/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Drop kommentarer
Fra : helge.t
Vist : 653 gange
117 point
Dato : 16-03-08 21:57

Når der dukker et nyt tip op, går der som regel ikke længe før tippet er bedømt.
Bedømmelsen består i et antal stjerner (eller ingen) og måske en smiley. Hvis der er en kommentar, er den ofte meget kort.
Jeg har på fornemmelsen at bedømmelsen ofte er sket øjeblikkelig, uden egentlig at have afprøvet tippet. Men det er der nok kke tid til, for så når man ikke at få sin bedømmelse med i blandt de 5 første.
Det ser for mig nærmest ud som et kapløb om at "være med".
Den slags bedømmelser, synes jeg ikke kan bruges til ret meget, og desuden er det vel op til hver enkelt at vurdere om tippet har nogen værdi, uanset hvad de første "5 heldige" mener eller gi'r af stjerner.
Hvis der skal være en mening med kommentarerne, skal de vel angive hvorfor man har bedømt tippet som man nu har.
Jeg har flere gange haft mulighed for at bedømme tip's, men enten har det ikke haft min interesse, og så synes jeg at det er unfair at bedømme, eller jeg har ikke nået at afprøve tippet, før det er blevet lukket.
Iøvrigt så jeg gerne at der blev givet plads til f.eks. 10 bedømmelser hvis det nu skal være, hvilket vil give en bredere bedømmelse.

Når der nu er så mange, efter min mening intetsigende kommentarer, hvad så med at undlade dem, og nøjes med stjernerne? Det er jo alligevel ofte det der sker.

Jeg ved godt at den her har været oppe at vende tidligere, men det er der så mange ting der har.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-03-08 22:07

Tja, der kan være noget rigtigt i dine betragtninger...

Det med at være "blandt de første 5 heldige" er vist et levn fra tidligere tider, hvor man fik point for at svare blandt de første 5.
I dag har points jo i realiteten ingen betydning...

Kommentar
Fra : kys_klumme_i_rø

Dato : 16-03-08 22:12

FUK klamme______
----------------------------------------------
du gar ret_____pis på LORTET
la lorte/n ståe åben 48 tiner
og lad ALLE afgøre det_______som IKKE HAR AFPRØVET T DET IGEN ++++
LIKE A POEL/ pol/poll p
Citat
undersægelse

Citat
++++ du har sku heller provet ALT/ andreà jeg har smidt UD

så megt andte der kunne fises på
SØRWÆJ // sikkert ike mange der ved hva dt er-
men nemmer at ha med at gøre
V__FLUEBENNNNNNNN

AppI vejVISER

Kommentar
Fra : kys_klumme_i_rø

Dato : 16-03-08 22:13

5 LUVCKY ___ iah DU er nu ik
e bedre end ANDRE_____________
OBS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-08 22:20

Citat
Iøvrigt så jeg gerne at der blev givet plads til f.eks. 10 bedømmelser hvis det nu skal være, hvilket vil give en bredere bedømmelse.

Jeg kan ikke se, hvad det skulle kunne hjælpe.

Når et tip ikke mere er på "seneste 25" så har de fleste brugere glemt alt om det tip.

Der er så mange gentagelser af "tip" at 10 - 20 -30 bedømmelser af hvert enkelt "tip" ikke vil gøre det bedre.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 16-03-08 22:38

Næh IAH, jeg gi'r dig da helt ret i at point er uden betydning.

ans, det ville nok ikke hjælpe ret meget, og jeg så da også hellere at bedømmelser af tip blev helt afskaffet.

Så kunne de som havde interesse i tipsene selv gå ind at se dem efter behov.

I tidernes morgen var kandu jo tænkt som en vidensdatabase, hvor man kunne gå ind og søge hjælp, hvis man havde et eller andet problem.
Om tipset er blandt de sidste 25 er vel egentlig ligegyldigt, når man går ind og søger...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-03-08 22:44

Citat
5 LUVCKY ___ iah DU er nu ik
e bedre end ANDRE_____________
OBS

Er der nogen der påstår det?
Mon ikke det er ved den tid du skal have din medicin?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-08 22:48

Citat
Om tipset er blandt de sidste 25 er vel egentlig ligegyldigt, når man går ind og søger...

Ja det er da ligegyldigt, men det er jo ikke alle, der søger.

Hvorfor er der så den ene gentagelse efter den anden i "tip" ????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 127 point
Dato : 16-03-08 22:48

Jeg er for så vidt enig med dig hvad angår "kvalificerede" kommentarer, der er klovner som kommer igen og igen med "Altid 5" eller noget i den retning, disse bedømmelser er intet værd, men hvordan kan vi forhindre det ? Ingen mulighed for at bedømme et tip er en mulighed, men jeg er bange for at Kandu så bliver oversvømmet, endnu mere end nu med total værdiløse tip, de fleste brugere tror jeg, tænker sig lidt om før de skriver et tip, om det nu er en som kan bruges af det brede felt, som Kandu består af, og som der er en vis sandsynlighed for at få gode bedømmelser, jeg tror ikke vi kan andet end appellere til Kandu brugerne om at bedømme med fornuften og ikke med et intet sigende smiley eller den dumme kommentar Altid 5, jeg har også set mange tip som jeg er gået ud af, uden at bedømme, fordi jeg intet ved eller ikke interesserer mig for emnet, jeg ved ikke hvad de intetsigende bedømmere er ude på, om de er bange for at andre skal glemme at de er der, eller hvad ?
På Kandu har der altid (læs i den tid jeg har været med) været anarki, og det bliver ikke anderledes uden at teamet kommer på banen og rydder op, nogen vil påstå at det er det samme som at nedlægge Kandu, jeg ved det ikke, kan kun appellere til brugerne om at bruge fornuften og ikke bare promovere sig selv, det gælder forøvrig også i spørgsmål

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 16-03-08 23:07

ans: At der er så mange gentagelser i tip, tror jeg er fordi at mange ikke gider bruge tid på at søge, ikke ved at man kan eller at funktionen måske ikke altid virker optimalt.

o.v.n.: Ja, der er selvfølgelig en fare i at kandu oversvømmes af tip, men der kunne også ske det modsatte når tippene ikke bedømmes.

Gud skabte jorden, og så er det op til menneskene at bruge den fornuftigt.
Kandu-teamet skabte kandu, og så er det op til brugerne at bruge den fornuftigt.
(Nej , jeg er ikke religiøs, men lidt husker jeg da fra religionstimerne i skolen)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-08 23:27

Citat
Iøvrigt så jeg gerne at der blev givet plads til f.eks. 10 bedømmelser hvis det nu skal være, hvilket vil give en bredere bedømmelse.

Citat
At der er så mange gentagelser i tip, tror jeg er fordi at mange ikke gider bruge tid på at søge, ikke ved at man kan eller at funktionen måske ikke altid virker optimalt.

Så er det jeg igen spørger om

Citat
Iøvrigt så jeg gerne at der blev givet plads til f.eks. 10 bedømmelser

hvad skulle det så hjælpe ????? og på hvad ????

Citat
Ja, der er selvfølgelig en fare i at kandu oversvømmes af tip, men der kunne også ske det modsatte når tippene ikke bedømmes.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kandu er oversvømmet med gentagelser af "tip" Med det modsatte, mener du så, at kandu vil drukne eller vil der blive tørke

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 17-03-08 00:04

ans: Da du er glad for citater bringer jeg også lige et:

Citat
og jeg så da også hellere at bedømmelser af tip blev helt afskaffet

Jeg ved iøvrigt ikke hvorfor du viser det samme citat 2 gange???

Hmm, det modsatte af at blive oversvømmet er vel ikke at drukne...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-08 00:20

Jeg synes så at tips skulle droppes helt og aldeles....for det første tror jeg ikke ret mange bruger dem alligevel...selv om mange af tipsene er bragt nok 50 gange......og for det andet, så medfører de til stadighed et hav af intetsigende tråde i forum...det rene spam, om utilfredshed med pointgivningen og antal stjerner givet i tips, at så er det og det tips noget lort, nogen er utilfeds med at de ikke får mulighed for at bedømme dem....nogen brugere brokker sig sig så på andre de mener har bedømt et tip forkert og endelig er der så de tråde der udlodder "gavepoint", fordi "det var åååhhhh så godt et tip som jeg ikke fik mulighed for at belønne" og blablabla.......

VÆK med tips

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-08 00:27

Jeg vil så efterleve det du ønsker i din overskrift i denne tråd

Citat
Drop kommentarer

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 17-03-08 00:46

Om tip skal afskaffes er jeg ikke sikker på.. måske skulle de.

Jeg synes bare at når der bringes et tip, og man bedømmer tippet, bør man også gøre sig den ulejlighed at at afprøve tippet før man bedømmer, og så fortælle lidt om sin begrundelse for bedømmelsen.

Ja, og så burde man også lige undersøge om samme tip har været bragt tidligere, i hvert fald inden for den senere tid.

Hvis tippene skal bevares, og jeg understreger hvis, og hvis bedømmelser skal bevares, så er mit forslag, at tippene forbliver åbne minimum et døgn, så der er tid til at afprøve og skrive en fornuftig kommentar.

En af grundene til de somme tider manglende kommentarer, er sikkert også, at hvis man skriver en for lang kommentar eller giver sig tid til at afprøve tippet, ja, så er tippet lukket før man får sendt sit indlæg.... og så er det hele tabt på gulvet.

Grunden til at jeg er i tvivl om tip skal bevares, er hvis man nu har noget som man synes andre kan få gavn af. Det er jo ikke et spørgsmål, og hvordan skal det så besvares?

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 17-03-08 01:03

ans: Nu synes jeg, at du som "garvet" bruger, blander begreberne sammen. Men det er jo op til dig.

For at gøre det kort, mener jeg at der skal være tid til at komme med en ordentlig kommentar til tippene, og at man skal gøre sig den ulejlighed at komme med en ordentlig kommentar... ellers kan man lige så godt droppe kommentarerne.

Nu holder jeg en pause men vender selvfølgelig tilbage snarest igen.
Godnat, og sov godt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 03:13

Hvis du af en eller anden grund har fået trykket på en bedømmelse af et tip men f.eks bliver forstyrret og det står åbent på din com. så har man jo massere tid til at uddybe en kommentar da den vil komme med alligevel dog uden stjerneangivelse da 5 andre kan have bedømt imedens. Jeg syntes også det er svært at finde ud om et tip har været med før da det jo helt kommer an på hvordan overskriften lyder og det er der jo ingen regler for Altså skal man søge på mange forskellige måder først. Jeg er da ligeglad med om et tip har været på før det kan man jo så bare springe over. Har man ikke interesse i emnet som du selv skriver så bare videre og lad andre komme til Springer da selv en masse over og lader andre komme til. Det er desværre så tit de samme der kommer til.

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-08 09:23

>>Jeg har flere gange haft mulighed for at bedømme tip's, men enten har det ikke haft min interesse, og så synes jeg at det er unfair at bedømme, eller jeg har ikke nået at afprøve tippet, før det er blevet lukket.<<

Du kan godt bedømme et tip selv om det er lukket - hvis du havde muligheden inden der bliver lukket.
Så kommer din skriftlige bedømmelse med, men dog ikke dine valgte stjerner.

Det kræver at du er "inde i tippet som bedømmer" og at du afprøver selve tippet i et andet vindue, så din forbindelse til tippet ikke mistes. Efter afprøvning kan du så skrive din bedømmelse.................og send.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 17-03-08 21:01

Suno og Eyvind: Ja, det er rigtigt som I skriver, at hvis man er "inde" på det rigtige tidspunkt, kan man få sin kommentar med. Det kræver blot at er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Jeg mener dog stadig at tiden til at bedømme tip, uden de store problemer kunne være længere, uden at bedømmelsen deraf bliver dårligere.

Som det er nu , hælder jeg nok mere til at ignorere bedømmelserne, og selv afprøve tippet, for derefter at vurdere om det er noget jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 17-03-08 21:04

Det kræver blot at er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt = Det kræver blot at maner på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 17-03-08 21:05

Nu går det da helt galt. Det skulle være:

Det kræver blot at man er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-08 21:17

Citat
Som det er nu , hælder jeg nok mere til at ignorere bedømmelserne, og selv afprøve tippet, for derefter at vurdere om det er noget jeg kan bruge.

Det synes jeg er en god ide, da du ikke kan regne med de stjerner, der er givet eller ikke givet.

God påske

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 26-03-08 19:57

Tak for svaret o.v.n.

Citat
... og det bliver ikke anderledes uden at teamet kommer på banen og rydder op...

Det har du nok ret i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 20:15

Selv tak, du fik flere mere eller mindre forskellige synspunkter frem her i spørgsmålet