/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på Sambusi
Fra : sødprinsesse
Vist : 1762 gange
100 point
Dato : 25-03-08 14:01

Hejsa
Er der mon en der sidder inde med opskriften på sambusi?

Jeg har tjekket maduniverset.dk som ellers har det meste.... meeen ikke denne her...

Håber en her inde kan hjælpe mig

Kramme kramme

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-03-08 14:06

Er det evt Sambusa du mener

hvis ja, så er der en opskrift her
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18436

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-08 14:06

Prøv Google. Du får 819 link til Sambusi

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 25-03-08 14:07
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-08 14:07

Sambusi

Ingredienser:
Pandekager:
240 gram dej af mel, vand og en smule
salt

Fyld:
100 g hakket oksekød eller fint­hakket
kylling­kød,
30 g ris,
130 g porrer, løg og peberfrugter

Fremgangsmåde:

Pandekager: Dejen æltes til en masse, som kan rulles ud på et bord, til to ens store, runde og tynde pandekager.

Der kommes et tyndt lag olie på den ene pandekage, og den anden lægges derefter ovenpå. Den dobbelte pande­kage skæres til fire lige store tre­kanter og vendes et par gange på en varm pande uden fedtstof.

De fire trekanter kan herefter skil­les, så der nu er otte trekantede pandekager parat.

Fyld: Kødet steges på en tør pande, indtil kødet er frigjort for vand­indhold.

Risene koges, indtil de stadig er sprøde.

Kød og ris blandes sammen med en blanding af 130 gram porrer, løg og peberfrugter.

Fyldet krydres efter behag med fx hvidløg, chili, koriander, spidskommen og paprika og røres nænsomt sammen.

Fyldet deles i otte lige store por­tioner og lægges midt på de otte pande­kager. Disse lukkes ved at føre de tre spidser ind over hinanden. De er nem­mest at lukke, hvis man bruger en smule 'melklister' (mel opløst i vand).

Når de otte Sambusi er helt lukkede, steges de i olie på en wok-pande eller i en tykbundet gryde, indtil de er gyldenbrune og sprøde.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 26-03-08 09:29

Tusind tak for hjælpen alle sammen

Nu skal de prøves.... hm nam nam.... elsker mad fra andre lande

Øøh jeg ved altså ikke lige hvem af jer der skal have point´et... Så jeg må nsæten give det til malerfidusen.... I var der næsten samtidig, men der var to forskellige opskrifter...

Håber så HelleBirgitte tilgiver mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 09:44

Maleren var der 14.07 og Helle 14.06 - så hvis det er tiden du går efter, så skal du give point til Helle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-03-08 13:07

Citat
Håber så HelleBirgitte tilgiver mig
sødprinsesse det er din tråd, så du bestemmer

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 26-03-08 14:19

Tak søde ... skal nok huske på dig næste gang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 14:49

Fatter ikke en brik.

Du angiver at Helle og maleren kom med indlæg næsten samtidig. Det evar ikek rigtigt. Helle kom først. Jeg tror at Helle er ligeglad med disse point, men da du endnu ikke har lukket spørgsmålet, hvorfor giver du så ikke point til Helle. Det er dig som har åbnet tråden... Yes og deraf følger at det suverænt erdig der bestemmer hvam der skal have point. Men hvorfor hu...gir du dem så ikke til Helle, hvis du vil bruge tiden som argumentation og sp. ikke er lukket..... FATTER det ikke.

Eller osse bare skriver, at du vil skide på hvad jeg mener og giver point som det passer dig

Men så lad være at bruge denne
Citat
....Så jeg må nsæten give det til malerfidusen.... I var der næsten samtidig, men der var to forskellige opskrifter