/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NIS 2003 - " A-drev ikke tilgængeligt" ~
Fra : KingSix
Vist : 375 gange
150 point
Dato : 25-02-03 12:11

Jeg har netop købt en opdatering af min NIS 2001 til NIS 2003, men efter installationen har jeg ikke mulighed for at læse hverken Floppydrev eller CD-ROM eller CD-Brænder !!
Ifølge Symantecs "KnowledgeBase" er der ikke nogen løsning, men der nævnes et par mulige løsninger.. (Opdatering af NERO eller/og CD Creator) Dette har ikke hjulpet en s..., - er der nogen der har yderligere råd eller erfaringer?
(Jeg kører WIN2K Pro DK)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-02-03 14:42

Hej

Prøv at afinstallere Nero og eller CD creator og dernæst kører du opdatering af NIS og derefter inst. af brænderprogrammer.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 25-02-03 15:56

Hej Bjarne_H
Det er muligvis bare den rækkefølge det skal gøres i, men nu er jeg så i mellemtiden gået på job, så jeg kan først prøve det i morgen formiddag....Jeg vender tilbage!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-02-03 18:41
Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 26-02-03 11:37

Til Bjarne_H
Desværre kunne det ikke løse problemet, - så snart NIS er installeret er der ikke adgang til drevene. Selv om NERO er fjernet!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-02-03 12:15

ØV så må du igang med at prøve link fra xou! - Ser lovende ud

Hvis problemet først opstår efter opdatering af NIS fra 2001 til 2003, så prøv at gå ind på deres side og se efter bemærkninger m.h.t. opdatering og prøv evt. også at skrive til dem.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 26-02-03 19:55

Jeg prøvede lige link'et fra xou, og der var flere muligheder,- nogen lå længere fra min fatteevne end nødvendigt...(
Derefter måtte jeg på Symantecs hjemmeside og smide dem en mail, med beskrivelse af fejlen. Så det er status, deres responstid er 24 - 48 timer....

M.v.h.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 27-02-03 09:08

prøv at tjekke om du ikke mangler dine drivere til dine drev, hvis de er blevet slettet, kan du se det i kontroldpanel,system, enhedshåntering.Under Diskettedrev og CD-Rom-drev højreklik, vælg egenskaber, drivere.
M.v.h. hj3

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 28-02-03 17:46

Hej hj3
Det er ikke tilfældet, hvis jeg afinstallerer NIS kan jeg igen bruge alle drevene.
Jeg fik mail fra teknisk service hos Symantec i formiddags, med 2 råd;
1: Fjerne NIS og NAV helt, og derefter geninstallere.
2: "CleanBoot" Win2000.

og så var der et par links med, det må så prøves i weekenden, - alternativt "format c:" derefter windows update og så NIS som det første.

Time must show

M.v.h.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-02-03 18:01

Hej igen KingSix!

Tja - det var jo herligt, at De kunne hjælpe dig; men adder hvor irretrende bare fordi der kommer en ny version

Men det kender jeg selv desværre selv for meget til - særligt med nye skræmdrivere

Men held og lykke med det og håber, at du ikke bliver nødt til at starte helt forfra

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 150 point
Dato : 28-02-03 18:35

hvis det er cleanboot fra McAfee så tror jeg ikke at den virker,men det er nok en anden cleanboot:
http://www.mcafeeb2b.com/beta/CleanBoot/default_sv.asp
så hvis det ikke hjælper så følg igen punkt 1 og kør så regcleaner:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml
det er osse lidt i tråd med vejledning om at fjerne nøgler i registraseditor,men håber selvfølgelig det virker,
altså det første....

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 28-02-03 21:14

Hej igen..
Det er ikke McAfee's CleanBoot, men et udtryk han brugte for at stoppe/lukke alle ikke nødvendige programmer, så vidt jeg nåede at læse mig til, inden jeg måtte ud af døren.
De links han lagde med, er til Symantecs egne sider, hvor jeg kan downloade et par filer, som fjerner hhv. NIS og NAV, hvis det ikke kan gøres via "Tilføj/Fjern programmer" i Windows. Dette projekt har jeg dog ikke lyst til at begynde på, før jeg har god tid foran mig, så det må være i weekenden.

Og så lige et spørgsmål fra en "Rookie" her i dette forum, - hvad gør jeg nu for at afslutte spørgsmålet ?...

M.v.h.

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 13-03-03 19:21

Tak for svaret xou.
Jeg synes jo at spørgsmålet skal afsluttes, ellers hænger det og fylder i et ½ år endnu. Jeg måtte hele vejen gennem format c:...... o.s.v. Og stadig har jeg ikke fået alle faciliteterne i NERO til at fungere, så det er en god investering at købe sådan en opdatering !!!!
Derfor må du nøjes med en enkelt stjerne i svarbedømmelsen denne gang

M.v.h.
KingSix

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-03 23:52

undskyld...! men normalt skal der serienummer til at få alle funktioner i nero til at fungere,
men det er vel det du har købt dig til,hvis ellers jeg forstå det,men takker for point-hej

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-03-03 23:53

undskyld...! men normalt skal der serienummer til at få alle funktioner i nero til at fungere,
men det er vel det du har købt dig til,hvis ellers jeg forstå det,men takker for point-hej