/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Virtuel hukommelse
Fra : jazzin
Vist : 416 gange
118 point
Dato : 16-03-08 18:30

Min PC er pludselig blevet ustabil. Nu får jeg beskeden:

"Den minimale virtuelle hukommelse er for lille.
Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse.
Windows øger størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse.
Under denne proces kan anmodningen om hukommelsen blive afvist."

Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre?

Tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 18:34

Hvis du har RAM nok i din computer, så prøv at flytte sidefilen over på et andet drev, du kan også få den meddelelse selv om du har masser af RAM, flyt sidefilen og dit problem er ovre, jeg taler af erfaring

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 16-03-08 18:36

Jeg ved ikke, hvad "sidefilen" er...????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 18:36

Læs her om hvordan du gør: http://www.helgec.dk/pagefil.html og spørg videre hvis du mangler vejledning, jeg har lavet den flytning nogen gange efterhånden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 18:39

Læs på siden og læs også linket fra Microsoft, så ved du lidt om hvad det er for en størrelse, til orientering: Det virker bedst på en selvstændig partion af harddisken

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 16-03-08 18:55

Tak for svaret.
Jeg er lidt usikker på, om jeg bare kan kaste mig ud i det,
for forudsætningen synes at være, at man spiller spil,
som belaster systemet. men jeg spiller overhovedet ikke spil
og har, mig bekendt, ikke større ting i gang.
Bare almindelig bredbånds netforbindelse....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 19:03

Jeg spiller heller ikke, men problemet kunne godt opstå når jeg arbejdede med mange billeder eller redigerede lyd, læg mærke til at jeg skriver i datid, problemet blev løst ved at flytte sidefilen over på et andet drev, kender du ikke nogen som kan hjælpe dig, sådan ren fysisk, med at oprette en partion det kan ikke ikke foregå online, selve flytningen af sidefilen, kan løses ved fjernstyring af din computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 19:15

Helt aktuel kan du måske løse problemet for en tid, ved at defragmentere sidefilen, hent det lille program som jeg linker til, og åben det sæt prik i Defragment at nxt boot, klik på ok og genstart computeren: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897426.aspx