/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Movie Maker?
Fra : ponda
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 23-03-08 17:21

Hej... jeg har 4 små filmklip (svcd) som jeg ville sætte sammen til et, men når jeg prøver i windows movie maker kommer der en fejl (den hvor man kan sende fejlen til microsoft) og lukker ned. Jeg har også prøvet med Nero og en andet gratis program, men det er det samme hver gang.
Mangler jeg noget?
Kender i et gratis program som jeg kan bruge til at sætte mine klip sammen, det skal være nemt at finde ud af, for jeg er en til det her, men vil gerne lære det.

Med kærlig hilsen Tina.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-03-08 18:19
Accepteret svar
Fra : klamigen

Modtaget 50 point
Dato : 23-03-08 18:21

og det ville sikkert være nemmere at
konvertere dine filer til avi eller andet
der kan læses af moviemaker

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 23-03-08 18:22
Kommentar
Fra : ponda

Dato : 23-03-08 21:43

Hej og tak for dit svar, jeg har lavet de 4 klip om til avi, men nu skriver den: kan ikke importeres, fordi det codec, der skal bruges til at afspille filen, ikke er installeret på computeren. Hvis du allerede har forsøgt at hente og installere codec, skal du lukke og genstarte Windows Movie Maker og derefter prøve at importere filen igen.
Jeg har downloadet nogle codec til windows xp og codec til avi, men den skriver det samme... hmm, hvad skal jeg så downloade?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-08 22:56

Hej

Med dette program kan du få oplysninger om codec m.m.
http://gspot.headbands.com/v26x/GSpot270a.zip

Download og pak ud, start programmet, åbn så din avi i dette prg.
Her kan du så finde det codecs du skal bruge.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 00:36

Slet de codex du har på din maskine og hent og installer http://www.free-codecs.com/SLD_Codec_Pack_download.htm

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-08 00:37

Codex =codec

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 24-03-08 14:51

Takker for jeres svar.

Jeg fandt selv noget på nettet, der var en der havde det samme problem og der henviste de til K-lite codec pack.
Det fjernede selv det jeg ikke havde brug for og det virker

Godkendelse af svar
Fra : ponda

Dato : 24-03-08 14:57

Takker alle for jeres svar.
Jeg kan desværre ikke dele mine point ud på jer alle.

Du får mine point klamigen, da du var den første der prøvede at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 16-06-08 20:05

Mangler du et program til at konvertere så smid en PM.
Mener også samme program kan JOINE dine filer...
men ALT tager jo tid. NU OMDAGE.

Og ellers er K_LITE et meget godt valg, men pas på
m,ed deres ''player funktion'' han dog senere rettes.
MEN hvis den driller.