/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha 4gear + la franconi????
Fra : Banshee
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 25-02-03 20:56

hej jeg har en 4gear med 7.5hk tun på, og den kører rigtig godt for at sige det lige ud .
Der sidder en 5,3 udstødning på, og jeg ville lige spørge om en la franconi ville give noget mere.
Larmer sådan en meget, er det kune når den for omdrejninger eller er det heletiden. hvad er den bedste 5.3, proma eller en anden ??
hilsen Banshee

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-02-03 11:35

hej..
la franconi..? kan du beskrive det mere præcist.??
jeg mener at man kan få en 5.3 udstødning som er næsten identisk med den originale men med større forrør..>mindre støj.. men proma er da udemærket det ser i hvert fald bedre ud end biturbo'en..!
men hvad med en 12.8 udstødning den der går ud langs sædet..? det skulle være en god udstødning.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : bohmo

Dato : 27-02-03 19:45

la franconi'en larmer af helvede til for at sige det mildt, men den giver et bedre optræk. Hilsen Bohmo.

Kommentar
Fra : puch3gmaster

Dato : 12-03-03 09:33

LA FRANCONI giver et super godt optræk og lidt på toppen men husk!! hvis du vil have meget ud af den at borer/slibe ustødnings kanalen i din cylle op til samme størrelse som på forrøret det nytter jo ikke helt så meget som det kunne hvis du kører med 32 mm eller 36 mm udstødning til en 28 mm udstødningskanal. Desuden er La Franconi måske ikke så genial at køre med inde i byen da den tiltrækker hvide biler med blå blink på grund af sin lyd. Den larmer RIGTIG meget men giver et godt resultat!