/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil som modem til den bærbar
Fra : Desmersnaps
Vist : 1250 gange
200 point
Dato : 20-03-08 04:50

Hej gruppe.
Jeg havde for et par år siden en kammerat, som jeg skrev sammen med imens han sad i toget. Han sagde at han bare brugte sin mobiltelefon som modem til den bærbare. Så jeg tænkte på om dette ikke kan lade sig gøre med de fleste 3g telefoner? Jeg har en SE w660i, og den skulle understøtte op til 384 kbps, hvilket jo er ok hvis man bare vil være på messenger og tjekke mail fra sin bærbare. Jeg kan dog ikke finde noget på Sony Ericssons hjemmeside. Er der nogen der ved om det er muligt? Eller skal man have en bestemt telefon?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 20-03-08 05:52

Hvorfor ikke købe et trådløs modem til din computer, det virker og det hurtig: https://secure.3.dk/MBS/?csref=vaelg_usbmodem&product=usb&spead=72 og så helt droppe fastnet bredbånd ? Ellers er det rigtig nok at du kan bruge telefonen som modem, du skal have PC Suite fra SonyEricsson: http://www.sonyericsson.com/cws/support/products/softwaredownloads/w660i?cc=dk&lc=da klik på Danish SonyEricsson PC Suite for at hente, vælg standard installation så er der en modem forbindelse med, på min bærbare er den ret agressiv, når jeg vil på nettet herhjemme, popper den op og vil oprette forbindelse hvis ikke den er deaktiveret, så det vil jeg anbefale dig at deaktivere modem forbindelsen når du er hjemme, og så aktivere modem når du er ude og vil på nettet, jeg kender ikke hvordan den trafik bliver takseret hos 3, men undersøg det før du går i gang med at hente filer fra nettet, både hos TDC og Sonofon kan det blive vanvittig dyrt hvis ikke man har et data abonnement, det er ikke nødvendig at have et data abonnement, du kan gå på nettet med det samme, når du har installeret PC Suite, men pas på det koster kassen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-08 09:15
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-08 11:05

Du kan sagtens bruge din SE som modem, du skal bare være opmærksom på at forbruget af data kan være rimelæig kostbart medmindre du har et tillægsabbonement hos din operatør.

Proceduren er at du installerer den medfølgende software, dre skulle gerne være en guide til at opnå ekstern forbindelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 15:01

Citat
Proceduren er at du installerer den medfølgende software
hvis der er medfølgende software (det var der ikke med min SE Z550i) så er det sandsynligvis PC Suite som jeg også har et link til, hvis du ikke har den, og som allerede skrevet, der er en modem installation i den, de allerfleste mobil telefoner kan bruges sammen med PC suite, din kan

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 21-03-08 00:26

@o.v.n
Fordi 1: mine to roomies ville nok blive negative hver gang jeg smuttede med internettet, og 2: Vi er ret flittige brugere hvor jeg bor, og det ville trods alt være ret træls at ryge ned fra 20/2 mbit til noget der ligger og svinger mellem 2 og 5, for at spare 30kr/måned pr mand (ved ikke hvad uploaden er på den slags)

Men jeg prøver lige SEs side igen, jeg har nok ikke tjekket ordentligt første gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 00:36

Mit SonyEricsson link i første indlæg, fører lige til download siden for PC Suite og den har indbygget en modem

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 21-03-08 05:20

Tak for svaret til alle. Jeg kan ikke få PC-suite til at arbejde sammen med min mobil via Bluetooth, og det er ok, for jeg har før haft PC-suite inde på min stationære og synes ærligt talt det er noget værre L***. Men nevermind, for brugte bare det bluetooth-software der fulgte med til computeren, og det virker fint. Kører ret langsomt, men det er vel hvad man kan forvente. Det vigtigste er at man kan komme på