/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ingen lyd - netradionyheder
Fra : Poul78
Vist : 1086 gange
200 point
Dato : 22-03-08 10:01

Kære Kandu.dk - Jeg har med længere mellemrum i de 4 år jeg har haft min computer haft break-off af mine net radionyheder - Jeg kører i øjeblikket på media player serie 9 med de opdateringer, som secunia har orienteret mig om, der hører media player serie 9 til. Da jeg et stykke tid (et par måneder) havde installeret Media Player 11 opdagede jeg igen det med netradionyheder og ingen lyd. Men det var nu blevet helt umuligt at komme ind på netværk via indstillinger, og først ved roll-back til serie 9 opdagede jeg en blokering i protokollerne, da jeg da kunne komme til netværkindstillingerne med afmærkningen Multicast ( der skal kun være markeret HTTPS protokollen). Endvidere med media player 11 fik jeg følgende 2 fejlmeldinger på TV(video) -1072885579 og 1072885353. De er der ikke mere med roll-back til serie 9. Er det opsætningen eller mine redskabsinstallationer, der gør at netradionyhederne med længere mellemrum ingen lyd har eller er det en fejl hos dr.dk. mvh. Poul78

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-08 10:47

Netradio har for kort til siden udgivet en opdatering og den har jeg downloadet. Men jeg måtte slukke for antivirus, firewall og spamfilter mens jeg downloadede og installerede.

Hvis du har problemer med netradioen så er det nærmere flueben i Medie Player der skal fjernes.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 11:16

Hent og installer Vlc Player Den spiller alt uden codecpacks ol.

Du kan hente den her og er det ikke noget for dig så slet den igen

http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 11:20

Kan godt hører netradio her også med mediaplayer Hvis du spørges om installering af en plugin skal du svarer ja til install Hvis du ikke spørges kan det jo være fordi din browser eller andet spærrer for install og så vil netradioen jo ikke virke

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 22-03-08 11:52

Kære sunowich - Jeg er noget uvidende. Nu har jeg VLc playeren på skrivebordet, hvordan skal den placeres i gennemse og evt. indskrives i MRL. Og hvorledes skal den placeres i forhold til Media playeren 9 series, eller skal den også afinstalleres. Hvad betyder det for afspilning i Norge og Sverige. mvh.Poul78

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 14:03

Du kan bruge den når du har lyst som alle afspillere den kan også sættes til at være ens foretrukne som enhver anden ved at pege på dens icon og under åbn med så vælge den så er det den der åbner når du vil afspille medier og det er ligemeget om det er i Norge eller hvor på kloden du måtte være.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-08 17:11

Hej

Hvis det "kun" er radio du hører kan du da bare bruge Screamer Radio.
Den bruger jeg, ganske fint lille program.

Her kan du finde en DK version og en stationsliste, link er nederst på siden:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-03-08 07:06

Kære Granner01 - Kan du ikke give mig henvisningen til den opdatering du nævner.mvh.Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 23-03-08 11:26

Kære Kandu.dk - PS.: jeg vil helst beholde windows media player. mvh.Poul78

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-08 20:22

Her er lidt om Windows Media Player
http://www.dr.dk/hjaelp/20061221013605.htm

Ny Netradio
http://www.dr.dk/radio/artikel/beta_netradio.asp

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-03-08 12:41

Kære Kandu.dk - Tak til Klaudi for henvisningerne.(For andre interesserede). Jeg har fået løst mit problem. Jeg har brugt Acronis genoprettelse, men jeg må indrømme at jeg ikke selv har lavet den, - det har "min søn" der er datamatikker og så har vi ordnet på den måde at jeg med en installation er på hans computer, den er gratis (LogMein). Men den opsætning jeg har, har "opfyldt" alle protokolmærkningerne under indstillinger og netværk, og ikke som Dr.Dk. foreslår kun protokollen HTTPS, og de indstillinger virker som de skal (radionetnyheder,TV-video og andre forbindelser i radioen i Sverige og Norge og Danmark) - der kan dog være lidt brud på lyden. - Jeg har afinstalleret emptempfolder(forældet) og adawareSE Personel. Jeg bruger StarupRun, threatfire, Secunia PS1, reg.supremepro, superantispyware,tweakNowReg.Cleaner, Ewido micro.exe.ZonedOut,Norman Malware Scanner, SpywareBlaster og Spybot Search&Destroy. Og har installeret Windows Media Player 11. Kærlig hilsen Poul78. PS.: Jeg må indrømme efter 4 års amatørerfaringer, at det ikke altid går uden lidt "expert" hjælp. - Der sker vel tit det for en amatør at installationer og afinstallationer laver "fejl" og hvornår er redskaberne optimalt gode nok uden at lave "fejl" i opsætningen. Men p.gr.a. Computerens soliditet må der også være plads for amatører til at installere fejl og tage ved lære deraf af dem der er dygtigere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-08 14:10

OK, fint at i har fået det til at virke igen.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 24-03-08 14:41

Kære Kandu.dk - Iøvrigt har jeg også Unlocker installeret. Det var det! mvh. Poul78

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-08 22:27

Poul78

Jeg hører ikke netradio via Medie Player, jeg hører den direkte fra DR's hjemmeside. Det kræver et lille program som skal installeres inden man kan høre netradio. Og det var via dette program at jeg fik opdateret. Men jeg har aldrig hørt netradio via Medie Player.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 26-03-08 15:30

Kære Granner 01 - Jeg forstår det sådan - at et roll back til windows media player serie 9 fra media player 11 - medfører en slags pakkeløsning, for netradioen, som jeg kalder windows media player. Men selvfølgelig er der ikke tale om den abstrakte streaming som når man hørte netradio på windows media player tidligere - men de er tæt knyttet til hinanden i udformningen - man kan ikke ændre netradioens udformning uden at vælge en eller anden media player. Det er vi vel ikke uenige i. mvh.Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 28-03-08 09:25

Kære Kandu.dk - Jeg har videre igen installeret Adaware SE Personel - den er meget god i transperans. Og så er jeg også vendt tilbage til spywareguard - den giver tydeligvis mere fasthed i de forskellige installationer(og hurtigere indgang til netradioen). Ja, jeg har haft lidt brud på lyden med de installationer jeg har til windows Medi Player pakken. Kontinuerligheden er der i det der skal siges og spywareguard synes at have gjort det forhold bedre. Det er ikke noget der generer mig synderligt - TV-video gengivelserne er også blevet bedre og det synes at have hjulpet til det bedre ved lidt lydbrud med musen at trykke på play, for hurtigere at få lyden tilbage igen. mvhPoul78