/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
sækkestol/ikke fatboy
Fra : snusi
Vist : 1068 gange
200 point
Dato : 23-03-08 16:15

Hej.

Jeg skal sy en sækkestol som de var engang, ikke som de fatboy vi kan købe nu. Der skal være en rund bund og 3 eller 4 trekanter, men synes ikke de mål jeg har fundet passer sammen og nu bliver jeg snart s... i hovedet af at se på målene Håber nogen kan hjælpe. Jeg har en bund som er 70 cm i diameter, hvor mange trekanter skal jeg bruge og hvilken størrelse skal de have? Det mål jeg har på trekanten er 1 m høj og den nederste kant er 70 cm.

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-08 16:22

Læg bunden fladt på gulvet, tag et målebånd og mål hele vejen rundt om din cirkel,

Når du har målet, kan du bedre regne ud hvor mange trekanter du skal bruge--- sådan ville jeg gøre, men jeg er heller ikke matematiker

Kommentar
Fra : amalieFlip

Dato : 23-03-08 17:02

Hej
Hvis din bund er 70 i diameter. Prøv med 4 trekanter á 55cm, så skulle det passe hele vejen rundt. dvs. 220 hele vejen rundt.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 23-03-08 19:00

Hvad med højden, er den ok? Synes en meter er meget men......

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 19:05

Er det ikke sådan nogenlunde det her du søger ??http://www.mor-far.dk/forum/showthread.php?t=4461

Accepteret svar
Fra : amalieFlip

Modtaget 200 point
Dato : 23-03-08 19:09

Hej
Prøv og se hos stof og stil de har mønster på 3 str. 90x90, 115x115, 140x140. Du kan selv bedømme hvor høj den skal være når bare bunden passer.
www.stofogstil.dk under Bolig og livsstil 2008.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 23-03-08 19:10

jo det er faktisk sådan en men det er de mål jeg har, jeg ikke kan få til at passe. Den der er beskrevet der er meget stor.

Kommentar
Fra : amalieFlip

Dato : 23-03-08 19:17

Så drop de mål og start forfra. Stof og stil har et mønstre nr.800872 på en sækkestol.

Kommentar
Fra : amalieFlip

Dato : 23-03-08 19:23
Kommentar
Fra : snusi

Dato : 23-03-08 19:25

amalieFlip jeg har faktisk været inde på stofogstil men jeg kan ikke forstørre de billeder af de sækkestole. Når jeg klikker på billedet kommer der en tom kasse frem. Hvordan kan du se de størrelser

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 23-03-08 19:59

Tak for svaret amalieFlip.

Jeg prøver mig frem med de mål du har skrevet.

snusi

Kommentar
Fra : amalieFlip

Dato : 23-03-08 20:17

Jeg har ikke problemer med at se billederne. Klik på kassen.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 23-03-08 20:20

desværre kan jeg ikke se billederne. Når jeg klikker på kassen lukker den

snusi

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 24-03-08 15:40

Prøv at flytte musemarkøren hen på billedet ("peg" på det med pilen).
Højreklik og behold tasten nede.
Marker "Åbn hyperlink" (Internet Explorer) / "Vis billede" (Firefox) og slip tasten.
Billedet skulle nu gerne blive forstørret.