/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVB-T
Fra : kj
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 19-03-08 10:16

Vil det med en DVB-T modtager være muligt at tilslutte en analog satelimodtager i det ene scart-stik

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 19-03-08 13:26

ja, det ville det, for en satallitmodtager som f.eks. Nokia har plads til to scarnstiks, så det ville være mulligt...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 13:29

Jeg ved det ikke med sikkerhed men hvis du lige skrev specifikt hvilken model det er så kan du nok bedre få et svar Da der er en masse forskellige modeller der kan forskelligt

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-03-08 13:42

Jeg tænker på en Denver DVB-T 11

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 13:52
Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-03-08 15:02

Sunowich
Jeg Skrev DVBT-11, ikke 1, jeg har set hjemmesiden, og den har 2 scartstik.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-03-08 15:03

Tiilægsspørgsmål? Vil det være muligt både med satelitmodtageren og en HD optager

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-03-08 13:52

Jeg har en Denver DVBT-13, som jeg tror er ret så indentisk med 11'eren.
Der er to Scart stik på, hvor den ene er indgang for "VCR" og den anden er udgang til "TV", som det står angivet oven for stikkene.

Hvis din satelitmodtager skal sende signalet til dit TV via scartstikket, kan du køre ind over VCR indgangen. Hvis du modtager satelitsignalet via coaxkabel i et UHF signal, skal den ind over antenneindgangen. - Men de fleste satelitmodtagere benytter Scartstik. Det gør de fordi der går alt for meget signal tabt, når det skal omsættes til et nyt HF signal.

Skal du have flere enheder koblet på indgangen, kan du sætte en omskifterboks, så du kan vælge den enhed der skal benyttes. - Jeg kan ikke råde dig til, at spare ved at købe de fordelerbokse uden omskifter, da de tilsluttede apperater kan forstyre hinanden, hvilket vil gå ud over billedkvaliteten.

HD-optageren skal sættes til TV-udgangen, hvis du skal optage fra DVBT-11, der er sikkert 2 scart på denne optager så det er bare at køre videre fra dens anden scart, videre til TV.