/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Lederhosen
Fra : jesper.s
Vist : 2655 gange
75 point
Dato : 23-03-08 17:43

Hej.

Jeg har et par ægte Lederhosen, som desværre er blevet et par numre for små til mig. Nu vil jeg spørge om man kan udvide livvidden på dem, samt hvor jeg evt. kan få det gjort?

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-08 17:48

Jeg tror ikke det kan blive med et godt resultat

Du er nød til at få syet en kile i, og så vil der sikkert blive farveforskel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-08 18:29

Tag en skrumpekur...

Kommentar
Fra : amalieFlip

Dato : 23-03-08 18:30

Det bedste resultat får ved, at du går på slankekur.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-03-08 18:49

Prøv her

http://rndesign.dk/forside.php

Citat
Jeg er lige nu fast tilknyttet flere butikker hvor jeg bl.a. varetager de lidt mere krævende opgaver indenfor omforandring og reparation, f.eks i strik og skind. Jeg tager mig selvfølgelig også af alle typer oplægninger, indtagning, udsyning osv.

http://miassystue.dk/info.asp?text=22

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 75 point
Dato : 23-03-08 18:50

Hej Jesper s
Jeg har set rigtig mange Lederhosen med en kile sat i "røvsømmen".
Mange af de der bukser er faktisk født med en sådan kile og en form for snøreanordning, så livvidden kan varieres efter "gode" og "dårlige" tider.
Lidt farveforskel gør vel ikke noget - vælg eventuelt en af de farver der er brugt til besætning.
mange hilsner Ingelein . Joddle haa- hii hii

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 22:27

Ellers ekspander stykker af blødt skind i sider(det er jo der udvidelsen som regel er i form af håndtag) samt snørringer det skulle ikke være noget problem. Det kan man da lave selv hvis ellers man kan sy og nål tråde snørreringe skind der passer osv. kan du købe over nettet i Læderiet v Århus som er en af de førende indefor området

http://laederiet.dk/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-08 22:49

Hmm, snøringer er vist noget eskimoerne bruger, det originale snit skal jo nok helst bevares for at kunne vise sig frem ved næste ølfestival.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 01-06-08 09:49

Tak for svaret ingelein.