/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
3G til bærbar i udlandet
Fra : heseda
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 22-03-08 23:14

Er der nogen erfaring med 3G i udlandet. Kan man ved hjælp af dette bruge sin bærbar til opkobling i udlandet - og er der dækning. Jeg ser priser i DK til kr. 299,- /mdr. ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-08 23:22

Med et dansk abonnement vil der nok blive tale om roomingafgift i udlandet, så her vil det nok være billigere, at købe et taletidskort i det pågældende land. Så vil minuttaksten blive væsentlig lavere!

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 22-03-08 23:41

Jeg har måske udtrykt mig forkert:
Jeg har set nogle sætte et "trådløs" 3G i USB stikket på deres bærbær - for herefter at være opkoblet på nettet. Er det heri man sætter taletidskortet? Jeg er ikke rigtig klar over hvordan det virker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-03-08 23:48

Hvis du tænker på opkobling trådløst over mobilnettet, så skal denne USB enhed være forsynet med et SIM kort, så den opretter forbindelse med en mobilmast, hvorefter der skabes forbindelse til en udbyder. Denne USB enhed er en slags mobiltelefon, der er indrettet til at sende og modtage data over mobilnettet.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 22-03-08 23:54

Jeg "faldt" lige over dette:
http://www.pcworld.dk/art/9642?a=block&i=16

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 07:10

http://www.pcworld.dk/art/9475?a=related&i=9642

det er sikkert det her du tænker på - og ja det kan bruges i udlandet men det kan blive en dyr fornøjelse da den er til 3 net og roamer vildt udenfor

Men en glimrende løsning ellers

ps - der står et sted i artiklen at den kan bruges i sverige på 3 net - de har bare glemt at det så ikke er gratis (erfaring herfra)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-03-08 11:25

I udlandet koster det op til 100 kroner pr MB trafik, med et dansk simlkort i maskinen

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 24-03-08 22:51

Hej.
Tak for svarene.
Jeg kan bruge svarene, både fra severino og miritdk.
Hvordan fordeler jeg point mellem de 2? - Øv nu lavede jeg et spørgsmål igen

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 26-03-08 10:30

Tak for svaret severino.