/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Winfast a7600 gt tdh
Fra : Jonassen
Vist : 332 gange
200 point
Dato : 18-03-08 16:34

Jeg har forsøgt at installere et a7600 gt tdh grafikkort i min gamle computer (p4c800-e deluxe).

Jeg har checket manualen til både bundkort og grafikkort og de bør være i stand til at køre sammen.

Når jeg starter computeren op - eller forsøger på det - så får jeg fejlmeldingen "vga test failed". Skærmen forholder sig slukket og min computer begynder at genstarte i een uendlighed.

AGP-porten fungerer fint med et andet grafikkort - og giver en normal opstart (med et gammelt Matrox-kort).

Jeg har checket BIOS - PSU'en levere strøm nok (550w 12v 18a).

Umiddelbart er det kortet der ikke fungere - eller er der noget jeg har overset?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-03-08 17:13

Det er vel ikke fordi der skal et ekstra strømstik monteres på kortet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-03-08 17:14

Ellers lyder det da som et defekt kort. Prøv evt hvis du har mulighed for det at afprøve det i en anden pc

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 18-03-08 17:37

Der skal indsættes et stk molex i enden - hvilket er gjort.

Jeg har desværre ikke mulighed for at afprøve kortet i en anden maskine.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-03-08 17:34

Hvad med bios, det er vel ikke sådan at den står til onboard grafik