/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvor kan jeg købe?????
Fra : the1best
Vist : 1536 gange
300 point
Dato : 19-03-08 10:25

Min kære søster ønsker sig et litermål der viser havregryn
Jeg ved det findes med mel - sukker - vand, men havregryn

De nærmeste storbyer er Køge eller Faxe, så gerne et sted mellem dem.

the1best

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-03-08 10:29

Mener du kilo?

Liter er da det samme om det er havregryn sukker eller mælk

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-03-08 10:30

valde, ja det må være i kilo/gram hun mener

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 19-03-08 10:49

Man kan få et målebæger som f.eks viser både ml. og gram alt efter hvilket produkt det er. jeg har et som viser 500 ml. mælk/vand, gram for sukker, mel, og ris... men jeg tvivler på at man kan få til havregryn - har det samme problem når jeg skal bruge kokos i kagerne - der må jeg veje på en vægt.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 19-03-08 10:56

Jeg fik engang sådan et litermål fra vores lokale elværk. Det var i forbindelse med kursus om elforbrug. Der var angivet i cl,cl og liter på en side og sukker, mel og gryn på den anden side.
Prøv om dit lokale elværk har nogle.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-03-08 11:00

Hvis du ikke kan finde målekanden, så kan jeg fortælle, at 30 g havregryn = 1 dl
http://www.acthon.dk/mogens/opskrifter/maal/ingredienser.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-08 11:01

Sådan en kande har jeg

En meget billig rød 1 liters plasticfidus, købt i en Superbest el.lign supermarked

http://peecee.dk/upload/view/104468

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-08 11:03

men til hjælp:

På billedet i mit link kan du se skalaen...den til højre for havregrynmålet er deciliter

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-03-08 11:13

dova......ved du om man stadig kan få den?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-08 11:23

Det har jeg altså ikke lige været opmærksom på

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-03-08 11:33

Det er også den mulighed, selv at veje havregryn (efter ønske og mængde), hælde dette op i sit litermål (helst et gennemsigtigt litermål) og på dette afmærke mængden + vægt i skrift, naturligvis med vandfast pen. En cd-pen er f.eks. alle tiders til dette formål.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 11:39

Ud fra Dovas kande kan du jo så se at kanden fuld = 1 liter vædske svarer til 500 gram havregryn hvis det er et mål du skal bruge her og nu Jeg mener at have set det i Næstved storcenters isenkram og det er jo ikke så langt fra Faxe

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-03-08 11:50
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-03-08 12:12

Vi har også sådan en kande i klar plastik. Min kone siger hun har købt den i brugsen - for ca 30 år siden

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-03-08 12:20

nu er det min søster der ønsker sig sådan en kande med mål og derfor kan jeg ikke bruge de links til vægt og mål......

HUN VIL HA DEN KANDE og jeg vil også godt give hende den, men hvor kan jeg købe den?????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-08 12:34
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-03-08 14:52

Jeg har fået at vide at den er her i mellem alle de hjælpemidler på denne database, der er også angivet forhandlere.
Der er i hvertfald noget de kalder for en universal målekande.

http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=1503

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 19-03-08 15:44

hej!
hvor universelt kan det være : 1 dl. havregryn vejer 35gr.
mvh. la.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 300 point
Dato : 19-03-08 15:53

Hvis du vil handle på nettet, kan du købe det her, koster kr 100,-

Flot måleglas 16,5 cm. høj.
Beskrivelse:
Måleglas i en svag grøn farve. Mål på mel, ris, sukker, havregryn og litermål op til 1/4 l.

http://www.sikken1ting.dk/product.asp?product=525&sub=0&page=2

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 24-03-08 16:19

Tak for svaret HelleBirgitte. Det var lige sådan en jeg har ledt efter og nu bliver min søster glad.

the1best

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-03-08 16:26

Selv tak, jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe