/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatering af bærbar
Fra : piakj
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 25-02-03 16:01

Jeg har lovet en veninde at formatere hendes bærbare, men jerg er ikke stærk i dette når der kommer problemer, hun havde win2000 på men skal have windows 98 SE på, jeg booted den op i d drevet startede installationen af win98 der ville formattere drevet som jeg sagde ja til, men så kom den ikke videre den afslutter formatteringen og siger at der er fejl i partioneringen, som der ikke mig bekendt er nogen af, og nu kan jeg ikke komme ind i hverken win98 eller 2000 hvoedan får jeg denne pc formateret?
kan jeg ikke komme ud og skrive format c: et sted selv?

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 210 point
Dato : 25-02-03 16:08

Du skal have en Start disk, og boote op på, har du ikke adgang til en anden PC hvor du evt. kan lave den under kontrolpanel. Så kan du formatere din HD

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 25-02-03 16:11

Altså under kontrolpanel/tilføj-fjern programmer er der også en fane der hedder opret start disk.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 25-02-03 16:23

Det kræver selvfølgelig at du har en anden computer. Som tidligere nævnt går du da ind i kontrolpanelet ogopretter en startdiskette. Lygegyldigt hvilket windows.

Nu genstarter du med startdisketten i og nu kan du boote op i dos hvor du kan skrive format c:

Håber det er det du skal bruge, ellers skriv igen.

Mvh

Sub

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 25-02-03 16:24

Jeg håber det virker jeg er ved at prøve kan jeg så bare intallere win 98 bagefter i øjeblikket formatterer den?
men tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : piakj

Dato : 25-02-03 16:24

Tak for svaret lillemig.

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 25-02-03 16:29

du kan hente filerne til en start diskette her http://www.123tp.dk/download/start.zip
Thomas