/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Langsom download-hastighed, Linksys BEFS~
Fra : spock28
Vist : 725 gange
220 point
Dato : 25-02-03 23:45

Jeg plejer ikke at have hastighedsproblemer på nettet, men jeg har haft det de sidste par uger. Jeg downloader en del fra Kazaa, WinMX og lignende steder/programmer, min downloadhastighed ligger normalt omkring 20-30 Kb/s. Men de sidste par uger har hastigheden lagt på under 1 Kb/s til max 13 Kb/s. Jeg har 2 computere forbundet med en Linksys Standard Router BEFSR41. Hvis kun den ene downloader ligger hastigheden på 2-13 Kb/s, men hvis begge downloader ryger hastigheden ned på 1-8 Kb/s (den ene kommer stort set aldrig over 1 Kb/s). Jeg har ADSL 512/128. Jeg har opdateret routerens firmware til ver. 1.44.2, jeg ved ikke om det er det der er skyld i problemet, men det opstod på omkring samme tidspunkt. Mit internet er også blevet langsommere, hvis jeg er meget uheldig tager det 5 min. før jeg får en side frem - det har endog taget hele 20 min. en enkelt gang. Er der nogen som har oplevet lignende problemer eller nogen som kan hjælpe mig? Hvordan løser jeg det - TDC er ikke til meget hjælp?

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 25-02-03 23:54

hej..
Har du en backop af din gammel firmware ? hvis du har prøv at sætte den tilbage til denne....
Du kan også prøve at slette din forbindelse ..alså fjerne opkalskort og tcp/ip og lave en ny ..det plejer at hjælpe
MVH
turbo.dk

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 26-02-03 00:20

Hejsa...

Du skriver ikke noget om hvilket styresystem du køre med, men hvis du køre Win XP så prøv lige at trykke Alt/Ctrl/Del og vælg ydeevne, hvis din cpu køre 100% har du et problem med et eller andet program, vælg faneblad Prosessor og se hvilket program der suger alt kraften, kunne være winnet.exe

For at fjerne det bliver du nød til at genstarte i fejlsikret tilstand og logge på som administrator...Håber det kan hjælpe dig...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-02-03 00:36

Hej spock

20 min for at få vist en side !!! Din browser burde have lavet en timeout længe inden !!

Jeg vil råde dig til at prøve at lægge den gamle firmware i igen. Så kan du jo se om det er den der er problemet. Du kan hente den her:

http://www.linksys.com/support/default.asp

mvh srhansen

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 26-02-03 09:03

Jeg bruger Windows XP. Der er ikke noget i vejen med computernes ydeevne. Jeg har ikke en backup af den gamle firmware og kan kun finde den nye på Linksys hjemmeside. Jeg har for øvrigt testet min hastighed på TDC's testserver, den skal ligge mellem 40-50 Kb/s - her er der ikke noget i vejen for den ligger på 58-59 Kb/s.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-02-03 10:15

Hej igen

Hvis din båndbredde er ok mod TDC's testside så har TDC overholdt deres forpligtelser overfor dig som kunde. De er kun ansvarlig for båndbreden mellem din husstand og DSLAMEN på centralen. Problemet skal så søges et andet sted længere ude på internettet.

Da du benytter peer to peer programmer, er båndbredden først og fremmest bestemt af hvor hurtigt den computer du downloader fra kan sende data. Jeg mener at kunne huske at f.eks kazza lister brugere op efter deres upload hastighed. F.eks. hvis du søger på "Fiat", så vil de brugere der har den bedste upload stå øverst i listen. Man kan vist også vælge at få dem listet efter deres "ping", det kan inddikere en sandsynlig god båndbredde, men ikke mere end dette.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 02-03-03 09:53

Ring til din udbyder, og få dem til at nulstille din router og opdatar din firmware...

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 02-03-03 09:53

Ring til din udbyder, og få dem til at nulstille din router og opdater din firmware...

Kommentar
Fra : anders9and

Dato : 09-03-03 21:25

Test din forbindelse og opsætning via WWW.dslreports.com væg our tools derefter prøv tweak test og dr. ping

det kan give en rettesnor for et videre forløb/og ændringer

god fornøjelse

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-06-03 19:08

Hej spock28

Jeg kommer i tanke om, at hvis den ene pc uploader meget, vil det påvirke din downloadhastigheden på den anden pc. Har du iøvrigt stadig problemer ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 06-06-03 19:19

Jeg har aldrig fået den oprindelige hastighed tilbage, men det kører bedre nu... Jeg skifter dog til Tele2ADSL snart, så kan det være det hjælper...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 220 point
Dato : 06-06-03 19:25

Det hjælper helt sikkert på prisen

Har selv overvejet at skifte... Det er næsten for godt et tilbud til at lade være.

God fornøjelse.

srhansen

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 22-07-03 11:25

Tak for svaret srhansen.