/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yamaha xv1100 Yamaha xvs1100
Fra : O.B
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 18-03-08 01:00

Hvad er forskæl på de to mcer? Jeg kan godt se den ene er høj den anden er lav,man hvad
ellers.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 18-03-08 07:45

Jeg har for mange år siden haft en XV 1000 som også havde betegnelsen TR1.
Jeg tror at det var forløberen for Viragoen, men noget mere "højbenet" Blev betegnet som en cruiser, men var nok mere en touring maskine.

Jeg tror, at S bare er en betegnelse for den mere tilbagelænde model af samme mc. Motoren på S modellen havde nok et bedre bundtræk - eller også var det omvendt.

Accepteret svar
Fra : strits

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-08 09:38

Hej

Begge modeller er cruisere. XVS1100 er noget bredere, både tank, hjul og skærme.

XV1100 er en model, som også hedder Virago. Den udgik i denne størrelse i 1999. (Har selv denne model)

http://www.bikepics.com/yamaha/xv1100/

XVS1100 er en afløser for Viragoen.

http://www.dynobike.com/gallery/bikes/Yamaha%20XVS1100.htm

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 18-03-08 12:01

Fantastisk - god forklaring og gode billeder. Disse nye modeller nærmer sig mere og mere de "rigtige" Harley look. En blandt mange wanner be's.

Godkendelse af svar
Fra : O.B

Dato : 02-05-08 15:21

Tak for svaret strits.