/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
diskfrakmentering
Fra : dhmoelsted
Vist : 1571 gange
100 point
Dato : 22-03-08 11:22

et problem kommer jo sjældent alene
jeg har monteret 2 gb ram i min kones bærbare hvad er pc max. og det kører bare derudaf, men der er opstået et måske lille problem, når hun diskfrakmenterer med den i xp indbyggede, ber den om at gåre det igen og igen , den skriver frakmenter denne enhed, osse lige efter en fragmentering, er det bare noget man skal negligere , har det noget at gøre med de max ram der er mont.det skal siges at pc arbejder meget i psp programmer og andet billedbeh. i mange timer hver dag

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-08 11:24

Gør det i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-03-08 11:25

At den beder om at gentage handler om at, der sker ændringer imens den er igang.
Ofte fordi der køre andre programmer.
Luk så mange af dine programmer og giv den ro til at gøre opgaven færdig.
mvh ben

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-03-08 11:27

hej peet 49
hvordan er det lige man gør det , er det ved start trykke f8 og så bare finde den og fragmentere og så lukke ned er det rigtig antaget

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-03-08 11:29

til benjamin. hansen
min kone siger at alle lukkes ned det hjælper ikke så måske pett49 svar er sagen

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-03-08 11:43

Har du en screen saver kørende-så luk den også!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-03-08 11:46

F8 under opstart og vælg fejlsikret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-08 11:50

Er der plads nok på harddisken ? Der kræves fri plads til at flytte rundt på filerne under defragmenteringen, jeg har selv haft problemer, dengang var det en meget stor fil, fra en film jeg havde brændt, men ikke fået slettet i den midlertidige mappe, og denne store fil var på en eller anden måde i vejen for defragmenteringen

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-03-08 12:01

hej ovn
der er ca 50% tilbage af hd kapasitet så jeg regner ikke med noget der, og hun har ingen screen shaver kørende , så det må vel være fejlsikret

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 22-03-08 12:08

Klik på Denne Computer - Højreklik C (hvis C er systemdrevet) - Klik Egenskaber - Funktioner. Her kan du forberede bl.a. Defragmentering og fejlsøgning/rettelse, når computeren starter op næste gang. Så klarer den selv ærterne.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-03-08 12:13

Tøm papirkurven og

Lave en diskscan

Scandisk i Windows 2000/XP.

I Windows 2000/XP vil du ikke finde Scandisk på sin normale plads, under Systemværktøjer.

For at udføre Scandisk under Windows 2000/XP skal du gøre følgende:

1. Åbne Stinfinder og vælg det drev du ønsker at checke.

2. Højreklik på det valgte drev.

3. Vælg Egenskaber og klik på fanebladet Værktøj.

4. Under Fejlfinding klikker du Undersøg Nu.

set flugeben i vælg ret fejl i filsystemet automatiks og søg efter/genopret beskadigede sektorer.

genstart computer det kan godt tage en par timer ;) at køre den:)

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-03-08 12:14

Tak for svaret peet49.
det må være det pt bedste at gøre
tak
god påske
hans

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-03-08 12:16

Selv tak og i lige måde.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-03-08 12:17

ups fejl der skulle stå

For at udføre Scandisk under Windows 2000/XP skal du gøre følgende:

1. Åbne Stinfinder og vælg det drev du ønsker at checke.

2. Højreklik på det valgte drev.

3. Vælg Egenskaber og klik på fanebladet Funktioner.

4. vælg status fejlsøgning.

4. Klik undersøg

set flugeben i vælg ret fejl i filsystemet automatiks og søg efter/genopret beskadigede sektorer.

genstart computer det kan godt tage en par timer ;) at køre den:)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-03-08 12:18

Ja ´peets svar er den letteste måde at lukke alle programmer ned på.
Det er jo windows svaghed at der køre mange processer slom man ikke ser.
(mit svar var mest svar på årsagen....)
god påske
vh Ben

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 22-03-08 18:46

Det sker jo ikke ved min enkle vejledning 22-03-08 12:08. Denne hurtige måde foretrækker jeg, men det er jo en smagssag.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-03-08 09:08

Jeg foretrækker altid fejlsikret, da det også stopper kørende programmer, der ikke vises i det normale system. Også når der renses ud.