/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express fjerner fil.
Fra : vedikkealt
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 20-03-08 11:21

Først god påske til alle

Jeg har fået en lydfil tilsendt pr. mail, og Outlook Express meddeler at programmet har fjernet adgangen til den usikre fil.

Filen er af .Ink typen.

Er der noget jeg selv kan gøre ?

der ikke har en for selv at løse det

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-08 11:23

Funktioner/indstillinger/sikkerhed, fjern fluebenet i- tillad ikke at .... tryk anvend og OK, genstart OE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-08 11:27

Hej

Er det mon ikke en *.LNK filtype du mener, lad være med at åbne hvis du ikke ved hvor den kommer fra.

God Påske

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-08 12:00

som klaudi

ps - i ferier og på helligdage sendes utrolig meget skidt så vær forsigtig

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-08 12:06

# klaudi - miritdk

TAK for jeres omsorg

For i kan jo ikke vide, at jeg ALDRIG åbner noget, jeg er i tvivl om.

Men dejligt at der findes mennesker som jer, der fortsat har overskud, til at advare, for det er jo surt, at få ens PC lagt død, af et eller andet latterligt virus.

Men lyd filen forventede jeg, da jeg i aftes skulle have været med som Bisidder, men blev smidt ud, inden mødes start, men vi havde selvfølgelig diktafon med, og det var denne lydoptagelse, jeg havde fået tilsendt.

Fortsat God Påske

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-08 13:56

din udbyder har et filter der opfanger den fil som usikker - prøv lige at klikke på videresend eller besvar - så dukker den sikkert op

ellers ind i funktioner - indstillnger - sikkerhed og tillade vedhæftede filer - så vil den sikkert vise sig alligevel - større er sikkerheden heller ikke hos de fleste udbydere

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-08 14:32

UPS nu er jeg tilbage

peet49 var den første, der var ude med den mulighed, med at prøve under indstillinger.

Og det har jeg så lige afprøvet, at fjerne V i....

Tillad ikke, at vedhæftede, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes.....under sikkerhed.

Og så fandt jeg ud af, at enten har min kammerats maskine / virus filter / udbyder, eller hvad ved jeg, fjernet filen undervejs, for nu har jeg kun en Genvej til filen

Men ellers er jeg tilmeldt den service hos Stofanet, der koster vist 30 - 35 kr. om måneden med Mail Safe og Safe Surf, og det har ikke svigtet, det første år.

Men stadig undlader jeg at åbne ALT, hvor jeg enten ikke kender den danske afsender, eller det man får flest af, Engelske, dels kan jeg ikke Engelsk, for mig ulæsselige reklamer / tiggerbreve, eller direkte virus.

Og......det værste er, jeg får mega mange tilbud på Viagra piller, og så vidt jeg ved, har jeg aldrig oplyst op "disse forhold" på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 15:34

Bed din kammerat om at pakke filen, og sende den som en zip fil så smutter den igennem, en anden mulighed er at kammeraten sende den til en upload server, og sender dig et link til hvor du kan hente den, jeg bruger MegaUpload: http://www.megaupload.com/dk/ miritdk havde fornylig et tip om en ny dansk service: http://www.kandu.dk/tip17679.aspx jeg vil stadig anbefale at pakke filen, har kammeraten ikke et værktøj til indpakning, så er 7zip et godt valg og gratis: http://www.7-zip.org/download.html

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-03-08 16:23

Uha da da, det er dælme travlt at holde Skærtorsdag, og jeg er haste haste på vej ud af døren.

Men løsningen lå ligefor, vi køre begge www.skype.com , hvor det også er muligt at sende filer over, så alle 80 MB kom ind på en halv time.

Kommer lige tilbage til point uddelingen, men nok først i morgen.

Men lige nu, TAK for alle jeres svar

Fortsat god påske

Hilsen fra Nordjylland, med småt begyndene sne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 16:34

Du burde have nævnt at i begge bruger Skype nå men godt at i fik løst problemet, og du fik da nogle muligheder at afprøve god påske

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-03-08 21:15

Tak for svaret peet49.

Hurtigste svar - 2 min - efter jeg havde stillet det, dog var det ikke helt rigtigt, da jeg ikke havde behov for, at genstarte.

Og TAK til alle, der på hver sin måde, har bidraget til, at jeg igen, har fået en god oplevelse, her på Kandu.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-03-08 21:37

Selv tak.