/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Linksys - aargh
Fra : Bewiched
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 20-03-08 09:53

Min Linksys smider os hele tiden af - selv også de der er koblet på via kabel ..

Jeg tænkte om jeg måske kunne installere anden firmware - men ved ikke hvor jeg kan finde sådan eller hvordan jeg installerer det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-03-08 09:58

Tag strøm fra modem og router i 10 sekunder, tænd igen og se, om ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-08 11:40

Ellers kan du via menuen installere ny firmware. Den kan du hente på Linksys hejmmeside i forvejen, og gemme på dit skrivebord eller hvor du nu ønsker det. Bare find netop din model derinde og der er så tilgængeligt firmware hvis der ellers er nogen.
Efterfølgende følger du blot anvisningerne i menuen til Linksys. http://192.168.1.1

Under administration hedder den sidste fane - Upgrade firmware

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 20-03-08 12:01

#1 det har jeg gjort gentagne gange og er nu så langt, at den falder ud flere gange dagligt ..

Jeg har hentet noget på Linksys - når jeg går ind under upgrade firmware beder den mig om den fil jeg vil opgradere - der det den jeg har på skrivebordet?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-03-08 12:01

http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_CASupport_C1&childpagename=DK%2FLayout&cid=1175234027783&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=2778386492B24&displaypage=download
den danske download som det er sagt længere oppe find din model

skulle din model hedde WRT54GS så skal firmware hedde 3.37.8

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-08 12:05

hvis det er den rigtige model du har hentet til så er det den fil du har gemt på skrivebordet ja

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 20-03-08 17:17

nu har jeg prøvet at opdatere firmware - håber virkelig det kan gøre det ..

kan jeg dele point mellem flere??

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 21-03-08 09:05

Hmm - det har ikke hjulpet en disse og oveni skal jeg aktivere mit webspeed hver gang jeg genstarter min pc??

Hvad vil I evt anbefale i stedet for min Linksys - jeg har 2 stationære der kører via kabel og 2 laptop, der kører via trådløs ..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-08 10:46

Hej

Inde i Linksys menuen, led efter et punkt "Timeout", f.eks. her "Main WAN settings", prøv at sætte den til nul.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 21-03-08 11:17

har været samtlige menupunkter igennem og kan ikke finde nogen der hedder noget med "timeout"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-08 12:23

Nå, så det jo nok ik det

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-03-08 14:37

Jeg døjer med at forstå at det er din router der er problemet. Jeg har TDC bredbånd med 4096X512 linie og da jeg bor ude på landet, døjer de med at levere den korrekte hastighed hele tiden. Det gør at mit modem fra tid til anden lige skal genstartes så kører det i en dags tid igen. TDC har forsøgt med både det ene og det andet og det eneste der hjælper er nogel nye kabler i jorden, eller at sætte min hastighed ned. Hvilket jeg ikke ønsker. Så hellere døje lidt med nogle genstarter. Min Linksys router derimod fejler aldrig

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 21-03-08 15:28

Fijala -> Jeg har IKKE bredbånd - jeg har WEBSPEED = kabel

Jeg har haft routeren ca et år og i starten var der ingen problemer - men for et par uger siden begyndte den at flippe og nu smider den forbindelsen flere gange dagligt .. ..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-03-08 15:32

Har du prøvet at reesette den og starte forfra med opsætningen. Det har du sikkert allerede fortalt men kunne ikke lige finde det.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 21-03-08 19:30

det har jeg også - prøver at ringe til linksys support på tirsdag, håber de kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-08 22:49

Hej

Prøv evt at gå til Start > Kør > så skriver du cmd og trykker ok.
I promt'en der kommer frem skriver du:
netsh winsock reset

Du kan også prøve at oprette en ny bruger for at se om det hjælper.

mvh klaudi