alt, hvad vi siger.
En kan lide moderen, og en kan lide datteren - og ingen kvinder er fejlfrie
Køb den HDD du kan lide!

Kloge ord fra o.v.n
Citat
...køb din nye harddisk i en butik hvor du har tillid til service og hurtig ekspedition af klage sager, det er det der kan betyde noget uanset hvilken mærke du vælger

Kommentar
Fra : Bloodsnake

Dato : 25-04-08 17:55

Nej kan godt høre at i ikke har forstand på computer da MAXTOR ELLER WESTERN DIGITAL aldirg seagate eller samsung..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 18:06

Citat
Nej kan godt høre at i ikke har forstand på computer

Så var det da godt du kom....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-08 19:21

Sikken held for Kandu og brugerne at vi nu har en som har forstand på computere
kan i have en god weekend, både os uden forstand og dem med mere forstand

Kommentar
Fra : porse25

Dato : 19-05-08 23:31

hold da helt fast der er mange gode meninger.og så mig der sidder her med min lille forstand.jeg skal ud og købe en ny HDD imorgen.jeg er helt rundt på gulvet hvordan mon det spænder af?måske bliver det en Matox
m.v.h
porse25

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-08 19:23

Mange hder idag er for det meste ok. At der så er nogen der har været uheldig med en type og nogen anden der har været uheldig med en anden, se det er noget helt andet. Gå efter den du synes er pæn at have til at stå fremme og kig i din tegnebog. De 2 ting plejer nok at kunne finde ud ad det sammen

Godkendelse af svar
Fra : lise30

Dato : 30-05-08 21:07

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-05-08 21:53

Selv tak, hvilken harddisk købte du ?