/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
elektromagnetisk behandling
Fra : hendes
Vist : 1104 gange
80 point
Dato : 21-03-08 11:42

Kan elektromagnetisk behandling - positivt eller negativt påvirke fx. en knude i brystet, forhøjet blodtryk, væskeansamlinger m.m. i den menneskelige organisme ?
Hvordan virker denne behandling ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-08 13:04

Der er ikke noget videnskabeligt belæg for at det virker, du har kun behandlerens udsagn, så må du tro eller lade være.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 21-03-08 14:34

Prøv og kik på www.alternativedanmark.dk
nederst på forsiden

De ben ville lægen save af,
men heldigvis var der ventetid
så en elektromagnetisk behandling reddede hendes ben

Behandler og patient bor på Fyn

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-03-08 15:43

Citat
TENS (Transkutan Elektrisk Nerve Stimulering) er i mange år blevet brugt som behandling ved forskellige smertetilstande på blandt andet sygehuse, smerte- og fysioterapiklinikker og af private (efter anvisning fra fysioterapeut).

Er det det du mener? Hvis ja, kan jeg fortælle, at det virker. Jeg har sådan et apparat. Pga meget dårlig ryg/mange smerter anskaffede jeg det. Det helbreder ikke, men kan give en god smertelindring
Man må ikke bruge det, hvis man har hjerteproblemer, men ellers kender jeg ikke til bivirkninger.

Du kan læse meget mere her, hvor du også kan kontakte forhandleren, som er fysioterapeut.
http://www.nmkimport.dk/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-08 17:06

Nej
Elektricitet og magnetisme har i næsten 200 år været brugt af kvaksalvere.
selvfølgelig er verden fuld af diverse fuphistorier om mirakuløs helbredelse.

Vær vispå at elektomagnitisøren skal have et honorar, og at pengene er spildt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-08 18:12

TENS (Transkutan Elektrisk Nerve Stimulering) har ikke noget med elektromagnetisk behandling at gøre.
TENS bruges godt nok lidt af fysioterapiklinikker men er jo noget helt andet.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 21-03-08 18:27

Verden har altid haft rigeligt af modstandere mod nytænkning
en voldsom og direkte hånende modstand mod alt nyt
lige fra bilen, toget, flyvemaskinen, o.s.v.
men hånen er endnu værre indenfor alternativ tænkning

Tidligere blev nytænkere fængslet, eller sågar brændt
nu bliver de dog kun hånet

Søg Roligt videre "hendes"
der er meget at hente

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-08 09:21

Kære Semmer
Der er absolut ikke noget nyt ibehandling med hverken elektricitet eller magnetisme.

Man bruger udtrykket elektromagnetisk stråling for di strålingen er kan beskrives som en kobling mellem hurtigt vekselde elektriske og magnetiske felter.
Elektromagnetisme er også navnet på det fænomen som danskeren HC Ørsted opdagede i 1820. Det er magnetisme frembragt af en elektrisk strøm.

Der findes ikke et elektromagnetisk felt, og ordet elektromagnetisme anvendt i anden sammenhæng er noget vrøvl.
Elektromagnetisk behandling er også noget vrøvl, beregnet på at fuppe troskyldige mennesker som dig.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 23-03-08 14:52

Jeg mener ligesom Semmer, at vi ikke skal være totalt afvisende over for nye behandlingsmetoder. Medicinens historie er startet som naturmedicin i alle kulturer. Hvor var vi henne i dag, hvis ingen havde troet på nye behandlingsmetoder??? Jeg tror sagtens, at det kan tænkes, at elektromagnetisk behandling kan påvirke for eksempel heling af knogler, sår og andet væv. Men det er ikke oplagt, at der bliver lavet større forskning i det, da det ikke som sådan er noget, der kan patenteres og derefter tjenes store penge på for forskerne eller deres sponsorer. Som det er nu, er det kun den enkelte lille behandler, der tjener på det og producenterne af eventuelt udstyr. Men jeg er overbevist om , at de fleste behandlere selv tror på det, de har med at gøre - og derfor ikke er egentlige fupmagere.

Der er ikke andre veje til at få et svar end at prøve. Jeg tror næppe elektromagnetisk behandling er direkte skaldeligt. Men sørg for at kunne sige fra midt i forløbet eller så snart, du føler ubehag.

Held og lykke!

PS: Jeg har selv tidligere stillet et spørgsmål der ligner dit meget, men fik ikke noget svar, der gav mig svar...

Venlig hilsen Sismo

Kommentar
Fra : hendes

Dato : 23-03-08 15:41

Tusinde tak for svarene -
Jeg går ind for det alternative. Ja medicin er jo "opdaget" igennem naturen, det er der jo utallige eksempler på, lægeplanter, urter og rødder. Fx. i gamle dage, lagde man gammelt, 'muggent' rugbrød på sår - det viste sig, at det var svampene i mugget der virkede, og det har man så udvundet lægemiddel af, penicilin. Digitalis planten har man udvundet hjertemedicn af. o.s.v.
At den meste forskning kun foregår, hvis der er penge i det, er vist sandt. Det er jo som regel medicinalfirmaerne der sponserer dette. Først laver man desværre forsøg på dyr, fx. rotter, aber, svin, og så på mennesker i projekter på hospitalerne.

Jeg har foreløbig prøvet en behandling med elekromagnetik, min venstre fod var meget hævet, det er den nu knapt så meget. Jeg prøver nogle flere behandlinger efter påske og så ser jeg videre derfra.

mvh