/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bruger rettigheder/sikkerhed
Fra : Shifu
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 21-03-08 17:04

Har egentlig 2 spørgsmål men omhandler sikkerheden på Pc'n!

1. Kan huske fra tidligere Windows versioner, at man kunne lave "grey out" på næsten alt, så brugere ikke kunne ændre på opsætning, installerer uønskede programmer etc. Er den samme mulighed tilgængelig i XP pro. I tilfælde af ja, hvordan og hvor gør jeg det?

2. Jeg ved også der findes et program der hindre ændringer og installationer. Bruger får oplevelsen at alt lykkedes, men når maskinen genstartes er opsætningen tilbage til standard igen.
Nogen der kender til dette program, eller ligende?

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-08 17:23

Der er et program her som kan låse dine indstillinger:

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-08 17:42

kender du amust 1 defender ? - når du nu har sat spørgsmålet under sikkerhed

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=43

http://www.amustsoft.com/1-defender/

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-03-08 21:37

Programmet der gendanner din PC kan du finde her.
http://www.returnilvirtualsystem.com/ bruger det selv, og kan kun anbefale det.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-03-08 21:38

Glemtet at nævne, at det er gratis.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 21-03-08 21:50

Kan se det er en Beta 2008 udgave de har lagt op som den sidst nye.
Hvis du vil have en 2007, så lad mig vide, den er sikkert mere sikker.

Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 22-03-08 01:00

Et STORT tak Jer alle...

Jeg vil lige se på de forskellige muligheder I har givet mig, så vil jeg vende tilbage.

Sokoban-> jeg foretrækker den mest sikre. Så det må vel betyde at 2007 er at foretrække.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-03-08 06:32

skriv

gpedit.msc

i kør>ok

Administrative skabeloner>
I disse under menuer/skabeloner kan du slå alt
til og fra pluds meget andet,her kan du styrer hele systemet,husk bare hvad du ændre så du kan slå det fra/til igen,du skal have admin konto på pc'en for
at kunne lave disse ændringer.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 22-03-08 12:46

Jeg har lige sendt dig en pm, hvor du kan hente den ældre udgave.

Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 23-03-08 18:51

Hej

Nu har jeg haft tid til at se på de forskellige forslag. Tak til alle for så hurtig responce!
Alle forslag er gode, men jeg har valgt at benytte iah's forslag!

Jeg ville gerne give alle point, men det har jeg desværre ikke "råd" til!

Jeg undskylder ulejligheden for Jer øvrige.

Endnu en gang, mange tak for hjælpen!!!

Godkendelse af svar
Fra : Shifu

Dato : 23-03-08 18:53

Tak for svaret iah.
Det var lige præcis det jeg skulle bruge!