/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Arbejde med glasfiber
Fra : pmj71
Vist : 1310 gange
170 point
Dato : 25-02-03 11:46

Jeg har en kæreste, der har lyst til at arbejde med glasfiber på hobbyplan - lave en lampeskærm og forskellige andre ting til boligen. Er der nogen, der ved noget om, hvordan man kommer i gang med det. Hvordan arbejder man i glasfiber, er det giftigt at arbejde med, hvordan skærer man i det, hvordan sliber man kanterne runde og kan man lave/få helt hvid glasfiber? Og sidst men ikke mindst... Er der nogen steder i nærheden af København, hvor man kan købe væv og polyester til billige penge...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-02-03 11:51

Det eneste jeg med sikkerhed kan svare på er: det er giftigt ved opvarmning.

Kommentar
Fra : pmj71

Dato : 06-03-03 09:08

Er der virkelig ikke nogen, der kan hjælpe med lidt know-how om glasfiber...?

Accepteret svar
Fra : kholm

Modtaget 170 point
Dato : 02-06-03 23:43

det er meget giftigt og kræft fremkalende.

Hvis man ikke har det rigtige udstyr og værksted skal man holde sig fra det.

Godkendelse af svar
Fra : pmj71

Dato : 03-06-03 11:23

Hmmm... Det havde været rart med et lidt mere uddybende svar, der sagde lidt om, hvad det er, der er giftigt og hvad man kan gøre mod det - jeg går ud fra, at det er Polyesteren, der er giftig, men så kan man vel bare tage en maske på og stå udenfor, eller... Nå, men anyway... Tak for svaret, jeg tror, at vi dropper projektet.

Kommentar
Fra : haller123

Dato : 16-06-03 12:09

Hey - Jeg er selv lige gået i gang med glasfiber. dvs jeg leder efter viden om at bygge i glasfiber. Og det er ikke ret meget viden på Dansk om glasfiber. I biblotekes database har jeg kun fundet et par folder om det er giftigt - surprise !!!. Nå men her er løsning www.amazon.com og søg på "Fiberglass" for et par $ kan du få glimerne bøger, for iditoter som mig, om hvordan du bygger i "Fiberglass".