/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Bagrunds link i celle?
Fra : xraycat
Vist : 331 gange
20 point
Dato : 25-02-03 17:45

Hej jeg er ved at lave hjemmeside og vil bare spørge om man kan sætte en tom baggrund i en celle i en tabel til et link på en hjemmeside?
og så vil jeg lige også høre om der kan navnet på det program sådan man kan dele sine billeder i mange stykker sådan der ik ogen der kan tage det på ens hp
..bare det ;)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 25-02-03 18:12

Hvis du med en tom baggrund i en celle - mener f.eks. at have en hvid baggrund i en celle hvor der ellers er f.eks. rød baggrund på resten af siden, så er svaret ja... Du kan også gøre cellerne "gennemsigtige" ved at vælge "ingen" baggrund.

Jeg tror du tænker på Irfanview - den skulle kunne dele til små stykker du kan indsætte i en tabel...

Håber det hjalp...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-02-03 23:08

Hej... Jeg tror (efter at have læst dit spørgsmål et par gange ved hvad du mener... Altså, du vil have en hel hvid baggrund i en celle som et link, ik? Det kan du gøre ved hjælp af et imagemap... og du kan få hjælp til hvordan man laver et imagemap her: http://www.ihip.com .
Dit nr. 2 spørgsmål ville jeg også mene at Irfanview ville kunne hjælpe dig.. Du kan finde mere om Irfanview på http://irfanview.tuwien.ac.at .

Håber det ku bruges!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : Random

Dato : 25-02-03 23:21

Hmm jeg tror ik du har forstået spørsmålet henrik... Det er i hvert fald ikke sådan jeg har forstået det, men kan jo også være mig, der tager fejl...

Mener ikke man kan lave <a href...><td></td></a> eller omvendt <td><a href...></a></td> så du kan linke.
Men du kunne smide et skjult <div> layer over din celle med noget link. Men det kræver jo, du ved præcis, hvor på siden cellen er, så det er nok ik så smart. Du kan også smide nogle mellemrum ind i cellen og lade det linke på normalvis.
Nej ny idé, smid en transperrent gif på 1x1 pixels ind i cellen og sæt denne pixels størrelse til 100% X 100% og lad billedet linke.

Angåndene kopiering af dine billeder. Så kan folk jo altid tage et screengrab af din hjemmeside, hvis de gerne vil have det billede, der er på, så vist spild af tid at klippe det i stykker og lægge det op som små firkanter.

Det var det :)

Mvh
Random.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 25-02-03 23:24

imagemap på en tabel..... naarj... ka man det? Da vist kun på et image den dur...!? Har aldrig set det i hvert fald.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 26-02-03 09:35

random <-- hvis du skal lave et imagemap, siger det jo sig selv at du skal bruge et image . Jeg tror ikk at jeg fik formuleret mig ordentligt, men det jeg mente var at man kunne lave et hvidt billede der fyldte 100%x100% (ligesom du beskriver), og SÅ lave DET til et imagemap!

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Crovax

Dato : 04-04-03 09:03

det kan gøres MEGET MEGET lettere end et image map...

Hvis du bare vil have cellen til at fungere som et link skal du blot sætte linket uden for cellen eks.

<table>
<tr>
<td><A hret src=""><td>Dette er et link i en celle</td></A>
</tr>
</table>

Hvorfor vil du ha interesse i at dele dine billeder i flere stykker så folk ik kan ta dem?? Det belaster hjemmesiden mere, og folk kan os bare ta en Print_Screen og så få billedet på den måde... Men ellers kan du da dele dem op i Paint for den sags skyld, eller Photoshop...

mvh
Crovax

Kommentar
Fra : Crovax

Dato : 04-04-03 09:07

***tastefejl***

<table>
<tr>
<td><A href src=""><td>Dette er et link i en celle</td></A>
</tr>
</table>