/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opdatering af dat fil
Fra : HJA
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 29-03-08 12:48

Jeg har set nedenstående; men kan ikke få det til at virke på min vista.
Er der nogen der kan hjælpe.

Men hele 8 dages molevitten kan imidlertid omgåes ret nemt. Det CD-COPS beskyttede program skriver nemlig en kun en enkelt fil på harddisken og det er den fils dato der er tælleren. Filen hedder KMDLS03.DAT og ligger i Windows biblioteket.

i Windows 2000 og XP kan man oprette en programgenvej (højreklik på skrivebordet, vælg "Ny" og "Genvej") og som kommando i den skrive "cmd /c echo > %windir%\KMDLS03.DAT" (uden gåseøjne) før man trykker Næste og angiver et navn for genvejen (F.eks. "Opdater DLSK2") og "Afslut".

Genvejen trækker man så op i folderen Startup i start-menuen og det er det.

I Windows 98, ME og lignede skal man bruge COMMAND fremfor CMD - og jeg er ikke helt sikker på om man kan trække genvejen over i startup, eller om man skal højreklikke på Startmenuen og vælge "Stifinder" for kunne kopiere genvejen - men det skulle være nemt at finde ud af.

Når genvejen først ligger i Startup, så vil KMDLS03.DAT blive genskrevet hvergang man går ind i Windows og dermed er DLSK2's tæller altid på 8 dage. Man skal altså ikke længere have sin orginale CD med.

Man skal naturligvis stadig benytte original cd'en til at installere DLSK2 - og man kan stadig ikke tage en sikkerhedskopi af DLSK2.

Ovenstående er sakset fra følgende link:

http://www.rj85.dk/artikler/dlsk/dlsk2.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 12:50

Microsoft....

Den løsning du refererer til virker IKKE i Vista....

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 29-03-08 15:45

Okay - er der en anden måde til at få filen opdateret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-08 15:48

Næppe i Vista....

Den er meget mere avanceret med den slags....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-05-08 09:19
Kommentar
Fra : HJA

Dato : 30-05-08 18:57

Hej akselbjarne!
Det link du har indsat giver desværre ikke noget resultat; når jeg klikker på det.

Beklager! Der blev ikke fundet nogen resultater for din søgning efter "KMDLS03.DAT"