/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilen sætter ud ved standsning
Fra : daddykuul
Vist : 2223 gange
50 point
Dato : 30-03-08 08:57

Hej!
Vi er ejere af en opel vectra b 97, vores problem er at nå vi kører og vil stoppe ved eks. ved lysregulering går bilen simpelthen ud når vi kobler ud og den kommer ned i omdrejninger! Dette KAN være temmelig farligt da den til tider går i ratlås mens man triller.... Nogle bud på hva der kan være galt??
Det skal siges det er ikke hver gang det sker men TIT! :C(

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-08 09:31

Hvis den går rigtig i Ratlås er det din teningsnøglecylinder den er gal med...
(Det er det dog nok ikke)

Når motor stanser, stopper servostyrings Hydralik pumpen, så bliver ratter mere hårdt at dreje...

At motor går i stå kan være mange ting. Hvis det kun er i tomgang, kan der være fejl i mototstyringen. Knækket vakumslange (Men så vil den normalt have svært ved gennerelt at tage omdrejninger)

Der han være skidt i dit brændstofsystem, (men så vil den normalt også have svært ved at trække...)

Der kan være fugt i dit brændsfofsystem, dette kan fjernes ved at tilsætte, kaburatorsprit i Benzintanken.

Prøv det sidste først og se om det det gør en forskel (kaburatorsprit i Benzintanken). Det er det letteste sted at starte. Indsprøjtningsmotoere kan også samle fugt (bare ikke tit) så glem ordet
ordet Kaburator for et øjeblik.

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-08 11:02

Må der komme karburatorsprit i biler med katalysatorer.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 30-03-08 11:28

for det første kan bilen ikke gå i ratlås før nøglen tages ud!
det er temmeligt sikre at det er en af de elektiske censorer der er defekt eller dårlig forbindelse

tykkemand

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-08 11:47

Stil den til at gå en lille smule hurtigere i tomgang.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-08 14:10

Det kan skyldes så meget . Alt fra defekt Lambdasonde til snavs i indsprøjtningsventilerne.
Det kan også være forkert justerede ventiler, og så kan det være alvorligt.

Du må nok have et værksted til at forbinde computeren og få en tilstandsrapport.

Du kan også prøve en af de lidt dyrere benziner, som renser systemet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 30-03-08 14:19

Det er næsten med garanti ikke råtlåsen. Men du er bare ikke vant til at dreje hjulene uden servostyring. Den virker ikke, når motoren ikke går.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-03-08 17:49

Prøv at tjekke vakumslangene, det kan være en sprække i en slange.
alimak

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 30-03-08 19:58

jeg er med valde,,, lyder bare som om at tomgangen skal stilles, hvis der altså ikke er nogle problemer med den når den kører

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-03-08 22:18

Det kan også tændingsproblemer

Kommentar
Fra : daddykuul

Dato : 31-03-08 00:53

Hmmm mulighederne er mange? meen den med tomganegn har jeg faktisk bemærket at den står lavere i tomgang end for 14 dage siden...... maybe...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-03-08 01:14

Det er ikke sikkert du kan justere tomgangen.Det er ikke alle biler man kan det på.Hvor mange omdrejninger går motoren i på tomgang? Gør som transor siger og få udlæst den på et værksted.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : daddykuul

Dato : 31-03-08 19:17

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-03-08 19:52

Har du fundet ud hvad der var galt med bilen?
alimak

Kommentar
Fra : daddykuul

Dato : 01-04-08 18:57

Næææ ikk endnu ved ikk rigtig hvor de der vakuum slanger sidder på bilen? Ville lige selv tjekke dem, det er lidt pebret at sende til mekanikeren som i hved...... Kan det hjælpe at skrive at det kun er EN GANG IMELLEM at den sætter ud, når man har koblet ud sat i frigear OG trykker på bremsen? (trillende mod lyskurv ex)