/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Præsten og menigheden
Fra : Klojs
Vist : 6421 gange
200 point
Dato : 26-03-08 19:44

Jeg leder efter en blomst der hedder noget ala Præsten og menigheden - eller deromkirng.

Nogle der kan et andet navn for den og gerne finde et billede af den ?

Har virkelig googlet, men finder ikke andet end sogneråd, regler for begravelser osv

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-08 19:49

Du har vel også søgt under "blomser"?

Hanne

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 19:53

Nope har ikke søgt under "blomser" men hvis jeg nøjes med at søge på Blomster kommer de jo nok alle frem, og jeg ved ikke hvordan den ser ud.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 19:55

Men ja har også søgt på

"præsten og menigheden" blomster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-08 19:55

Jeg får at vide i min ørechokoladesnittesnegl, at der findes en blomst, er kaldes for "Præstens Pik"....

1 meter høj med lille oval-agtig blomst.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-03-08 19:59

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 20:03

Det er ikke ret mange blomster jeg får fra google med den søgning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-03-08 20:07

Camillasmoster
der er en svamp der hedder stinksvamp (Phallus impudicus) også kaldet
Citat
"Præstens Pik"....

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-03-08 20:07

Kan det mon være den samme, som min mor kaldte Søndagsskolebørn.

Det er en grøn potteplante, hvor der sidder små frø hele vejen rundt langs selve bladet. Kunne også godt ligne en menighed, der sidder på bænkerækkerne.

Jeg har også forsøgt at google, men måske nogle kender den under dette navn?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-08 20:11
Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 20:12

Det skulle efter sigende være en grøn plante. Noget med at bladene krummer på en eller anden måde.

Menigheden skulle være en blomst der kommer op midten imellem bladene.

Den skulle også være svær at købe i Danmark. Mere har jeg ikke rigtigt hørt.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 20:13

Suno....jeg ved ikke om det er den. Jeg ved ikke hvordan den ser ud, andet end at jeg kort har fået den beskrevet.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 20:15

Jeg er heller ikke 100% sikker på navnet, men det er noget med en præst og en menighed

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-08 20:19

Ja det var altså det tætteste på en kirke og præst jeg ku komme Ellers må du prøve at ringe til en stor blomsterhandel eller til Grønttorvet i morgen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-03-08 20:20

Der er altså en der heder præstekrave!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-03-08 20:24

Præstekrave er da ikke helt hen i vejret, men den ligner ikke helt beskrivelsen. Jeg vil foreslå det.

Kom endelig med flere bud.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-03-08 20:30

Ja men der er også fugle der hedder præstekrave. Der er både stor og lille præstekrave

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-03-08 23:30

Staude eller stueplante??

Den plante KarenD omtaler, er så vidt jeg husker den "kun" en grøn plante, altså uden blomster??

Præstekrave er en slags krysantemum??

Camillasmoster skriver om Præstens p**.... det fik mig til at tænke på

I daglig tale - Baronens tissemand - også kaldet raketblomst og på latinsk kniphofia, men der er bladene ikke krøllede

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=result&cd=1&q=kniphofia&spell=1

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-03-08 11:43

Det er self. ikke den men her er en der hedder præstindens tøst!
http://www.vestrehus.dk/svampeplantesider/bugs.htm

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-03-08 12:03

Den som KarenD beskriver, er en NILGUD
mvh
pbp

Den formerer sig både ved stiklinger, ved at lave blomsterbørn på alle savtænderne på bladpladerne og kan osse det der med bier og blomster (jeg brugte nu en vatpind bare for at drille)

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-03-08 17:18

Citat
Staude eller stueplante??

Umiddelbart har jeg forstået at det er en plante der står indendørs i en potte.