/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
L 42 - 3. behandling?
Fra : yourgod
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 27-03-08 20:52

Hej
Før jeg stiller spørgsmålet. kommer der lige en lille forklaring til spørgsmålet.
Jeg er 18 år og vil gerne købe en bil, men så en dag kom min far og sagde:
"Du skal vente lidt. For jeg har hørt noget om at brugt biler bliver billigere"
Jeg undersøgte straks sagen, og fandt nogle artikler som bekræftede dette.
Nogle af dem sagde at lovforslaget ville blive vedtaget, men som vi kender til journalistik og troværdighed, besluttede jeg at gå til kilden.
Jeg gik ind på folketingets hjemmeside og fandt lovforslaget.
Men så kom forvirrelsen, der stod at den havde været til 2. behandling.

- Mit spørgsmål er så, hvornår vil 3. behandling finde sted, og er der stor sandsynlighed for at den vil blive vedtaget?
Her er et link til forslaget:
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/samling/20072/lovforslag/L42/index.htm

og samt et af artiklerne som jeg fandt
http://www.aalborg.dk/dansk/business/default.aspx?ctrl=424&data=4%2C2638867%2C531%2C3

og lige til at runde af med.
et lille spørgsmål
- Vil priserne på 20.000 kr klassen på brugt biler falde med det samme det bliver vedtaget, dvs fra den ene dag til den anden?

Håber at der er nogle som kan hjælpe
Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 21:43

Citat
Vil priserne på 20.000 kr klassen på brugt biler falde med det samme det bliver vedtaget, dvs fra den ene dag til den anden?

NEJ

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 27-03-08 21:56

Citat
Vil priserne på 20.000 kr klassen på brugt biler falde med det samme det bliver vedtaget, dvs fra den ene dag til den anden?

NEJ

Hvornår vil bilmarkedet så reagere på det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 22:01

I den prisklasse ALDRIG..... (den er næsten skrotklar i forvejen)

Bilen bliver først sat ned når ingen gider købe den....

Accepteret svar
Fra : Nallatruk

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-08 22:07

Nej- priserne falder ikke over natten. De første, som får lovens virkning at føle. Bliver dem som står med en ældre bil i 20-30000 kr klassen. Som skal indgå i en bilhandel.
Tidligere blev en stor del af disse eksporteret. Hvilket loven vil begrænse, da registreringsafgiften ikke længere refunderes ved eksport.
Da det så vil skabe et større udbud af biler i denne prisklasse på det danske marked. Vil udbud og efterspørgsel hen ad vejen give de billigere brugtbilpriser.
Så det er markedsøkonomi mere end loven. Der vil få priserne til at falde. Og det sker over tid.
M.v.h
Nallatruk

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 06-05-08 19:43

Tak for svaret Nallatruk.