/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mediaplayer
Fra : Bragesvej
Vist : 377 gange
10 point
Dato : 24-02-03 14:16

Windows Media Player cannot play this DVD because a compatible DVD decoder is not installed on your computer.
Detter er svaret jeg får nå jeg vil afspille Dvd film via min media player Ver 9.0 den burde kune afspille dvd film ,hvad gør jeg galt?

Mvh Peder

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-02-03 21:04

Hej Peder

Det lyder som noget landekode sjov eller et manglende codec.

Prøv eventuelt windvd, powerdvd eller kig efter et godt råd/codec her:

http://www.vcdhelp.com

eller på denne danske side

http://www.videorediger.dk/

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 00:48

Hej
Der skal instalerer en DVD dekoder,de skal købes ved siden af, den kommer ikke sammen med windows media player 9,jeg har selv købt en på dette link(xppack)til 14,95 Dollars,http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp

Hilsen Manse9933

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-02-03 10:12

Hej Peder,

hvis der ikke fulgte et program med til dit DVD-drev, tja... så findes der da heldigvis nogle gratis muligheder derude på nettet...

f.eks. her på webattack.com i deres "DVD Utilities"... -->
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwdvd.shtml

bl.a. den øverste på listen "n.player"... ka' afspille DVD'er... link til "n.player" hjemmeside... -->
http://www.samo.cz/nplayer/

et andet gratis program der også ka' afspille DVD'er er "Zoomplayer"... -->
http://www.webattack.com/get/zoomplayer.shtml
eller direkte link til deres hjemmeside, som har mere info... -->
http://www.inmatrix.com/
(det er også dem som står bag "DVD Genie"...)

lidt info... "Playing DVDs in Windows XP"... -->
http://www.rdisruption.com/xp/xp00153.htm

jeg ved ikke lige om de overstående programmer som ka' afspille DVD'er også gør det muligt for Media player at afspille DVD'er, men hvis de ikke gør, ka' du jo bruge de programmer til at afspille DVD'erne med...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 14:23

hej
Disse programmer du nævner(strarup)er DvD afspillere og har ikke DVD decoder
man skal have en decoder til alle afspillere og de findes ikke gratis på
nettet,jeg har været igennem hele smøren og måtte til sidst bide i det sure æble og købe en decoder,tro mig jer har været verden rundt et par gange der var ikke noget at gøre.I øvrigt er de ikke ret dyre du kan få en til 120 kr.

Hilsen Manse9933

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-02-03 15:01

Hej Manse,

oki doki... men et DVDafspillings program er jo ikke meget værd, (selvom det er gratis) hvis det ikke ka' afspille DVD'er... og jeg er nu ret sikker på at der følger et indbygget decoder med i dem... men jeg ka' selvfølgelig ta' fejl...

men ellers så er der denne her afspiller "Maximus DVD"... -->
http://www.maximusdvd.com/
som har et gratis et... "FreeDVD Codec Installer"... -->
http://www.winsite.com/bin/Info?5000000038250

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-02-03 15:42

Hej Igen,

Videolan til Windows ka' også afspille DVD'er... og der er der også en decoder med...
http://www.videolan.org/ eller http://www.videolan.org/vlc/

på Digital-Digest... er der denne liste "Software Based Decoders" nævnt... -->
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/playback.html
heriblandt er Zoomplayer også nævnt... så der sku' altså gerne være en indbygget decoder i det program...

ellers er der også denne codec pakke, som ser ud til at indeholde et par MPEG2 codec's som er det DVD'erne bruger...
http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

så jeg vil mene at man sagtens ka' få det til at funke gratis...

mvh

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 15:49

Hej Strarup
Det er dessvære fakta, det er big busines at sælge DVD decoderer,jeg tror at
de mange gratis afspilere er der for netop at sælge decoder,hvis man kikker
in i de programmer's settings så kan man tit se at de anbefaler forskællige
DvD decoder og der er en søge fungsion der vil søge efter en DvD decoder på din pc.
Hilsen Manse9933
Ps:der også en setting på windows media player der henviser til intervideo og
andre DvD decoder fabrikanter prøv at gå ind dens settings og kig engang.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-02-03 16:05

Hej Manse,

tja... det ka' nu godt være... men lige hvor meget fakta der er i det... er jeg nu ikke helt enig med dig i...

jeg er enig med i dig, at der er mange der køre plat med det... og hvis man søger på f.eks. "Free DVD decoder"... at man så får en masse nonsens links... men hvis man søger lidt... så er der nu også noget brugbart og gratis imellem det...

f.eks. er VideoLan et OpenSource project, som er udsprunget på Linux fronten og som også fås til Windows... den funker og er gratis... uden kommencielle interesse...

Zoomplayer funker fint hos mig mht. afspilning af DVD'er og jeg har ikke været ude og investere i en DVD decoder... jeg ved dog ikke om nogle af disse gør det muligt at afspille i MediaPlayer og XP da jeg bruger W2k...

så nu ved jeg ikke hvor hårdt du har søgt efter det, og det er ikke for at være efter dig... men faktum er at jeg ka' afspille DVD'er... også selvom det er gratis... og uden at bruge cracket eller ulovlig software...

men igen jeg ved ikke om de gør det muligt for WinXP og Mediaplayer at afspille DVD'er... men de gør det ihvertfald muligt at afspille sine DVD'er på Windows...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 16:43

Hej
Så har du nok en decoder på din pc,der måske er kommet sammen med dit DvD drev?,decoder er en plukin du kan gå ind i windows media player under indstilleger under fanen plukin nede i venstre hjørne er der en link der siger
søg efter plukins på nettet følg den og der vil du finde info om hvad det drejer sig om,i øvrigt så fortæller windows mediaplayer (Bragesvej) at han ikke har denne plukin på sin pc,så vil de andre DvD mediaplayers også gøre
det,i øvrigt så siger (Bragesvej)ikke noget om at han har et DvD drev, uden det kan han heller ikke afspille DvD'er.Du er en drille pind.
Hilsen Manse9933

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-02-03 17:02

Jo jeg har skam et Dvd drev men softvare er noget windows xp selv har fundet!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 17:24

Hej Bragesvej
Kom der ikke en DvD decoder sammen med DvD drevet??,altså en software decoder.

hilsen Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 17:37
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-02-03 18:04

Hej Bragesvej
Jeg har lige prøvet at gå ind under instillingerne på min windows mediaplayer
under fanen DvD,hvis du kan komme der ind,kan du prøve at trykke på avaceret
så vil din decoder komme frem i et seperat vindue,hvis du har en,hvis ikke så
har du højt sandsynligt ikke nogen,på din pc,min kommer frem med intervideo
logoet.
Hilsen Manse9933

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 01:21

Til manse9933 jeg kan ikke finde den Dvd fane du snakker om, skulle det være inde i options?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 10 point
Dato : 08-03-03 05:12

Hej
Funktioner>indstillinger>DvD>avanceret,men har du ikke en decoder installeret så har du ikke en DvD fane,den fremtræder kun hvis du har en decoder.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-03-03 05:17
Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 22:36

Tak for svaret Manse9933.