/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stavekontrol virker ikke i OE
Fra : maxhankat
Vist : 2103 gange
50 point
Dato : 19-03-08 10:36

I mit Outlook Express program virker stavekontrollen pludselig ikke fra den ene dag til den anden.

Jeg kører med Win XP / Sp2 og har OE fra Officepakke 2000.
Jeg har forsøgt at køre min Office-Cd med Repair, men det ændrer intet.

Når jeg klikker på ikonet til stavekontrol , vises en meddelelse, der siger: "Der opstod en fejl under stavekontrollen".
Jeg ved godt, den ikke er så pokkers nødvendig, hvis man bare staver ordentligt, men jeg synes det er underligt, at der kan ske sådan en ændring i OE.

Jeg har søgt i Indstillinger i Funktioner i OE, men der ser alt normalt ud, og der er flueben ved de rigtige ting.

Nogen forslag?

joan (maxhankat)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-08 11:01

oe er afhængig af office, Word, Excel eller Powerpoint - så umiddelbart vil jeg anbefale dig at afinstallere det program du bruger til stavekontrollen og geninstallere det så fejlen rettes

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-03-08 11:02

funktioner - indstillinger - fanebladet stavekontrol - Vinge i foretag stavekontrol

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

http://www.eksperten.dk/spm/323585

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-03-08 11:52

mirit: det må jo så betyde, at jeg afinstallerer office 2000 i Tilføj/fjern og så kører Cd'en - ikk'?

axelbjarne: 1)
Citat
funktioner - indstillinger - fanebladet stavekontrol - Vinge i foretag stavekontrol
Dette er i orden!
2) sfc /scannow viste intet forkert.

mvh
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-08 12:59

Citat
mirit: det må jo så betyde, at jeg afinstallerer office 2000 i Tilføj/fjern og så kører Cd'en - ikk'?
jo lige akkurat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-03-08 13:18

Tak for svar mirit.

Det vil jeg forsøge og håber, min CD ikke er for ridset - vender tilbage hertil og beretter.

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-08 16:12

mirit:
Jeg har ikke fjernet Microsoft Office 2000 i Tilføj/fjern endnu, fordi jeg er noget nervøs for, om min Cd-rom med Office 2000 er i orden.
Er der en måde, jeg kan "gemme" det nuværende Office 2000 på, hvis det ikke lykkes at geninstallere det fra Cd-rommen?
Jeg har nu forsøgt noget - andet nemlig følgende:

I Tilføj/fjern har jeg markeret Office og valgt "Skift" og "tilføj eller fjern" og derpå fundet Office værktøjer > korrektionsværktøj og stavekontrol. Jeg havde Cd-rommeN i og valgte så:
"opdater nu". Skiven kørte godt nok og sluttede med at sige at Office var geninstalleret, men jeg mangler stadig stavekontrollen i OE. Så det har ikke ændret en dyt.

Mvh

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-08 16:53

hmmm - ikke mig der så kommer med løsningen - det plejer faktisk at være det og hjælpe - men håber andre kan komme med bedre forslag. Har faktisk aldrig lagt mærke til der er stavekontrol i oe

kan du komme til at køre en repair af oe ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-08 16:56

hent denne fil:
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express

Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet

Klik på Start i den lille programboks der kommer frem

Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler i OE med de nye - når det er overstået genstarter du maskinen igen

ps du mister intet ved at gøre det - men det er da et forsøg værd

ps ps at stavkontrollen er nedtonet indikerer tillige at du ikke har fået importeret fra word eller lign

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-08 18:03

okey mirit, det går jeg i gang med.

mvh

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-08 19:24

Tak for svaret miritdk.

Men desværre funker stavekontrol stadig ikke i OE. Så nu må jeg bare til at stave rigtig selv.

Den funker fint nok i Word.

Men pyt, det er jo ingen fatal fejl, så jeg må klare mig uden og være glad for, det ikke er nogen alvorligere mangel.

For god ordens skyld vil jeg lige oplyse om, at den tilsyneladende forsvandt efter brug af en omgang med Registry Booster.

God påske.

mvh
joan (maxhankat)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-08 19:35

arghh da også - kunne du ikke have forhøjet point lidt så spørgsmålet kom frem i de første 25 - der MÅ være nogen der ved mere om det - men tak

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-03-08 11:14

mirit.

Ja, jeg kunne da godt have lagt flere points ind, men jeg er så nærig med mine points, som jeg ikke har så mange af, og du har bare sååååå mange.

Nå, men nu er problemet for øvrigt løst og i orden med den stavekontrol

FØLGENDE:
i Publisher gjorde jeg flere forsøg i Funktioner/Indstillinger, men intet hjalp den vej.

I min kvide åbnede jeg forsøgsvis Hjælp og valgte:

"Find og ret fejl" > "Slet brugerdefinerede indstillinger og gendan standardindstillinger"

i næste rude klikkede på jeg på "Ignorer"

Så vistes "Microsoft Professionel Edition 2003" og meddelte:
"Vent mens Windows konfigurer til Microsoft Edition 2003."

Så arbejdede den et stykke tid, og sluttede med:
"Installation af Office Professionel 2003 er fuldført!"
Nu virker stavekontrollen i Publisher / Word / OE

Mvh
joan (maxhankat)

P.S.
Jeg læste senere i Spywarefri:

Citat
Man kan i alle Office programmer under Hjælp > Find og Ret Fejl – rette rigtig mange ”skavanker” som er kommet under brugen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 11:19

Citat
Ja, jeg kunne da godt have lagt flere points ind, men jeg er så nærig med mine points, som jeg ikke har så mange af, og du har bare sååååå mange.
<--- de kan jo for hulan ikke bruges til en disse

hvor godt du vendte tilbage med en forklaring den kan komme til nytte

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 24-03-08 12:32

Ja, jeg håber da også den er til gavn for andre i en ligende situation.

Lad mig lige tilføje, at jeg oplyste noget forkert 20.03.08 kl. 19.24 hvor jeg skrev, at det funkede fint i Word. Det gjorde det faktisk slet ikke. Så jeg undskylder den dumme oplysning.

Men nu virker stavekontrollen i alle Office programmerne.

Kommentar
Fra : miritdk