/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
FITNA
Fra : Steenk1
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 28-03-08 03:05

Jeg har lige set den omdiskuterede film "Fitna" fra den hollandske politiker Gert Wildeers. Personligt synes jeg han er en meget usympatisk mand, men filmen er en række sammenklip af den islamisme som har vist sit sande ansigt de sidste par år så et eller andet sted kan man ikke kalde filmen antisemitisk eller overdreven. Den er skræmmende og man skal nok lige tænke lidt over den inden man lader sig påvirke for meget af den. Men døm selv. Filmen kan ses på nedenstående link.
http://www.liveleak.com/view?i=7d9_1206624103 (kopier det ind i din browser).

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-08 05:37

En tynd kop te, for at sige det mildt. Intet nyt, alt er set før. Jeg har svært ved at forestille mig, at den skulle kunne bringe nogen muhammedaners pis i kog. Selvfølgelig vil der være en del der råber op, men det har ikke noget med filmens indhold at gøre, det gør de reflektorisk. De ved ikke hvorfor de råber op.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 28-03-08 10:14

I må bare vent og se......

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-03-08 10:17

Filmen er ligeså skræmmende som den daglige Tv-avis - hverken mere eller mindre

Ziggy99

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-03-08 13:26

Ikke meget nyt i den film. Bare et sammenklip af ting man kan se og læse overalt, hvis man søger lidt i emnet.

Er der nogen der kan blive ophidset over den, så bør de vist få tjekket deres mavesår og blodtryk.

Men herligt vi endnu kan filme og tegne hvad vi vil.
Men med den vaklen der er rundt omkring, er det ikke sikkert vores efterkommere får den frihed.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-03-08 14:12

Jeg er faktisk skuffet..

Udover at Wilders udstiller hvor tåbelige muslimske organisationer er, og hvor let nogle politikere på venstrefløjen i vesten har til at sælge ud af fundamentale frihedsrettigheder – så lever den overhovedet ikke op til massehysteriet der har været omkring den.

Magen til overfladisk gennemgang af Islam som politisk fænomen, er sjældent set. For ti år siden havde det måske været en rystende film. I dag er der intet nyt i den.

Hvis jeg skulle en dag skulle vælge at sætte mit liv på spil for at offentliggøre en film - så lover jeg, at der kommer mere kød på den..

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 29-03-08 01:19

Det ville være rart at høre nogle muslimers reaktion på filmen............... selvom polpot sikkert igen ville benægte de ting der bliver vist i filmen.
Jeg vælger at tro at hovedparten af verdens muslimer gerne vil leve i fred men desværre kan jeg være bange for at der kun skal en forskruet udtalelse fra en imam til at få de fleste muslimer i danmark til at vende sig mod de frihedsrettigheder de nyder her i landet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-03-08 02:38

Citat
Hvis jeg skulle en dag skulle vælge at sætte mit liv på spil

Du skal ikke gøre dig nogen ulejlighed. Dig kan vi ikke undvære

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-03-08 02:58

Nu er filmen fjernet fra Nettet, på grund af trusler mod personalet hos Liveleak...sagde de i radioavisen kl. 03.00

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-03-08 03:08

Citat
Du skal ikke gøre dig nogen ulejlighed. Dig kan vi ikke undvære

Kunne jeg heller aldrig drømme om, søde Klumme. Mit mod rækker ikke til at stå ansigt til ansigt med hjernedøde hysteriske menneskemasser. Herregud, jeg er ræd for edderkopper..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-03-08 03:11

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 02-04-08 08:37

Det var ikke noget særlig nyt i filmen ,den er kun til at provokere andre og skaffe mere konflikt mellem civilnationer og nationer.