/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny pc - igen
Fra : Stronzo
Vist : 405 gange
25 point
Dato : 20-03-08 16:32

Så ska jeg have men bærbar byttet ud.

Har i øjeblikket en HP dv9545eo;
- Original Windows Vista™ Home Premium
- AMD Turion™ 64 X2 mobil teknologi TL-58
- 2048 MB (2 x 1024 MB)
- 240 GB (2 x 120 GB) SATA-harddisk 5400 o/m
- 17" WXGA+ High Definition BrightView bredskærm
- NVIDIA® GeForce™ 8400M
- op til 895 MB grafikhukommelse i alt med 128 MB
dedikeret
- IEEE 1394 FireWire® interface
- Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-r +/-rw) med
understøttelse af Double Layer
- 802.11a/b/g WLAN

.. som jeg overvejer at skifte ud med en Dell XPS M1330 til 8.490DKK som kan ses her: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1330?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Er det et godt nok bytte?
Skal bruges til gaming og surfing og at skrive i Word (w000000t :D).

Vil gerne bytte fordi HP'en er enormt stor og klodset og kun understøtter Vista.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 16:47

Jeg kan ikke lige gennemskue om den viste kan opfylde dine ønsker, men her er et alternativ: http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=644 den vil du blive rigtig glad for, klik på Konfigurer og vælg XP, der er intet styresystem med i grundprisen, men den er incl. moms så du ikke bliver chokeret når den bliver lagt oveni

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 20-03-08 16:49

Desværre opfylder den ikke helt det jeg ønsker. Men tak for det hurtige svar :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 17:06

Citat
Desværre opfylder den ikke helt det jeg ønsker
det kan den komme til, når du har konfiguret der kommer sikkert flere indlæg, sikkert også nogle som kan forklare dig om den Dell du har fundet

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-03-08 18:27

Kode
Acer Aspire 7720G

INTEL Core 2 Duo T7700 (2,4GHz)
3 GB DDR2 ram (1x2 GB + 1X1 GB)
500 GB Harddisk (2x250 GB)
17" Wide UXGA CrystalBrite
GeForce 8600M-GT 512/1280 MB TurboCache
Blu-Ray Drev/DVD Brænder
LAN 10/100, WLAN 801.11n
Webcamera
Windows Vista Ultimate
60 Dages Office Trial version

-DVD-R: Ja
-Bluetooth: Nej
-CD-RW: Ja
-CD-R: Ja
-DVD+R Ja
-Grafikkort type: GeForce Go8600M-GT
-DVD-RW: Ja
-Grafikkorts RAM: 512MB DDR
-DVD+RW Ja
-RAM: 3 GB
-Harddisk: 500 GB
-Processorhastighed: 2,40 GHz
-Processortype: Intel Core 2 Duo T7700
-DVD: Ja
-CD-ROM: Ja
-Skærm: 17" TFT Wide
-Modem: Nej
-Netværkskort: WLan 802.11g 10/100 Mbit

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-03-08 15:17

Den Dell du har fundet er jo også en ren Vista pc ligesom den du har. Det er dog samtidig kun en 13,3" skærm men det er måske stort nok til spil ????

Zeptoen er også en ren Vista pc så den er ikke bedre. Men jeg vil nu sværge på at den kan komme til at køre XP uden at turde garantere.

Hvad skal du med HP bagefter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 15:34

Citat
Zeptoen er også en ren Vista pc så den er ikke bedre
vrøvl hvis du gjorde dig den ulejlighed at se efter på mit link, så ville du opdage at under konfigurationen, bliver der mulighed for at vælge styresystem, der er både XP og Vista samt at den kan købes helt uden OS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-03-08 15:37

undskyld o.v.n men jeg klikker "aldrig" på "value" modellerne, men kun på "power". Det gik jeg jo selvfølgelig udfra når nu den skulle bruges til spil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 15:43

Value kan blive til en Power, det kommer an på hvad man vælger undervejs