/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PSU blæser
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 716 gange
125 point
Dato : 25-03-08 21:49

Hej.
Jeg har en stationær pc med en Chill Innovation PSU hvor blæseren ikke kører...

Skal man ploppe noget ekstra strøm til den et sted på bundkortet med et af alle de kabler der stikker ud eller for den strømmen fra stikket bagest i PSu´en??

Har læst at man kan slå blæseren fra, men hvordan gør man det?? Kan jo være at det er sket ved en fejl og at den så lige skal slås til igen...

Kan det være temp.føleren inde i PSU´en der er defekt ellers?

Håber der er nogen der har et forslag...

Mvh.
Mark

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 21:53

Den skal kobles ned på det stik på bundkortet hvor der står psu fan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 21:55

Ups fejl i det jeg læste. PSU er jo ikke CPU

Blæseren i PSU bliver strømført indefra så den er defekt

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 25-03-08 21:56

hvad er det med at man kan slå den ra så??

det er fordi det er ny jeg har købt og sat i... (eller brugt)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 22:01

Du kan ikke normalt slå den fra. Den skal være der for at køle PSU ned ellers brænder den af. Akkurat som CPU blæseren skal være der. På nogle PSUer (fx. min) kan du justere hastigheden på blæseren.

Hvis du har købt en anden er du så sikker på at den virker. Du kan jo teste den ved at sætte 12V til den fra en lader eller lign.

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 26-03-08 13:04

prøver lige at teste den i aften... så må jeg se om det er fordi den er defekt...

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 26-03-08 20:16

Jeg har haft den skilt ad og det viser sig at min psu blæser ikke er strømført indefra... der skulle kobles til på bundkortet... Anullerer derfor spørgsmålet....

Takker fordi i tog jer tid til at hjælpe

mvh
oompa

Annuller spørgsmålet
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 26-03-08 20:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål