/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
cybercity eller tele2
Fra : bruuno117
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 22-03-08 02:18

Jeg står midt i og skal flytte, og jeg skal jo ha sat noget internet op i de nye lokale. For tiden har jeg stofanet, og det vil jeg egentlig gerne af med, jeg har tjekket på cybercity og tele2 hjemmesider, og de kører begge med et tilbud der hedder 10/2 mbit for 299 frem til 1 april, men så er spørgsmålet bare, hvem skal man vælge. Så er der nogen der har nogle erfarringer med dem, der kan komme med nogle anbefallinger!?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 03:27

Hvis du vil have en anbefaling af en anden udbyder, end de 2 som du nævnte, så kan jeg anbefale http://www.perspektivbredband.dk/

Jeg har haft dem i næsten 3 år, og de kører upåklageligt. De hed tidligere Metronet. Jeg har en ADSL 10 forbindelse (10/1 Mbit) og jeg synes prisen er absolut konkurrencedygtig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 04:40

Har førhen haft cybercity og det har altid virket upåklageligt hvorimod tele2 har givet nogle grimme oplevelser her i huset, administrativt og kontaktmæssigt.Nu har vi Tdc som også har gode tilbud ,men det er jo ikke det du spørger om.

God Påske fra SunoWichFisk

Kommentar
Fra : sadler

Dato : 22-03-08 06:03

Prøv at læse denne:

www.fullrate.dk/

Mvh Sadler

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-03-08 06:39
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-03-08 07:38

Jeg har også haft rystende oplevelser med Tele2 bogholderi, og hvor jeg uberettiget blev lukket af nettet.
Cybercity er ok, - dog lovede de at jeg kunne få it-telefoni også, men det trak de ud og trak ud, - det oplevede jeg som bondefangeri, og så valgte jeg efter 3 år at overflytte til TDC, og har der været udmærket tilfreds, indtil nu da, også med it-telefoni.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-03-08 08:48

I dag er Tele2 og Cybercity under samme paraply (de er begge ejet af Telenor)

Og i øjeblikket er Tele2 ved at blive arbejdet ind i samme systemer med hensyn til fakturering og kundestyring, så forskellen skulle gerne udhviskes

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-03-08 08:55

Jeg har haft Cybercity de sidste 5-6 år med ip telefoni uden problemer. Fejl og problemer bliver rettet med det samme, og de få gange systemet går ned pga reparation eller andet får man en mail om det.
Jeg er meget afhængig af internet i mit arbejde, og har kun været tilfreds med Cybercity.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-08 09:26

Teleto fungerer overhovedet ikke for tiden.

De nye abonnementer , som de tilbyder er så vidt jeg kan se reelt cybercity, som har overtaget tele2.

De to abonnementer er derfor det samme.
Men servicen via telet2-delen er helt i bund. Hold dig fra dem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-03-08 09:46

Jamen så kan man da lige så godt gå til "hovedet" CyberCity.
Når Tele2 bliver overtaget af CC, så kan det kun blive bedre. - Da Tele2 var selvstændig, var det et firma der gav kunder mange grå hår i hovedet, både på internetsiden som på mobilsiden.

Så dem har vi sgu ikke været heldige med!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-03-08 10:00

For lige at rette en misforståelse:

Tele2 er ikke blevet overtaget af Cybercity.

De er blot blevet købt af Telenor, som også ejer Cybercity, og iøvrigt også Sonofon og CBB

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-03-08 10:08

Jeg her været kunde hos Tele2 med fastnettlf. fra 1984 til 31/12-06 ISDN fra 1998 til 31/12-06. ADSL i 6 mdr. men TDC-Centralen vi er tilknyttet, kunne ikke levere de 2x512, så jeg holdt. Jeg har i dag Cybercity, med 512/2000. De leverer 435/1865.

Jeg har ikke haft regningsproblemer eller tekniske problemer med nogen af dem, så jeg kan anbefale begge to teknisk, men Cybercity på prisen!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-03-08 10:09

EN OMMMMMMER Fastnet fra 1994!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-08 10:56

Cybercity er den mest stabile af de to valg.
TDC er også stabil men de er lidt dyre, hvis du også vil have høj opload.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 22-03-08 11:27

tjaa fullrate og dansknet lyder meget godt, jeg troede faktisk ikke de dækkede her ude på spidsen af djursland, der kan man bare se. Jeg tror nu alligevel jeg vælger CC, de 2mbit op frister lidt for meget, spørgsmålet er bare om det er permanent, eller om de skruer ned for hastigheden efter fx 6 måneder, men det står der nu ikke noget om.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-03-08 13:50

I de år jeg har haft CC har de flere gange øget hastigheden når priserne faldt generelt. Sidste gang nedsatte de også prisen. Jeg har en 10240/1 forbindelse til 349 kr. md.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 14:05

Så må du jo skifte til den tid men mon ikke de også prøver at holde på deres flygtige kunder

Kommentar
Fra : madand

Dato : 18-04-08 12:45

Lige til orientering, så leverer Tele2 slet ikke bredbånd mere.
Alt er overgået til Cybercity :)