/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
vold
Fra : jettemichael
Vist : 1078 gange
100 point
Dato : 21-03-08 12:31

hvornår stopper volden i danmark i går måtte et forældrepar tage den tunge beslutning at slukke for deres søns repirator fodi nogle nogle unge mennesker havde banket ham med et boldtræ og en ratlås nu må danskerne tage sig sammen en dag kan det ramme en af os vi får brændt biler af solcenter hvor en ung pige omkom ja man kan blive ved

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-08 12:41

Simpelt spørgsmål kræver et simpelt svar:

Aldrig!

Vold har altid været og vil altid være en del af livet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-08 12:44

Ved at rotte os sammen, hvorfor skulle vi 5 millioner lovlydige ikke kunne tæve de tusinde der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Lad dem og deres familie blive kendte så de bliver udelukket fra forretninger m.v. og afskaf forsvarsadvokater når de kommer for retten.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 13:06

Der er faktisk en anden tråd om emnet. Se her.....http://www.kandu.dk/spg118808.aspx

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-08 13:23

Der burde være dødsstraf til de psykopater.
Jeg hørte her til morgen at sigtelsen bliver ændret til vold med døden til følge.
Maksimum straffen her er op til 10 års fængsel. Så mon ikke de får den, da jeg ikke kan forstille mig
at man kan begå en værre handling en denne. Efter min mening burde straffen være meget højere.

Syllemus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 14:37

Da spørgsmålet Sunowitch nævne 'måske' koster cyberpoint at læse nu?

..så vil jeg hér referere mine egne udtalelser og response derpå:

Citat
Kommentar Fra : molokyle Dato : 20-03-08 23:49
--------------------------------------------------------------------------------
Folk ..herunder børn, som slår og udøver vold er i 99% af alle tilfælde selv blevet slået og udsat for vold. Det er resultatet af 'sort' pædagogik og korporlig afstraffelse, næppe konsekvensen af; 68'ernes kærlighedsbudskab, dialog og tolerance.

Så jeg håber ikke det er med 'håndfaste' midler, man ønsker at løse 'problemet'? Hr. Mosebaek & Fr. piaskov? Dét er nemlig dømt til at blive en eklatant fiasko, der vil ramme tilhængere af pryglestraffen som en bomerang!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 00:29
-------------------------------------------------------------------------------
Med fare for at bli' misforstået vil jeg nu alligevel påpege og undestreget, at det vigtigst middel mod forråelse og voldsforherligelse hos ungdommen IKKE er 'opdragelse', men ...

UDDANNELSE !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 00:36
--------------------------------------------------------------------------------
..og jeg mener ikke den slags 'uddannelse' man opnår i Mellemøstlige Koranskoler eller på Amerikanske Bibelskoler, hvor man sværger troskab til flaget og lærer om verdens skabelse, som resultatet af en almægtig Guds visdom. Dette er det jo forlængst bevist kun fører til ufred, krig og ødelæggelse

</MOLOKYLE>
Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 00:51
--------------------------------------------------------------------------------
De som går ind for opdragelse med fast hånd burde udvide horizont og opdatere deres baggrundsviden om opdragelse og pædagogik med lidt læsning af f.eks. : http://www.alice-miller.com/

Alice hvem?

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Miller_(psychologist)

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 00:54
--------------------------------------------------------------------------------
Det er hér 'hunden' ligger begravet:

Citat
Beaten children very early on assimilate the violence they endured, which they may glorify and apply later as parents, in believing that they deserved the punishment and were beaten out of love. They don't know that the only reason for the punishments they have ( or in retrospect, had) to endure is the fact that their parents themselves endured and learned violence without being able to question it.

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 01:03
--------------------------------------------------------------------------------
Med andre ord:

Vil du være helt sikker på, at dine børn udvikler voldelige tendenser?

Så tæv dem gule og blå
.. i opdragelsens og kærlighedens navn !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : LuffeA Dato : 21-03-08 03:15
--------------------------------------------------------------------------------
Højtuddannede myrder også deres koner.......

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 07:42
--------------------------------------------------------------------------------
LuffeA -> Ja, men sjældent uprovokeret og umotiveret. De lider også sjældnere af depressioner:

1.) http://www.business.dk/article/20080312/break/80312111/
2.) http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/psykisksundhed/article485766.ece

Til gengæld har nogle få magtfulde mennesker efterhånden gjort det legitimt at løse konflikter med løgne og magtanvendelse. Eks.

Skyde med sparpt mod såvel krimminelle for at dræbe, som efter demonstranter for at passivere, anvende militær og kampklædt politi mod mindreårige unge i proaktive situationer som agressorer (stormen af ungdomshuset), bevæbne sig med pebberspray (Pia Kjærsgaard), erklære Iraq krig osv.

Alt ovenstående ser ubefæstede og uerfarne unge som et signal til; det er 'iorden' aktivt at løse en konflikt med vold og våben.

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 07:45
--------------------------------------------------------------------------------
passivere ??? Dét var vist et nyt ord

passificere ..selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : Mosebaek Dato : 21-03-08 08:04
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan godt følge bl.a. Molokyle,langt hen ad vejen.I misforstod måske dette:

Citat
Der ikke gav nogen håndfast opdragelse.(Ikke vold).

Jeg går sandelig heller ikke ind "håndslag".Når jeg skriver HÅNDFAST,menes en opdragelse i faste rammer.Hvor børn/unge,lærer at livet bl.a. består af visse regler og manerer,der bør følges.Og der mener jeg 68`generationen (som jeg selv tilhører) har været alt for lallevorn,med at udstikke regler i opdragelsen.Og dermed står disse "børn" (som nu er forældre) med problemet idag.
Selvfølgelig skal man ikke generalisere.Der er heldigvis også hobevis af flinke,høflige og dygtige unge mennesker i dagens Danmark.Det er jo mest de ekstreme individer,der markerer sig på forsiderne.

Mosebaek.

Kommentar Fra : Mosebaek Dato : 21-03-08 08:10
--------------------------------------------------------------------------------
Øhh! Der mangler et "for",men det har i nok regnet ud.

Citat
Jeg går sandelig heller ikke ind "håndslag".

Mosebaek.

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 08:16
--------------------------------------------------------------------------------
Korrekt Mosebaek. Mange 68'ere misforstod termen: Fri opdragelse og erstattede denne med 'ingen' opdragelse ..af ren og skær ansvarsforflyttelse, dumhed og dovenskab. Bl.a. fordi de var dårligt uddannede.

</MOLOKYLE>

Kommentar Fra : Camillasmoster Dato : 21-03-08 10:35
-------------------------------------------------------------------------------
Den gode uddannelse følger i kølvandet på en god opdragelse, som ikke består af kæft, trit og retning, men konsekvent og kærlig guidence, med tanke på, at ens børn skal kunne tro på sig selv, udtrykke sig fornuftigt, begå sig i samfundet, og have motivation og evne til at finde den uddannelse, der passer til dem.

molo - pas på med "fordomme" ifbm ordet "opdragelsse".......

Ordet "opdragelse" er med årene blevet et negativt ladet ord - en fordom - som siger, at det betyder kæft, trit og retning.

Men det var dengang........

Kommentar Fra : molokyle Dato : 21-03-08 10:47
--------------------------------------------------------------------------------
Camillasmoster -> I know, you know, but not everyone knows:

http://www.bornsvilkar.dk/ForForaeldre/DeMindreBorn/Opdragelse.aspx

I scream, you scream ...everybody screams ..Icecream ! ( Citat: Max Brothers )

</MOLOKYLE>

Diverse LINK's må du så selv kopiere op i din browsers adresselinje ..jettemichael

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 15:41

Tak for svaret syllemus.jeg går ikke ind for dødstraf men en hårde straf hvad er 10 år for et menneskeliv det er jo næsten hver dag det sker og hvad med dem der sidder tilbage vi dansker er vattet ind imellem 30 år for et menneskeliv og man skal ikke ud før mvh jette

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 15:45

til luffea ja det er ringe at vi ikke kan rotte os sammen vi sidder pænt i vores små hjem og ser biler blimeve brandt af solcenter ja man kan blive ved et solcenter kostede en ung uskyldig pige livet

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-03-08 15:51

Citat
Ved at rotte os sammen, hvorfor skulle vi 5 millioner lovlydige ikke kunne tæve de tusinde der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

- ????????

Jeg håber at ovenstående var ment som en uhyggelig dårlig joke....

" Vold avler vold "

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 16:19

Tak for hjælpen Molo http://www.kandu.dk/spg118843.aspx#1345343

Det er møg irriterende ikke at kunne følge med bare fordi man ikke har 5 point til at købe et spørgsmål med. Ganske vist der det kun dig og dine indlæg det kopierede handler om, men hvad kan man forlange, når man sparer 5 point.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 16:23

Ajiii sorry. Så ikke lige at Moster og mosbæk osse var med i din kopi.... Beklager

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-03-08 16:30

- og go' påske klummerik

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 16:33

I lige måde fra en inkarneret ikke troende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 16:44

En gang inkarneret blanderøv altid inkarneret blanderøv .....Nej hvor har vi altså savnet dig ...hyggespreder...og som sædvane uden kommentar til det egentlige spørgsmål men det er jo også det nemmeste

God påske til nogle

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 16:47

hej vild du der er ingen der har snakket om vold men et eller andet sakl der da ske eller skal vi bare kigge på hvad hvis det ramte din familie man går da ikke hen og slår en uskyldig ung mand ihjeld og brænder folks biler af og solcenter hvor en ung pige døde på og tænk på de mennesker vi er så pædagoisk i dette land vold avler vold ja men tanken var nu en hårder straf og ikke vold

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 16:50

hej sunuwich giver dig ret ingen komemtar fra klumme mvh jette

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 17:13

send en rose vidre til mindeom det 16 årige avisbudder blev overfaldt af treaf 3 unge teenagerhan døde i aftes efter han var blevet erklæret hjernedød det giver stof til efter tanke

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 17:19

hvis du har hjertet på detrigtige sted sender du beskeden vidrefor at vise din støtte til hans familie en sms jeg fik kom til at dele den i 2 men håber i kan se den syntes den er sød og jeg og min familie føler med hans familie god påske

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 17:27

Så er dommen faldet. Tak skæbne

Citat
hvis du har hjertet på detrigtige sted sender du beskeden vidrefor at vise din støtte til hans familie

Og sender man den ikke videre, har man ikke hjertet på rette sted.

Godt du ikke skrev hjernen, for så var Sunovitsen da udelukket på forhånd. I øvrigt er der da imgen som har ringet landsbytosse op denne gang... men linselusen skal jo altid møve sig frem foran så han bliver set og hvad værre er hørt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-03-08 17:34

er der ingen der har snakket om vold??

jamen dette her citat, hvad i alverden er det så mon?...

Citat
Ved at rotte os sammen, hvorfor skulle vi 5 millioner lovlydige ikke kunne tæve de tusinde der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

- og nej, det er ikke konstruktiv kritik jeg kommer med, for jeg har desværre heller ikke løsningen - MEN....at BANKE dem til god opførsel, dét gavner i hvert fald IKKE!

Hvor er det skrækkeligt - mit hjerte græder for den 16årige Deniz og hans sørgende efterladte!

Triste hilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 03:05

TV 2 News havde kl 02.00 i nat et længere indslag med det frygtelige drab i Polensgade på Amager.

Moderen til den dræbte dreng var på i disse nyheder i ca. 2 minutter, hvor hun under hele forløbet forståeligt nok græd. Det slog mig pludselig, da jeg sad og betragtede hende , at jeg jeg så ikke en eneste tåre, ingen våde kinder og ingen næse som løb, og havde så vidt jeg kunne se heller ikke et lommetørklæde. Hvordan kan man græde så længe, uden at der er tårer og uden at det i øvrigt kan ses??

Ikke fordi jeg tror, at hun ikke var ked af det.... selvfølgelig var hun det, men det så kunstigt og underligt ud

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 22-03-08 11:03

klumme du er da godt nok efter sunowich det var jo ikke for at vi skulle ragge ned på hinanden regner da med at i er voksne jeg stillede et spørgsmål omm vold og ikke om hvordan sunowich er han har behandlet mig pænt alt jeres skænderi har jo ikke noget med spørgsmålet at gøre

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 22-03-08 11:09

dorte der er ingen der har sagt at du skulle sende den vidre det var som sagt en sms jeg fik og syntes den var rørende og en gang til jeg går ikke ind for vold har selv levet i et voldligt ægteskab i 3 år så jeg ved hvad vold er men vi må på en eller anden måde stoppe det men vi sidder bare og kigger på det er jo ikke samfundt skyld man må gøre noget ellers går det over gevind

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 11:57

Hej Jette.

Lige i denne tråd, må man da sige at dette Sunovits monster starter op for at få lidt ballade. Han kunne jo bare have holdt sin bøtte, men det er hans evige problem.... det kan han ikke

http://www.kandu.dk/spg118843.aspx#1345434

Du sir jeg rakker ham ned....tjaeee det er vel et spørgsmål om ord. Når jeg påtaler hans idioti er det fordi han alt for ofte brager ind i en tråd og ævler noget ligegyldigt nonsens af sig. Han skulle lære at kende sin begrænsning, ellers må en voksen (mig bl.a) lære ham det.

Dog jeg vil give dig ret Jette, at det sker ofte, men det er fordi han er så hamrende langsomt opfattende. Det er trist med en person, som har alderen til at være voksen, og så tåger den bare rundt som timelønnet barnlig / lalleglad på Dyrehavsbakken

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 13:59

Hi hi lille klummer drømmer du også om mig natten Og nej du kan ikke blive mig selvom du prøver ihærdigt Det har sådan en lille bogorm, fra find fem fejl klubben, slet ikke nosser til.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:02

Øhhhh du der småtkørende....hvad er en metrolog????? det fik du aldrig svaret på

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 14:23

Hvad med dine fejl Dem skal vi heller ikke snakke om vel ?? nåhr nej der er jo til flere dage Den der smily ville klæde dig som profilbillede

Det var så din tid der gik der

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 14:36

Jooo hvis jeg havde nogen fejl kunne vi da godt snakke om dem bette mand, men sån' forholder det sig ikke.

Du ville under alle omstændigheder ikke kunne følge med. Hvor tit skal jeg fortælle dig, at du på dit niveau (IQ) ikke skal bruge fremmedord. Du kommer galt af sted hver gang, og det lyder så skide dumt Metrolog LOOOOL

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-08 18:02

Hej jettemichael.

Jeg har slet ikke skrevet om din sms - jeg har selv modtaget sms'er om denne frygtelige episode.

Dét jeg protesterer imod er dette:

Citat
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-08 12:44

--------------------------------------------------------------------------------
Ved at rotte os sammen, hvorfor skulle vi 5 millioner lovlydige ikke kunne tæve de tusinde der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Lad dem og deres familie blive kendte så de bliver udelukket fra forretninger m.v. og afskaf
forsvarsadvokater når de kommer for retten.

- altså ikke din sms men brugeren LuffeA's kommentar om at de burde tæves osv. osv.

Til LuffeA's voldskommentar svarer du så

Citat
Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 21-03-08 15:45

til luffea ja det er ringe at vi ikke kan rotte os sammen vi sidder pænt i vores små hjem og ser biler blimeve brandt af solcenter ja man kan blive ved et solcenter kostede en ung uskyldig pige livet

- altså...LuffeA synes at 'vi lovlydige' burde være i stand til at tæve de der er 'udenfor pædagogisk rækkevidde - og du er enig i at dte er for dårligt at vi ikke kan rotte os sammen.

Dette har intet med din sms at gøre! De sms som er sendt rundt i forbindelse med denne modbydelige tragedie, er alle sendt i den bedste og kærligste mening, derom tvivler jeg IKKE!

MEN - jeg er SÅ UENIG i at man skal ind på at 'tæve' disse voldsforbrydere - og det er da slet ikke 'os lovlydige' der skal straffe dem.

Nu skal det ikke misforståes....jeg så MEGET gerne at de blev straffet MEGET hårdt og jeg kan da ærligt sige at - hvis JEG havde noget at skulle have sagt desangående, ja så blev de aflivet!
Dette er min oprigtige mening!! Dén gerning de har begået er DYRISK GROTESK - og burde straffes MEGET højt - og meget gerne med aflivning.

Så - jettemichael....i bund og grund tror jeg såmænd vi er ganske enige.

Kan I ha' en god påske, det er jo faktisk først nu påsken begynder - selvom vi allesammen tyvstarter Skærtorsdag

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-08 18:08

Dorthe altså.

Man har tidligere banket adskillige møgunger på plads, så de ikke turde lave numre, så det vil sikkert virke igen. Problemt var bare, at disse påpladsbankede møgunger tog denne visdom med sig når de voksede op, og mente at de så osse kunne banke al ting på plads. Og så kørte den onde cirkel.

Jeg ser lige bort fra de enkelte voksne psykoer som bankede hæmningsløst på de stakkels unger. De fandtes og findes sikkert osse i dag. Nu er de bare gået over til mere raffi metoder som psykisk vold f.eks.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-08 21:42

Præcis klumme - derfor skriver jeg osse at 'vold avler vold' - for HVIS det hjalp en hujende skid, så kunne vi da sagtens, for min skyld, give dem nogle tørre tæsk og jeg skulle gerne stille op i køen MEN - det hjælper IKKE, de vil netop føre sådan en 'tradition' videre op gennem generationer og efterhånden er det mere legalt at slå sig ud af problemerne end at tale med hinanden.

Jeg ANER IKKE hvad vi skal gøre ved dem - måske Karen Jespersens gode idé med den øde ø?? Men den var vist tiltænkt narkomanerne?

Nej - vi skal nok starte HELT forfra og det vil komme til at tage SÅ lang tid - men jo før vi får plantet det sk... æbletræ. des før kan vi jo høste æblerne...

Vi skal starte med at lære vores børn ordet RESPEKT! Både selve ordet og især ordets betydning!

Både respekt for sine medmennesker og respekt for sig selv - lære dem at man skal kunne se sit grimme fjæs i spejlet hver morgen med god samvittighed - lære dem at leve livet på en ordentlig måde.

Det er hele indstillingen til tingene der skal forandres og ja...beklager at måtte gentage det endnu en gang: Det starter hjemme hos forældrene! ALTID 'hjemme' og så kan 'hjemme' såmænd være hos mor og far eller mor ELLER far eller PAPdims eller eller eller...hovedsagen er at dé mennesker som har ANSVARET for at opdrage disse børn til at blive nogle gode voksne - formår at lære børnene respekt. Dét lærer man så kun om, ved udøvelse...ergo så skal opdrageren sørge for at være et godt forbillede og SELV leve sit liv på en ordentlig måde - og tjae...det er måske dér det hele vælter?

Hvis jeg skal være helt ærlig omkring min egen oplevelse af dette dyriske og bestialske overfald på unde Deniz, så kan jeg fortælle at jeg, i går fik BT stukket i hånden af min dreng. Jeg havde ikke haft tid til at komme ud efter avisen og fik den så dér...sent i aftes. Dém forside.....med moderen som står ved sin søns dødsleje, med hans hånd i sin og disse fortvivlede sammenknebne grædende øjne.....jeg kender ikke Deniz eller familien men helt ærligt - jeg fik gåsehud af HAD!
I mit univers er 'Had' et lige så stort ord som 'Kærlighed' - det er to store følelser som jeg ikke mindes at have haft for, mig helt fremmede, mennesker før - men hér føler jeg virkelig HAD!

Lige dér - da jeg så forsiden første gang, kunne jeg ikke komme på en straf der var hård NOK til disse tre dyr! Jeg vil slet ikke skrive mine tanker - det er 'uegnet' til offentliggørelse....

I dag som så, for mig, er 'dagen derpå', kan jeg godt finde på en straf - ikke en straf der er hård nok men dog en straf som kan sidestilles med ugerningen som de har begået....

Dyrenes mors bondeanger kan jeg ikke bruge til NOGET! I gårsdagens avis er hun citeret for at råbe til sine poder (hun er mor til de to af dem) - hun råbte 'ja jeg ved godt at du er uskyldig'....og andet. OM dette er sandhed, skal jeg ikke kunne sige, det kan sagtens være en avis' sensationsberetning, selvom man ikke behøver 'pynte' på en sag som denne...MEN - hvis det ER rigtigt at hun har råbt sådan til sit modbydelige afkom og så BAGEFTER udtaler en undskyldning på sine ungers vegne - OG samtidig forsøger at tørre skidtet af på et svigtende samfund......ja så siger det uendelig meget om hvorfor lige præcis disse to unger, er havnet i denne situation som de nu er.

Igen...
'Der findes ikke dårlige hunde - kun dårlige hundeejere'.

Hmm...jeg skal nok få nogle verbale tæv nu men jeg fik da i hvert fald luft......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 00:54

Jeg troede du var fortaler for seriøst at give point eller holde snotten væk fra tip. Ud fra dette er det da en besynderlig "bemærkning" (bindestreg + stjerne) du kommer med og samtidig giver du 0 stjerner. Du er sgu da en rar hykler Vor herre på lokum
Bedømmelse

Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 22:38

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
-*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 01:06

Har forresten i eftermidag talt med en, som mener han kender dig (den stakkel) Kan det passe at dit efternavn begynder med R???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:09

Nå du får lige 2 sek mere af min tid her. Nå ja det er jo en mere af dine sygelige tråde Klokkenar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:12

Nej det må sku være dit Det ku jo være røvhul det passer sku godt til dig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:13

Men mon dit fornavn starter med K ????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 01:16

Ja ja Jeg hedder Kim.... Er det ikke gået op for dig for længe siden?? Det er alm. kendt på Kandu, Nåå nej, du er jo ikke ligefrem den skarpeste kniv i skuffen

Og forøvrigt er du pisfyldt med løgn LOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 01:18

Så kan du hygge med ManKoen.. I er fandme lige handikappede Jeg er skredet for nu. LOOOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:22

Ja du er sku syg Tag nu den der hvide maske på som din Avtar

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 01:24

Nej jeg er ikke syg, men det var pænt af dig at spørge til mit helbred Min private metrolog sir osse at jeg har et jernhelbred

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 01:24

sku staves sgu LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-08 07:50

De eneste som har glæde af en kondolence SMS er .....teleudbyderne.

Tænk at slå plat en tragisk hændelse ved at opfordre til pyramidalsk indtjening der kun har det ene formål at forgylde teleselskaberne.
FØJ !!!

Skal man gøre noget konstruktivt for at forebygge lignende hændelser bør man i mine øjne hellere sørge for at ungdommen har et alternativ til krimminalitet og bandefællesskab for at kunne opretholde en anstændig levefod:

Op med SU'en.

Væk med 'starthjælpen'.

Farvel til kontrol og sanktioner overfor ledige. (Det er 'straf' nok for ikke at 'ville' arbejde, med den lave sats kontanthjælpen i forvejen udgør).

Afskaf den konkurranceforvridende skruebrækkerordning som aktivering er.

Giv til de lavestlønnede i stedet for at lefle for de bedst bemidlede med skattelettelser.

Skab alternative 'frirum' for de unge ..alá Christiania (I mange år det eneste våben og stoffri område, hvad hårde stoffer angår, indtil regeringen i sin store 'visdom' indsatte en permanent kampklædt politistyrke, vitationszone og spedte hashhandlen til resten af landet).

Byg BILLIGE (= max. 2.000 kr. om måneden) ungdomsboliger.

Det er tiltag som ovenstående der skaber incitament til at opføre sig ordentligt og skabe sig en fremtid i samdrægtighed med sine medmennesker. Ikke den sædvanlige lirum-larum fra Justits Lene om flere sanktioner: Længere og strengere straffe.

Det nytter heller ikke at give politiet flere beføjelser i form af 'bedre' ammunition til tjenestepistolerne eller carde blance til at benytte dem. Det vil blot få de krimminelle til at bevæbne sig yderligere i form af bedre pansrede skudsikre veste og kraftigere automatvåben.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 08:18

carte blanche - Lille slåfejl

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 23-03-08 10:53

hold da op hvor er i hårde ved hinanden spørgsmålet var hvad gør vi ved volden ikke en af af jer der tæsker løs på hinanden har givet et svar sunuwich er altid flink over for mig så lad dog manden være men svar på mit spørgsmål nogle har svaret at jeg ikke er enige med alle er en anden sag men hver har lov at have sin mening i går skete det så igen en mand dæbte sin kone og hendes far for øjnene af 2 små børn sådan var det ikke da jeg var ung da slås man mand modmand til kroballer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-08 10:59

Citat
sunuwich er altid flink over for mig

Det kan da godt være, men han svarer stadig som den idiot han er.

Citat
sådan var det ikke da jeg var ung da slås man mand modmand til kroballer

Hvad hjælper det at gå til halbal og banke en stodder, når det er konen man vil ha fat i og hun er hos isenkræmmeren???

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 23-03-08 21:26

ja jeg må jo også være dun klumme den forstod jeg ikke men min hjern er nok ikke så godt som din hvorfor sender du mine citater det var da jeg var ung at man ordnede det mand mod mand og ingen blev slået ihjeld som nu men du virker nu ikke så gammel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-08 09:55

Jeg har nu svært ved at se det sku' være bedre at slå hinanden til sprællemænd med de bare næver end, at invalidere hinanden med køller eller knive?

Om man får ryddet klaveret med et velanbragt kæbestød, brækket skinnebenet med en fastelavnskølle eller får maveskindet ridset til flæskesvær med en hobbykniv, er i min verden lige åndsvagt.

Kriminalitet har ALLE dage i langt de fleste tilfælde været 'ungdomskriminalitet'. Intet nyt i dét. Forskellen er; at i takt med at 'samfundet' ..læs: Magthaverne udvider deres magtbeføjelser til inkludere militæret (..før i tiden hed det forsvaret.) for at forsvare ejendomsretten og udstyre politiet med flere og flere magtmidler, så vil den logiske konsekvens blive at 'modparten' gør det samme.

Jeg er godt klar over at i globaliseret verden med internationale bander, skal der mere end en 'huskekage' til for at holde orden i gaderne. Jeg vil mene at tryghed for borgerne et langt stykke hen ad vejen kan løses med mere mandskab i form af gadepoliti som patruljerer til fods. Det er netop også præcis, hvad sociale gadearbejdere og de unge selv efterlyser.

Skal man gøre noget ved den omsiggribende voldseskalation blandt dårligt stillede unge nu om dage? Tjaeh... så si'r det næsten sig selv: Sørg for de ikke bliver 'dårligt stillede'! Giv dem de redskaber, det overskud og de muligheder som gør de bliver istand til, at leve et liv der er værd at leve. Hvorledes? Det har jeg givet udtryk for tidligere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 24-03-08 12:57

molokyle en gang til jeg går ikke ind for vold er selv blevet banket i 3 år jeg fortæller bare at da jeg var ung og gik til bal og to mænd blev uenige gik de ud og tog en lille slås kamp der kom ikke ti andre og blandede sig og ingen blev slået til plukfisk

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 24-03-08 13:08

da var det mand til mand og bagefter kunne de drikke en øl sammen man blev ikke slået med bodtræ og rat lås har aldrig i min ungdom hørt at nogen unge slo hinanden ihjeld kommer godt nok fra en lille by ry så måske det er der for at jeg er lidt naiv fra gammel tid har selv 5 børn ved ikke hvad jeg gjore hvis nogen slog en af dem ihjeld ja faren til den ville regera voldsomt men heldigvis har vi været forskånet for det jeg menr at en længer straf en den de for nu vil være på sin plads

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-03-08 13:52

Hov - der blev skrevet noget som jeg er enig i

NEMLIG - i 'De gode gamle Dage' kunne uenighed ordnes med et raskt lille værtshusslagsmål hvor der måske blev uddelt et 'sæweøje' eller to. Selvfølgelig kunne folk få tæv men man så ALDRIG våben!
Jeg er opvokset på Nørrebro, i en sidegade til Bjelkes Allé. Det var lige præcis dér tingene 'skete'.
MEN - alt dét dér med våben...det hørte da kun rockerne til, vi andre 'normale' havde skam hverken knive og slet ikke skydevåben.

I dag er det desværre mere regelen end undtagelsen, at folk har et våben på sig....hvor er det dog forfærdeligt og hvor er jeg glad for at jeg rykkede ud af Hovedstaden før det blev helt så vildt og voldsomt som det er nu.
Ikke at vi, her i provinsen, er eller lever som de reneste engle - her sker osse ting og sager MEN....der er ingen sammenligning med dét der sker i København.

Da jeg voksede op, ind epå Nørrebro, gik vi til fester osv. som alle andre - vi 'væltede' osse hjemad ud på de lyse timer, mange gange alene. Jeg var aldrig bange! Jeg skulle endda passere Nørrebro Parken - var ikke bange!
I dag tør jeg dårligt nok gå en tur en eftermiddag, derinde

Kommentar
Fra : jettemichael

Dato : 24-03-08 14:14

helt rigtigt vildu da kunne man færdes ude nu bor jeg i randers men skal ikke ud om aften alene hver mand eje i dag er jo knive boldtæ og ligende danmark er sgu blevet lidt for rå et sæbeøje var der ingen der tog skade af detskete da daman var ung og på værtshus nu bliver man inde kl. 19 og her er man ingen gang i sikkerhed hvor mange bliver ikke slået ned i deres eget hjem ældre som unge stop volden vi kan bruge penge på så meget andet