/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Edit Copy Special Text
Fra : svendgiversen
Vist : 411 gange
210 point
Dato : 24-03-08 08:52

Jeg har fået ny Office 2007 og kan ikke finde normalt kendte kommandoer...

Eksempelvis plejer jeg at tage tekster over i Word med Edit Paste Special og vælge ren tekst;
hvor i Word, og måske også i Excel, finder jeg nu denne kommando? Eller hvad gør jeg i stedet??

Angående stavekontrol finder jeg under Review: Set Language, men det virker ikke;
kan eksempelvis ikke finde Tysk, og den kan ikke engang rette et forkert stavet dansk ord...
Hvad gør jeg? Hvad mangler jeg??

Jeg har købt en ny komplet Office Enterprice 2007 på dansk, men har ikke installeret den,
fordi der fulgte 3 måneders Office med min nye computer. Vil installation af den kunne hjælpe?

Noget jeg helst vil vernte med, indtil min datalog nevø kommer hjem fra udlandet; kan jeg midlertidigt downloade noget, der hjælper i den eksisterende engelske udgave??

Hvorfor har man ændret den gode gamle brugerflade, eksempelvis med 5 slags text boxe?
Det er da nemt at ændre Fonte, og der er meget andet overflødigt...
Og det jeg har brug for kan jeg ikke finde. Er det Vista Look, som jeg har fravalgt?? Svend

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 24-03-08 10:48

Det er ikke alt nyt, der er bedre end det gamle. Installer din gamle version og brug den, til din nevø kommer hjem

Kommentar
Fra : iah

Dato : 24-03-08 11:41

Citat
Angående stavekontrol finder jeg under Review: Set Language, men det virker ikke;
kan eksempelvis ikke finde Tysk, og den kan ikke engang rette et forkert stavet dansk ord...
Hvad gør jeg? Hvad mangler jeg??

Med hensyn til stavekontrollen, har du sikker ikke installeret den for tysk og engelsk, den skal vælges under specialindstillinger...
Sæt skiven i igen og prøv at installere igen.

Er det i øvrigt en engelsk eller dansk udgave du har installeret?

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 24-03-08 12:20

du kan bruge dette til at ændre brugerflade på words 2007
det gør det lidt nemmere at forstå/ bruge
http://www.addintools.com/english/menuoffice/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-08 12:47

Desværre har jeg ikke nogen CD skive...

Det tids begrænsede Office program fulgte med ny PC, og inden for en måned må jeg re-installere..
Derfor købte jeg office pakken billigt gennem mit firma, mens jeg endnu arbejdede.
Jeg er lige gået på pension.

Tilsyneladende har jeg kun US stavekontrol; troede jeg kunne down loade andre?
Men jeg kan jo bare installere den jeg har købt...

Og med hensyn til at gå tilbage til gammelkendte menuer?
Hvis det er den nye bedre måde at arbejde på i fremtiden, må jeg jo tilpasse mig denne...

Altså, hvad erstatter paste special i ny word 2007 ?? Svend

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-08 17:07

softwarefirmaerne har en forbandet mani med jævnligt at komme med nye udgaver.
Ofte er formålet alene at kunne sælge nye udgaver til troskyldige folk, som gerne betaler for at være med på det sidste nye.

Det er meget sværere for de ansatte systemudviklere og programmører reelt at finde på forbedringer. Da den nye udgave jp skal være forskellig fra den gamle, bliver det ofte kun til kosmetiske ændringer ,endda undertiden til dårligere funktion, og sværere betjening.
lad vær med at købe nye versioner , hvis der ikke er et reelt behov.
Under alle omstændigheder bliver det et bævl med at lære den ændrede betjeningsmåde.

MS Office pakken er reelt ikke forbedret i de sidste 5 udgaver.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-08 18:07

Ak Ja,
men hvordan laver paste special med valg af ren tekst i den nye version?

Det må da kunne gøres, Svend

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 24-03-08 18:09

Citat
softwarefirmaerne har en forbandet mani med jævnligt at komme med nye udgaver

HVOR SANDT_ HVOR SANDT.
og som regel er den NYE software
ENDNU mere CPU/ recurse- krævende
for ikke at sige mere svær at fatte for bruger
og med et ændret design.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 24-03-08 18:12

Kan nævne Norman´s nye LOOK
ikke for almindelige mennesker,
istedet for at UDVIKLE et så simpelt
program som muligt, skal der laves
så meget GAS at man ikke ved hvad er hvad.

NÅ min tanke

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-08 21:37

Glem stavekontrollen og kritik af den nye brugerflade.

Bare fortæl hvordan jeg laver paste special i Word 2007, Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 21:44

Du får den på engelsk.....

Men som jeg forstår det er det en undermenu i indsæt/paste

http://www.dummies.com/WileyCDA/DummiesTip/A-Taste-of-Paste-Special-in-Word.id-3857,subcat-OFFICESOFT.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-08 22:11

Link til Word for dummies 2002 hjælper mig ikke.

Fortæl hvordan jeg indsætter kopier som ren tekst i Word 2007...
Ikke kun link, tak Svend

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 24-03-08 22:22

Jamen det er som jeg siger

Paste special er en undermenu til paste

i 2007

Citat
Go to the “home” tab, click on the down arrow on the icon that says “paste.” Paste Special is an option.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-08 22:22

I just found the “Paste Special” on WORD 2007.
Go to the “home” tab, click on the down arrow on the icon that says “paste.”
Paste Special is an option.

Var det noget?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 22:25

Paste Options

You can access different paste options by using the Paste Special... and Paste as Hyperlink options in the Paste gallery. The Paste Special dialog box is displayed when you select the Paste Special... option. It provides you with different options to paste your text. For example, the Unformatted Text option allows you to paste text without formatting. The Paste as Hyperlink option allows you to paste a hyperlink to a file in another file to link the two files. For this, you first need to save the file, copy the text to use as a hyperlink, click at a location where you want to insert the hyperlink, and then select the Paste as Hyperlink option.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-08 22:30

Tak begge to,
altså under home, jeg ledte under insert...

Lader det stå til i morgen, og refi kom først, Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-03-08 07:12

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-08 07:54

Selv tak....