/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
adsl modem med to pcér
Fra : martingreen
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 25-02-03 11:45

Hej..

Jeg får snart adsl fra get2net med modem og skillefilter..
Da jeg både har en bærbar pc og en stationær vil jeg gerne kunne
have dem på nettet samtidigt. De kører begge med windows xp pro.

Hvordan kan det lade sig gøre..

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-03 12:03

Hej maringreen
Hvis du kun får et skillefilter og et almindeligt adsl modem kan du ikke tilslutte begge på samme tid da der kun er en udgang i modemet.
men det kan sagtens lade sig gøre...! du skal ganske enkelt bare anskaffe dig enten en switch eller en router personlig ville jeg vælge en router da den beskytter dig imod hackere hvilket du ikke er med dit modem alene medmindre du har en personlig firewall. tjek www.edbpriser.dk klik på net og så kik under net-router så kommer der nogle frem og husk så at du skal vælge en med mindst 2 porte da du jo skal have både din bærebare og din stationære koblet på nettet men jeg mener at de fleste har 4 du skal bare være sikker på dette inden du bestiller.

Mvh
Solgaard

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 25-02-03 12:08

hvis de computer skal kunne deles om printer.. det gør ingen forskel vel

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-02-03 12:16

Hej igen..
nej for det kører du jo bare over din eget netværk når du har forbundet computerne så det er ik noget problem

Mvh
Solgaard

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 25-02-03 12:20

ok.. det fint.. Kiggede lige på en router fra d-link.

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 25-02-03 12:21

Tak for hjælpen solgaard.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-02-03 12:24

det var så lidt den tror jeg er ok har nemlig også selv kigget på den og regner også med at købe den

Mvh Solgaard