/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
garageskur
Fra : aaaaa
Vist : 1911 gange
100 point
Dato : 19-03-08 21:06

Jeg har et garageskur som jeg godt vil have isoleret. Det er opført med brædder, 1 på 2, og invendig beklædt med vindpap. Spørgsmålet er, om jeg må bruge flamingoplader til formålet,
eller jeg skal anvende et stenulds produkt. Jeg har selv lidt på fornemmelsen, at flamingo kun må bruges mellem ikke brændbare bygningsdele.

Mvh.
n.c

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-08 21:14

Du har selv svaret..................det skal være stenuld/glasuld.
flamingoplader - udvikler giftige dampe ved brand.
Ej heller blød masonite.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-08 21:40

Det er også klart nemmere at arbejde med stenuld/glasuld og så er det andet forbudt som sagt Brug engangskedeldragt og støværn ved opgaven samt handsker da de små fibre er temmeligt sundhedsskadeligt og selv om vi garanteres at det slet ikke er så slemt så tror jeg det er et spørgsmål om tid før vi gennem nyhedspressen præsenteres for en masse erstatningskrav fra folk der er dokumenteret syge efter vedvarende brug af omtalte isoleringer

God Påske SunoFisk

Kommentar
Fra : aaaaa

Dato : 19-03-08 23:16

Jeg må jo nok igang med glasulden. Men skal jeg også anvende en dampspærre i sådan et uopvarmet skur?
Mvh.
n.c.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 23:45

Kan du meget vel gører da der jo er forskel på inde ude temp alligevel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 00:17

der er delte meninger som det fremgår af dette link http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=52895

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-03-08 07:05

Hvis du helst vil arbejde med flamingo kan du bruge det der hedder varmvæg, der er en flamingoplade på ca 40 mm påklistret en gipsplade med indbygget dampspærre. Se

http://byggesystemer.knaufdanogips.dk/xpdf/varmvaeg_web.pdf

Det er hurtigt og nemt at sætte op og tilpasse, bagsiden er at det er ret dyrt, ca 200 kr/m2. Jeg har lige sat lidt op i huset, 12 m2 på et par timer+lidt spartling og maling bagefter

Knud Larsen i Hvidovre byggecenter.dk har dem tit på tilbud til ca 200 kr for en plade på 1,5 m2

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-03-08 14:05

Hej med dig.
Hold dig til vagnr tips. Du får kun problemer med glasulden idet mus og andet lækkert bygger reder i det hvis der bare er et lille hul de kan komme ind af. Har selv prøvet det bortset fra det var rotter der var

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 17:43

Pia ikke hvis det bliver lavet ordentligt og det er altså hundedyrt det der

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-03-08 17:48

Hej suno.
Jammen det ved jeg godt. Vi skal ha det i det nye køkken på endevæggen. Men det er altså at foretrække . Det andet hus vi købte havde lavet det med glasuld og jeg siger dig der var rotter i udhuset. Det var simpelthen så ulækkert. Vi fik hurtigt bugt med dem , men der er ingen grung til at invitere dem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 18:26

Altså du kan saktens lave et sku eller lign med rockwool eller glasuld hvis det er lavet ordentligt uden mus og rotter kan trænge ind Og det Der Polystoren noget det er det der er enormt dyrt

Godkendelse af svar
Fra : aaaaa

Dato : 20-03-08 18:55

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 19:05

Takker og bukker

God påske

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 23-03-08 22:44

Hvorfor vil du isolere et uopvarmet skur? Det bliver det ikke varmere af.