/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilen er helt død - hjælp
Fra : kipumi
Vist : 2232 gange
100 point
Dato : 17-03-08 23:14

Ford Escort 1994. For noget tid siden virkede visse elektriske ting ikke, og sikringsboksen blev udskiftet med en ny. I går ville den ikke starte - den er helt død, der er ikke en eneste lille lyd, når jeg drejer nøglen. Jeg har købt et spinternyt batteri i dag og sat i, og den er stadigvæk helt død. Får den strøm fra en anden bil, kan det godt starte. Jeg håber, der sidder nogle med de vise sten, da jeg skal bruge bilen i Påskeferien.... Allerede nu er der krise i familien

 
 
Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:18

Hvis du får strøm fra en anden bil vil den godt starte hvor sætter du da ledningerne på polerne på batteriet???

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:19

øh... hvad mener du ? Jeg er lidt dum med hensyn til biler !!!!


Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:22

Når du får strøm fra en anden. Hvor sætter i så ledningerne henne ?? På polerne på den nye akkumulator

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:23

Nyt batteri i idag skriver du er det ladet op ???

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:24

Ledningerne sættes på polerne på batteriet

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:24

Ja, det er tjekket, før det blev sat i og er fuldt opladet


Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:33

kan godt være at det her lyder som et dumt spørgsmål, men har du vendt batteriet rigtigt?

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 17-03-08 23:35

Sune, jeg vil tro forbindelsen ikke er rigtig god fra det nye batteri, eller så er det IKKE ladet ordentlig op.

Kipumi:
Hiv lidt i ledningerne, og drej dem lidt på batteripolerne, så skal den gå i gang, det er
forbindelserne til det nye batteri, der ikke har ordentlig fat, Amen.
Hilsen Keldd


Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:35

Ja, det sidder 100% rigtigt... og spørg endelig... så vil jeg forsøge at svare .. så godt jeg kan.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:36

Så må der jo være noget galt mellem batteripol og kabelsko hvis du kan starte fra andet batteri med ledninger Ellers er der ikke strøm på den akkumulator

Kommentar
Fra : Smokei


Dato : 17-03-08 23:37

Har haft det samme problem. Fik udskiftet tændrør og tændkabler.


Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:37

Der er ikke så meget mere at spørge om Hvis den kan starte fra andet batteri er dit elektriske system jo i orden

Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:38

ja, tjek for brist i selve den "dims" (på menneskesprog) der sidder ned over polen på batteriet.. havde det samme problem med min bil, den afladede godt nok bare batteriet vildt hurtigt..

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:38

Altså det har intet med tændkabler eller tændrør at gører her

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:39

Dimsen hedder polsko


Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:40

det kan jo af gode grunde ikke have noget med tændrør og kabler at gøre, da han sagtens kan starte den med en anden bil, hvor han sætter startkablerne på batteriet

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:41

Polskoene er også helt nye

Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:43

av min arm.. det må være en magisk bil du har.. det lyder helt usansynligt i mine øre, hvis du har strøm på batteriet

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:43

Når jeg sætter tænding til, er der strøm på bilen, dvs blæser, lys osv. men når jeg aktiverer starteren, sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:46

du har også prøvet med en anden bil imens du har haft det nye batteri i, ikk? Og hvis ikke, skiftede du så polskoene samtidigt?

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:47

Så er det ikke nok ampere til at aktiverer dtarteren .Det kan du se ved at kigge på lyset som skal være tændt når du prøver at dreje nøglen går lyset ned er det akkumulatoren der er i udu

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:47

Det var på det gamle batteri, jeg fik starthjælp ( i går) - i dag er batteriet og polskoene skiftet, og jeg har ikke prøvet at få hjælp til start.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:48

starteren sku der stå

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:49

SÅ ER PROBLEMET I POLSKO ELLER BATTERI

Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:50

præcis.. jeg læner mig op ad sunowich.. det er helt sikkert en af de ting så..

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 17-03-08 23:51

Der er 60 amp. på batteriet og lyset går ikke ned i styrke, ...

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 17-03-08 23:55

Hmmm lyder utroligt at det skulle være din starter der ikke kan starte på din "nye " strøm men gerne på noget gammelt

Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 17-03-08 23:55

så må jeg melde pas.. gå til mekanikeren.. sorry..

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-08 23:56

Duede din starter hvergang du drejede nøglen før ???

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 18-03-08 00:01

ja - det gjorde den, ingen startproblemer ... men må i morgen kigge på kabler og sko - jeg går ud fra, at sikringsboksen ikke kan sidde "forkert" - ?

Godkendelse af svar
Fra : kipumi


Dato : 18-03-08 00:10

Tak for svaret Sunowich.
Jeg vil nu sove på det, og kigge på batteri og polsko i morgen, se om det sidder, som det skal. Jeg skal desværre hver gang have fat i en, der kan hjælpe mig, jeg håber, det løse sig i morgen... Tak for gode forslag og hjælp. God Påske til alle...

Kommentar
Fra : DennisLaursen


Dato : 18-03-08 00:11

tak i lige måde håber det virker..

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 18-03-08 00:17

Takker og bukker du kan bare spørge i min private mail i morgen hvis du ikke har lyst til at levere flere poient igen i et nyt spørgsmål

Sov godt

Kommentar
Fra : Klojs


Dato : 18-03-08 01:07

Vi havde samme problem med en bil engang. Intet skete når man drejede nøglen, men bilen kunne godt startes med hjælp fra startkabler og anden bil, eller hvis man skubbede bilen igang.

Det viste sig at være starteren der var gået. En dyr fornøjelse der bedre kunne betale sig at skrotte bilen.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 18-03-08 07:42

Hej kipumi!
Lige et par "tips" herfra,selvom de nok ikke kan bruges i dit tilfælde.Fordi bilen kan startes fra et andet batteri.Jeg har prøvet to gange med en Opel Ascona,hvor bilen bare var stendød.Først var det den tykke kabel fra batteriet,der går ned til start-relæet`(der sidder på selve starteren) der var knækket.Og så kan ti vilde heste ikke få bilen igang.Anden gang en ledning der var monteret på viskermotoren. (Vinduesvisker)Ja,det lyder løjerligt,men da denne blev renset for ir,startede bilen første gang jeg rørte nøglen.Bare en par erfaringer,som du desværre nok ikke kan bruge.
Men det er tit stel-forbindelser,det er galt med.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 18-03-08 09:13

Det er en drilagtig fejl, som åbentbart ikke kan løses pr.mail.
Men os der har deltaget i tråden her, vil da meget gerne høre hvad
du finder af løsning.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 18-03-08 12:58

I dag prøvede en nabo med en starter - helt uden resultat. Så kom Dansk Autohjælp og skulle slæbe den på værksted. Han rodede med en masse, men besluttede sig så for at prøve, at skubbe den i gang, den startede indenfor 1 meter !! - og blev kørt på værksted. Mekanikeren prøvede så efterfølgende at starte den, men der var den også helt død. I skal nok få nyt at høre, når jeg ved noget mere. Tak til jer alle.

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 18-03-08 16:58

Den er jeg spændt på at høre slutningen på, den historie her.
Lad mig komme med et gæt:
Minusledningen er enten ved at tære over, eller sidder ikke ordentlig fast, når den så får strøm, med godt med ampere på, kan den måske etablere forbindelsen, ved at springe til stelforbindelsen,
og motoren starter.

Lad os nu få den løsning, en kvalificeret mekaniker finder frem til, jeg kan virkelig godt forstå,
hvis du har fået hovedpine af den historie kipumi.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 18-03-08 17:03

Og forresten tillykke med de 4 år på Kandu,
i dag
kipumi

Så kører bilen da snart igen



Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 18-03-08 23:18

Hej Keldd
Tak for "til lykke" - ja, havde jeg så også bare lidt held med den gamle spand (og det er ikke min mand jeg mener )
Mekanikeren ringede i dag, han kunne ikke lige finde fejlen, men fortsætter i morgen med at måle bilen igennem. Jeg havde jo håbet, at den blev klar til påsken, men er nu megt i tvivl. Øv... - men jeg vender grusomt tilbage med nyt om spanden


Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 18-03-08 23:47

Du skulle prøve med et buskort, de benzinpriser er da lidt af en oplevelse
efterhånden, men bli' hjemme i påsken, det bliver snestorm alligevel siger de.
herfra........Keldd.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 19-03-08 10:11

Har oplevet en Escort der startede villigt med kold motor, men efter fem kilometer kunne starteren knapt dreje rundt. Fuldt opladet batteri, men alligevel ville den kun starte med hjælpebatteri eller et tov. Ekstra stelforbindelse blev monteret - uden virkning.
Fejlen lå i en hjemmelavet startspærre med alt for tynde ledninger. Ud med den, og nyt bundstykke i tændingslåsen med kablerne ført til sikringsboksen. Problem løst.
Den var drilsk. To gange holdt jeg i synshallen med en "død" bil.

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 19-03-08 21:48


Kl. 15.00 ringede mekanikeren endelig. Han havde måttet tilkalde en elektromekaniker, de havde så taget sikringsboksen ud, eller vippet den ud eller sådan noget, og så kunne de se, at der var en "lus" eller 2 - der sad forkert ? . Det rettede de, og så kunne bilen starte. Jeg er sådan bare helt uvidende om, hvad der sker. Bilen kunne jo ikke starte, og fik udskiftet sikringsboksen... og hvordan har den overhovedet kunne starte, når "lusene" sad forkert. Nå, det nytter jo ikke at spekulerer frem og tilbage, jeg har hentet bilen kl. 16.00 - den starter og kører fint, alt virker. I er spændte på at høre, hvad der er i vejen, men egentlig får I da ikke noget ordentligt svar... vel? I al fald er jeg lige så dum, som jeg hele tiden har været med hensyn til biler. Tak til jer alle for gode råd, omsorg og smilies. Og ja, jeg må hellere investerer i et buskort Keldd- det bliver man vel heller ikke så nemt uvenner over? - Jeg håber der går rigtig lang tid før I ser mig på KANDU igen - under emnet biler GOD PÅSKE

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-03-08 00:22

Hmmm det lyder sku mærkeligt at en lus skulle kunne virke hvis startkabler og ikke hvis egen akkumulator .Meget meget mystisk. Gad vide om det er en slags forbindelses lus der vandrer lidt rundt

Mvh Og God Påske SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-03-08 00:23

Takker og Bukker

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 20-03-08 09:01

kipumi:
Nu må du ikke forveksle dumhed med uvidenhed, det der var i vejen med din bil ,
står vi alle noget uforstående overfor, men der var nok et par stykker af os, der morderligt godt kunne tænke sig at kigge lidt på den.
Men kør nu forsigtigt, nu når snèen daler og det er 8graders frost.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 20-03-08 18:45

Hej kipumi.Det beviser jo den gamle påstand,at der er mere mellem himmel og jord............
f.eks. gamle biler.
De kan være mystiske.


V.H.Mosebaek.



Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 20-03-08 22:46

Har kørt i bilen i dag, men den lampe, der viser at "bremsen hænger" lyser, - og bremsen hænger ikke. Så den er altså ikke helt i orden endnu. Men køre kan den da. Jeg må have fat i mekanikeren, når det bliver hverdag igen, måske har han byttet om på nogle ledninger eller på nogle LUS

Kommentar
Fra : kipumi


Dato : 20-03-08 22:48

Det er åbenbart ikke kun bilen, der giver problemer, ser lige at det foto, jeg har PRØVET at sætte ind af min hund, er blevet en prik
Om igen..

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 21-03-08 09:46

kipumi:
Størrelsen på billedet skal være 60x75pixels,
og det må højst fylde 5kb.
Forveksl ikke de 2 ting.
Lav billedet først (klart nok) og henvis så til det, når du er inde i "rediger profil"

Hilsen Keldd


Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 24-03-08 22:48

Det lyder meget underligt. En "lus" der sidder forkert ? Det må den da også have gjort med dit gamle batteri, og der startede den villigt ? Hmmm...... Har godt nok gjort det i Escorter i næsten alle afskygninger og set meget mærkeligt, men det her har jeg godt nok aldrig hørt / set før.
Håber du får løst alle fejlene og bliver glad for din escort igen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177435
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408016
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste