/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Acilia
Fra : 3773
Vist : 611 gange
200 point
Dato : 28-03-08 08:27

Citat
Nul. Jeg nægter at skulle køre slalom til fare for mig selv og andre bare fordi der ikke er nogen, der vil respektere færdselsloven.
Det er netop essensen. Folk som Justuniverse gør sig til politifolk og dommere, OG OVERHOLDER IKKE SELV FÆRDSELLOVEN, hvori der højt og larmende står man skal holde til højre. Er lige hoppet af motorvejen og som sædvanligt har der flere steder været kolonnekørsel - anført af klaptorske der liiige skal have lastbilen om halvanden kilometer med i overhalingen. Dette foregår så med ca 105 km/t - PÅ EN 130 km/t strækning. Flot ikke! Samme torske har iøvrigt uendelig svært ved at finde ud af det med blinklysene og i særdeleshed spejlene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-03-08 08:29

http://kandu.dk/tip17746.aspx herfra!

ENIG ENIG ENIG Acilia. Hvor har du ret.

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 28-03-08 17:09

Helt enig!
Det kan til tider se ud, somom højre spor kun er for lastbiler.
Så jeg samstemmer: "Hold da for fanden til højre!" Så glider
det for os alle.
Nallatruk

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-08 01:12

Har lige kørt på en tosporet motorvej, og undrer mig såre over hvorfor der kommer kolonner i ydersporet, når der ikke er biler i højresporet ? Der er (næsten) altid oceaner af plads i højre side, fordi folk partout skal fylde i midtersporet / ydersporet. Lav dog en overhaling, hvis det er nødvendigt, kig i spejlene, blink og træk ind. Hvorfor er det så svært ?
Selvom jeg kører i en sløv kassevogn, er det da ikke noget problem, at komme ud, når de hurtigere er kommet forbi - det "koster" måske to minutter, at lade andre passere først. Men ingen strittende fingre, eller hidsige blink, hvis man viser lidt hensyn.
Det værste er de, der "lige" skal halvt forbi, og så trækker ind, så man må en tur halvt ud i nødsporet.
Det kan gøre mig harm.
Motorvejs kultur, tak.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 04-04-08 03:27

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-04-08 20:15

Selv tak min ven