/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Særbehandling.
Fra : Mosebaek
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 18-03-08 08:36

Var der nogen her i firmaet,der så station 2,i aftes.Jeg tænker specielt på indslaget med ham færdselsbetjenten,der kørte bagefter en taxa.Konsekvent overskred han stoplinien i 3-4 lyskryds og rullede frem i fodgængerfeltet.Det var også galt med hastigheden.Betjenten sagde selv til kamera`et
at vedkommende stod til en betinget frakendelse af kørekortet.Da han så blev stoppet og betjenten så at det var en af de "brogede",fik tonen lige pludselig en anden lyd.Nu var han "meget god af sig".
Det kunne ordnes med en lille påtale.Mon jeg havde sluppet lige så let,hvis jeg havde siddet i den hyrevogn.
Jeg synes desværre det bekræfter,en nagende mistanke jeg har fået.Om at politiet helst ikke griber ind,når det er andet etnisk,der er tale om.Er vi virkelig derhenne,hvor politiet er bange for dem og dermed giver dem positiv særbehandling.Jeg synes det var en skit "reklame" for politiet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-03-08 08:41

JA, det har jeg sagt i mange år. Politiet, dommere og folketinget er bange for dem.
Hvis de ikke får deres vilje, sker der jo noget. Jo politiet er bange for dem. De får deres vilje alle steder. I skolerne bliver der indrettet specialle baderum bare for at tage et eksempel. De får love og regler ændret her i landet så de passer til dem.
FY for helvede. De siger de er flygtet og så må de da indordne sig efter vores regler.
Det´bliver forhåbentlig ikke i min tid, de får magten her i Danmark.

hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-08 08:54

Totalt enig med hawaii7

Citat
.Er vi virkelig derhenne

Ja....der har vi været længe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-03-08 09:20

Citat
Om at politiet helst ikke griber ind,når det er andet etnisk,der er tale om

Det er lige så meget mediernes skyld. Så snart de kan tvære en betjent ud på en forside, så gør de det, mens de påberåber sig at være samfundets vagthunde.

Sååååå, ja man kan godt sige at etaten er "bange" for dem, men det farligste kommer altså fra vores egne medier.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-03-08 09:32

Tja...

Jeg kunne fortælle andre eksempler som jeg personligt kender til, men vi kender jo alle historierne.

Jeg mener jo bare, at hvis man flygter til et land så langt væk fra sit eget, og så langt væk rent kulturelt, så må man jo have et ønske om forandringer.
Ellers burde man jo have valgt et land tættere på, der passede bedre.

Jeg gad nok vide, hvad der ville ske, hvis jeg rejste derned, og kaldte mig for flygtning, og derpå fortsatte mit danske demokratiske liv med ytringsfrihed.

Jeg ville tage til stranden - ligge topløs.
Jeg ville måske gå i en af deres moskeer (man skal jo sætte sig lidt ind i den nye verden man er kommet til)
Jeg ville skrive læserbreve i avisen om halal-slagtet kød (som vi jo ved bliver serveret for danske børn i visse vuggestuer og børnehaver fordi der sidder et par muslimer)
Jeg ville gå i lårkort nederdel og top ned gennem gaderne, og......
Tja hvor længe mon der gik, før jeg blev overfaldet, arresteret, forsvandt eller hvad de nu foretager sig.

Nogle muslimske kvinder her får fx en lav bistandshjælp, fordi det ikke er deres kultur at arbejde!!! Men en dansk kvinde, der praktisk taget aldrig har været på arbejdsmarkedet og er på bistandshjælp, hun skal aktiveres og hvad ved jeg, selv om hun måske ikke har råd til børnepasning. Men hun får jo heller ikke ekstra pædagogisk tilskud.

Bare lige lidt strøtanker...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-08 09:33

Ja,nu ser det ud til at selv hr. Søvndal så småt har fået øje på problematikken.Men jeg tror desværre vi skal "klemmes" meget mere,før vores politikere tør indrømme at de har taget gruelig fejl
og brugt strudsens løsning på problemet.Fakta er at vi er i lige så store vanskeligheder,som i 1940.
Måske endda værre.Dengang kunne folk ret hurtig se at nazismen var noget kunstigt oppustet noget.
Der på forhånd var dømt til undergang.Her i nutiden er der lige som ingen lyspunkter.Bl.a. fordi at vi er alt alt for valne her i vesteuropa.Og dermed undergraver de os lige så stille.
Som en sagde den anden dag:"Vi skal jo være her allesammen".Jo,tak:Hvor længe mon vi får lov at være her?

Nåmen,jeg må igang med skyggelisterne,men kigger ind igen senere på dagen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-03-08 10:14

Men det er bare sp sørgeligt, at det går ud over alle.

Det er trods alt nogle af dem, der virkelig indordner sig under forholdene her i landet. Nogen, der arbejder og forsørger sig selv, og som der absolut ikke er problemer med.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-03-08 11:27

jeb3

Der er nogle som kaldes kvoteflygtninge. De bestemmer ikke selv hvor de vil hen. Desuden har vi forpligtet os til, gennem internationale aftaler, at aftage et vist kvantum flygtninge om året. Og så synes jeg efterhånden at historierne med separate baderum, topløs på deres strande, halalslagtet kød i børnehaverne osv osv er så gamle og slidte at det er triviallæsning, når kun disse ting kan fremføres.

Vi har alle hørt om det, vi har alle set det i TV, vi har alle hørt det i radioen, vi har alle læst det i tabloidsprøjterne. Der kan ikke vrides mere ud af dette. DF har i genne årene fra 2001 haft succes med at nedskære flygtningetilstrømningen ganske betydeligt, uden at tage før nævnte muslimske krav til indtægt. Vi ville osse se lidt tåbelige ud i verdenspressen, hvis DK der fik en forside hvor i der stod at DK nu nægter at servere halalkød i børnehaverne osv osv

Så ville en berømt, men nu afdød danskers ord, om at danskerne er et lykkeligt folk, da de kun skal vælge mellem Hof eller Tuborg, passe på en prik.

Jeg kan ikke forestille mig, at nogen her tror, at DK som et civiliseret samfund med et anseligt BNP, medlem af EU, Nato, FN, kan holde sig fuldkommen fri for flygtninge. Selvfølgelig kan vi ikke det.

og nu gad jeg pludselig ikke at skrive mere LOOL

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-03-08 14:17

Ja - vi har jo før set, at politiet ikke blot er den udøvende magt, men også den dømmende magt. I st2. kunne man blot konstater, at én ikke fik konsekvenser af sine handlinger. Jeg kan godt forestille mig, at den pgl. chauffør både før og nu efter fortsætter med sin form for kørsel.

Jeg fik i 1993 en fartbøde (min eneste bøde nogen sinde). Jeg blev målt til 111 km på en lige strækning over 485 m, ud på en bred landevej uden modkørende, da jeg overhalede fem biler der kørte ca. 60 km/h. hvor der var 80 km.

Fint nok, jeg kørte for stærkt, men det kan godt røre ved min retsfølelse, at en betjent vurdere det er OK at køre for stærkt fra 50 til 82 km i byen!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 14:22

LOOOL Jeg har en hængende for at køre 137, hvor 130 var tilladt!

Få dig et klistermærke til forruden (en eller anden politiforening). Så daler antallet af bøder. (også godt for retsfølelsen).

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-08 15:16

Citat
Og så synes jeg efterhånden at historierne med separate baderum, topløs på deres strande, halalslagtet kød i børnehaverne osv osv er så gamle og slidte at det er triviallæsning, når kun disse ting kan fremføres.

Vi har alle hørt om det, vi har alle set det i TV, vi har alle hørt det i radioen, vi har alle læst det i tabloidsprøjterne. Der kan ikke vrides mere ud af dette.

Jo, gu ka' der så....så længe der stadig er danskere der ikke tror på, at det er dagligdagens virkelighed.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 15:35

Virker et medlemsskab af Politihjemmeværnet + klistermærke ????

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-03-08 16:56

Tænker rigtig tit på Glistrup. Han fik jo ret.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-08 17:00

Citat
Jo, gu ka' der så....så længe der stadig er danskere der ikke tror på, at det er dagligdagens virkelighed.

Helt enig! Men Klumme har åbenbart samme holdning,som mange af vores politikere:Vi lukker øjnerne.Så forsvinder problemet,nok af sig selv.Og det er i virkligheden denne løsning der er farlig.
Men denne nemme taktik har desværre været brugt,mange gange tilbage i historien.
Men bare rolig.Danskerne skal nok vågne op til dåd............... når løbet er kørt.
(Det er den jo,for så vidt allerede).

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-08 17:43

Egentlig imponerende at sådan en ka'l, der kører åbenlyst meget råddent, får lov til at slippe?!?!?!?? De har sgu ikke samme afslappede holdning til andre der også lever af kørekortet. Her tænkes på etniske danskere, montører osv osv. Pis lidt ved siden af, og de klipper.

Men okay, vi må til at tage lidt højfjeldssol. Tillægge os mellemøstlig accent. Få "ali-fælge" på bilen osv

PS Hvem skal man iøvrigt stemme på, hvis man ren politisk kunne tænke sig noget kunne trænge til opstramning??!?!?!?!?!?!?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-03-08 17:47

Citat
PS Hvem skal man iøvrigt stemme på, hvis man ren politisk kunne tænke sig noget kunne trænge til opstramning??!?!?!?!?!?!?

Tror vi skal have Pia som integrationsminister

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-03-08 18:33

Nej nej nej Moesbæk og Dova. I burde kende mig godt nok til at vide, at jeg ikke har en skid til overs for det rakkerpak, som forpester luften i DK. Men jeg er osse realistisk. Deflygtninge vi ikke kan undslå os, lad os tage dem ind og behandle dem ok, og lad os finde på noget nyt i stedet for de gamle historier om separate baderum, topløs på deres strande, halalslagtet kød i børnehaverne osv osv.

Det er efterhånden det eneste skyts som en lille forstadshusmor, som formentlig kun har set en neger i TV, kan komme i tanke om og ærlig talt....det er udvandet.

Det jeg ser på er, hvordan vi bedst slipper af med alle de flygtninge, som vi på nogen måde kan slippe af med uden at overtræde de aftaler vi har indgået. Så enkelt er det, og i den forbindelse skal 24 års reglen have ros. Et godt påfund, som opererer i et andet niveau end flosklerne fra fru husmoder Nielsen fra den lille søvnige forstadsby.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:02

Arhhhh Klojs. Problemet er vel hvem der kan stille med en justistminister med røv i bukserne (fordi de er stor er den ikke nødvendigvis en god røv!)!!!

Ligeledes skal vi vel væk fra alt det der lal hvor strømerne render i rundkreds og sidder og hamrer rapporter med tofingersystem. Med andre ord skal politikorpset lidt under lup. Der skal klippes en negl her og der. Og nogen må æde lidt af det græs de selv har pisset på. Rigspolitiet kunne så praktisk få lov at leve op til hvad de selv sige: "Fotovogne skal kun bruges på farlige steder". Derforuden kunne man med færdselsloven in mente forsøge sig med lidt forskellige kampagner: Mobilsnak. Venstrekørsel. Lygtesvin osv osv. Istedet for vedholdende at bilde sig selv ind der kun er to problemer i dansk trafik: Spritkørsel og hastighedsoverskridelser.

Ikke at sidstnævnte er iorden. Men måske lidt iøjenfaldende at det andet er "gratis"!

Åbenbart kan man lige nu være et trafiksvin og køre sindsygt for stærkt. bare man er af anden etnisk herkomst. Vorherrebevareos..........

->Nej Klumme. Jeg tror nu også jeg kender din holdning til Ali'erne.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-08 20:58

Tak for svaret 3773.Vi må nok slutte her.Videre debat fører nok ikke til de store ændringer.
Vi har åbenbart de politikere,vi fortjener.Heldigvis er nogle af skandalens grundlæggere såsom
Birte Weiss og Mimi Jacopsen,uden politisk indflydelse nu om stunder.Og meget Symptomatisk,hører vi ikke et kuk fra dem længere.Håber det er gået op for dem,hvad de fik startet.

Citat
Men okay, vi må til at tage lidt højfjeldssol. Tillægge os mellemøstlig accent.

Jeg har tænkt på det samme.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-03-08 21:12

Synes da lige jeg ville korrigere den kære Klumme...

Citat
Det er efterhånden det eneste skyts som en lille forstadshusmor, som formentlig kun har set en neger i TV, kan komme i tanke om og ærlig talt....det er udvandet.

hmmmm.... Nu var mine børns far godt nok fra Sydamerika, hvad der ret tydeligt kunne ses...

Og en lille forstadshusmor kan jeg næppe kaldes.
Jeg bor midt i byen, har 2 uddannelser, ´så...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 21:13

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-03-08 22:05

jeb3

Så er det jo endnu mere uforståeligt, at du ikke nuancerer din berettigede antipati bedre

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-03-08 22:17

Nuancerer???

Nu er overskriften jo særbehandling.... Vil du høre flere eksempler på det???

SÅ kan jeg da fortælle dig nogle jeg har haft meget tæt på livet.
Men særbehandling er sgu svært at nuancere.

Dem der kommer herop må leve efter vores regler. Er det flygtninge, må de jo rejse til et andet land, der ligner deres eget noget mere.

Vælger de selv at komme her, må de indordne sig. og fx IKKE snede deres "fodanskede" børn hjem til genopdragelse.