/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
kan alm printer køre trådløst?
Fra : janinna
Vist : 597 gange
300 point
Dato : 25-03-08 11:50

hej, jeg har en Canon Pixma ip3000 printer, kan den køre trådløst?

hvis det kan, hvad skal jeg så bruge?

eller skal man have en netværksprinter, for at det kan lade sig gøre?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 25-03-08 11:55

har skrevet forkert, det er en ip4300 printer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-08 12:04

Der kan købes tilbehør som gør den til en trådløs netværksprinter

Det er dog nemmest , smartere, og sikkers også billigst at købe en printer født med den funktion.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 12:10

Ja med en router med indbygget printserver, jeg har en D-Link DI-524UP med den kan du sætte en hvilken som helst printer i usb stikket og printe med og uden kabel, du skal tilføje printeren manuel for at få det til at virke, men så har du også en billig og stabil løsning, du har kun kommunikation en vej, altså printe, for eksempel kan du ikke se blækindhold med mere som skal sendes fra printeren, her printer jeg fra 3 XP og 1 Vista computere

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-03-08 12:11

Hvis du tilslutter den til en router med printerserver indbygget kan den "nås trådløst".
Der findes routere med Printerserver indbygget.
Jeg tror ikke det i længeden kan betale sig, det er jo mere flexibelt at du har en trådløs printer, så skal den bare have 230V fra en stikkontakt og den kan nås af alle PCer på dit netværk. Og behøver dervd ikke at stå i nærheden af din route.
vh ben

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-03-08 12:38

Jeg har købt en USB printer server, som printerne (5 stk) er sluttet til, og denne printserver er så tilkoblet netværket, så jeg kan nå alle printere fra mine trådløse bærbare PCére.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 25-03-08 15:12

hej Bille1948, hvilken usb printserver har du købt?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 25-03-08 15:19

gør som o.v.n. har gjort... det virker :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 15:29

Yes men der kan kun tilsluttes en printer, så hvis der er flere er det en selvstændig printserver som Bille skriver

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-03-08 17:16

Nu er jeg kommet hjem :)

Det er en D-link DPR-1260, men den behøver ikke være Wireles, som min er, da den jo er forbundet med et kabel.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 12-05-08 18:49

ikke alle