/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Memory stick duo
Fra : jomfruane
Vist : 624 gange
200 point
Dato : 30-03-08 09:18

Jeg har lige købt et Sony kamera og skal derfor skifte memory type.
I den forbindelse vil jeg gerne spørge til følgende:

Er det helt sikkert muligt at købe memory stick pro duo istedet?
Så vidt jeg kan se kan man ikke få den foreslåede type mere.

I min brugsanvisning er der ikke sat en grænse på hvor stort kortet må være. I mit gamle kamera havde jeg 2 GB SD kort hvilket var nok. Mine søgninger resulterer i 4 og 8 GB Memory stick, hvilket jeg synes lyder af meget - er det normalt at et kamera kan tage det?

Jeg ser jeg ofte kan vælge imellem Sonys eget og ScanDisk som er billigere - er der nogen kvalitetsforskel?

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 30-03-08 10:34

Hvad er det for et sony du har.
Sandisk bør have samme kvalitet som Sony, altså hvis det er samme type kort. (hastighed)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-03-08 11:05

Nu er en memory stick jo ikke det samme som et memory kort.
Om kortet hedder Sony, Sandisk, Kingston eller andet er ligegyldigt når bare de er af samme standard.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-08 11:10
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-08 11:17

Her er rigelig med plads:
http://www.dpreview.com/news/0701/07010801sonymsduo8gb.asp

Her kan du finde dit camera og se hvad du kan bruge af typer og størrelser.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-08 11:25

Citat
Nu er en memory stick jo ikke det samme som et memory kort

Er du sød at forklare, jeg kender ikke forskellen Fijala?

det er dether kamera:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dsch2.asp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-03-08 11:28

Undskyld jomfruane, det var lige mig der vrøvlede. Havde noget helt andet i tankerne da jeg svarede. Selvfølgelig er det det ssamme. Jeg tænkte lige på usb sticks istedet for. Mine fingre reagerer vist noget hurtigere end hovedet efterhånden.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-08 11:31

Ja det er også nogle besværlige navne den slags dimser drøner rundt med.

Nu er jeg blevet forvirret over mit eget link. for i det link ser det ud somom man kan bruge en lang stick, men i min brugervildledning ser jeg en lang stick med en streg henover - den dur ikke, det skal være duo der er kortere...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-08 11:41

Det er som så meget andet original udstyr, måske er hukommelsen fra Sony magen til Sandisk, bare at Sony, udover at have sat deres navn på, har afprøvet og godkendt deres kort, du kan være uheldig med en uorginal (Sandisk) men du kan også være uheldig med en Sony, uanset mærke så kan det byttes hvis der er fejl på. 8GB er meget til et foto apparat, jeg er ikke stødt på så store kort til foto, hvor har du fundet dem ?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-08 11:44

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=533307286&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=21097&LanguageNR=0

det samme kort koster knapt 900 andre steder.
Spørgsmålet er om mit kamera kan klare det...
Der er mange 4GB kort også til høst 350, måske er det bedre at tage sådan et...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-08 14:14

Der er lidt forvirring - på dpreview siger de "memory stick/pro + internal" (indbygget 32 MB)
Her siges noget andet hvor duo betejnelsen er med:
http://www.memoryx.net/dsch2.html

Her fra Sony selv:
http://b2b.sony.com/Solutions/product/DSC-H2
Citat
Memory Stick Duo™ Media : The DSC-H2 has a built-in slot for optional Memory Stick Duo™ or higher-capacity Memory Stick PRO Duo™ media -- the ultra compact media for shooting, storing and sharing your photo images.

Citat
Recording Media : 32MB2 internal Flash Memory, optional Memory Stick Duo™ Media, optional Memory Stick PRO Duo™ Media

Men jeg kan ikke finde en maximumstørrelse - så brug 2 GB som også holder mange billeder.
Til rejsebrug kan du tage en batteridrevet harddisk med kortlæser med og læsse billeder over.
Det brugte jeg inden computeren kom med på rejserne.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-08 14:28

Problemet er bare at jeg faktisk ikke kan finde mindre... nu ser jeg samme sælger har en 4GB til 225 - det tror jeg bare jeg snupper.

Ps mht rejsebrug så har jeg altdi bare haft ekstrea kort med - de fylder noget mindre...

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 10-05-08 23:44

Tak for svaret Eyvind.

købte et 4gb sony på qxl. det var slet ikke vanskeligt, og nu kan jeg have 1360 billeder i mellemopløsning på det ad gangen...