/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
El-vandvarmer med cirkulation
Fra : winetaster
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 25-03-08 12:10

Kan man installere en cirkulationspumpe i forbindelse med sin el-vandvarmer, og hvor skal den evt. sidde i forhold til trykregulering mv. ?

Mvh W.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-08 13:38

Øhh hvor vil du cirkulere vandet hen

Det skulle da gerne være sådan, at når du lukker op for den varme hane, så kommer der vand ud af elvandvarmeren.....hvis ikke der gør det, er det fordi der ikke er tryk nok på vandværksledningen der leder det kolde vand ind i vandvarmeren......

Ellers....kom lige med en uddybning af problemet, og hvorfor du vil installere en pumpe

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 25-03-08 13:41

Cirkulation anvendes, når visse tappesteder ligger langt væk fra vandvarmeren, så man ikke skal vente længe på det varme vand.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-08 15:05

Som winetaster skriver, så kan man cirkulere det varme brugsvand, men det kræver jo et 2 strengs-system.
Hvis du snakker om radiatorvandet, som skal cirkulere og opvarme elvandvarmeren, er det noget helt andet, og det kræver jo den er beregnet til det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-08 19:42

Citat
Cirkulation anvendes, når visse tappesteder ligger langt væk fra vandvarmeren, så man ikke skal vente længe på det varme vand.

Okay... cirkulation på brugsvandet....med frem- og returløb og med udtag til vandhaner......bygget op lidt ligesom et varmeanlæg, sådan som jeg forstår det.......godt jeg ikke skal betale for opvarmningen af alt det varme vand der bare vil fise rundt i rørene hele tiden og varme huset op, når der ikke er åbnet for vandhanen....for øvrigt kræver det jo, at der er både fremløbs- og tilbageløbstilkobling af rør på vandvarmeren...ellers kan det jo ikke lade sig gøre at lave cirkulation.