/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Lille plet på bærbar skærm
Fra : ingelein
Vist : 1158 gange
100 point
Dato : 27-03-08 15:52

Hej
Jeg har konstateret en lille plet på min bærbare HP skærm. Der er stadigvæk garanti på den.
Hvordan kan sådan en plet opstå? Ligner et mini insekt, men er det ikke.
hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-08 15:57

Det er pixelfejl, de opstår ved defekte transistors på bagpanelet. Det er ikke alle, der leverer nul pixelfejlgaranti.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-03-08 16:56

Er det en plet på skærmen, eller er det en "plet" i billedet?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-03-08 17:13

www.stanger.de
supplerende til dit nu lukkede spørgsmål, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-03-08 17:26

Det andet spørgsmål blev ikke lukket, det blev annulleret. I stedet har ingelein skrevet et tip om brillerens

http://www.kandu.dk/tip17745.aspx

det annullerede spørgsmål er her http://www.kandu.dk/Spg119157.aspx

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-08 17:32

Hej
Hvis jeg ikke har båret mig korrekt ad, hører jeg det gerne.
Jeg er medlem af dette Forum for at få og give hjælp og nul andet.
Det med de der hersens points har jeg desværre ikke fundet på.
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-08 17:36

Det er sikkert en pixelsfejl som peet49 skriver - hvis du skal have en chance for at garantien dækker, så skal du ikke fortælle at du her brugt brillerens.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-03-08 17:51

Hvis pletten nu er væk ved brug af brillerens, så er det jo ikke en pixelfejl, men kan have været så meget andet.

Men ingelein, hvis din skærm bliver "sløret" så dækker garantien ikke, da du har brugt brillerens.

Men hvorfor rettede du ikke henvendelse til der, hvor du havde købt den ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-08 18:15

Hej
Jeg kan berolige alle med at jeg jo først for 1 time siden brugte brillerens - og at der på flasken står hvad det kan bruges til - incl. Pc og TV-skærme. Og jeg kan da virkelig ikke forestille mig at noget væske, som man bruger til både plasticglas og glas/glas i briller kan være farligere på en skærm. Et brilleglas af bedste kvalitet koster jo næsten lige så meget som en bærbar.

Den plet som I nævner er en pixelfejl, jeg har talt med leverandøren af min bærbare og han mener at den skal repareres/ombyttes - desværre er min garanti udløbet den 5.3.08, men måske kan reklamationsretten på de 2 år træde ind her. Jeg har ikke opdaget fejlen på skærmen, men troede at det var en urenhed på linsen i mit kamera. Det var det så ikke.

Det er også rigtigt at nogle fabrikater kan have en vis procent "huller" i skærmbilledet, men disse huller er kun acceptable hvis de ikke sidder i centrum af skærmen, hvor man som regel kigger.

Hm...... mange sjove ting man kan få oplyst.
Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 18:18

Jeg bruger også brillerens til mine TFTèr, briller har et sart reflekslag, som er mere sart end en skærm.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-08 18:20

Citat
Den plet som I nævner er en pixelfejl
det skrev peet49 til dig her http://www.kandu.dk/spg119158.aspx#1349784

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-08 20:14

Hej Peet
Ja, det var kun en bekræftelse af din formodning, der var jo trods alt nogen, som mente at det var skidt - sikkert fordi jeg spurgte om rensning af skærm i en anden thread.
Jeg er næsten sikker på at du er den der kommer tættest på med et ok svar
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 27-03-08 21:16

Der er en chance for at du kan afhjælpe fejlen med den her:

http://udpix.free.fr/

held og lykke med, hvad du end gør.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-08 22:42
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 22-04-08 00:31

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-04-08 07:59

Selv tak.